İran'ın beton yollarının kimyasalları Türkiye'den

Güncelleme Tarihi:

İranın beton yollarının kimyasalları Türkiyeden
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 31, 2017 13:54

İran'ın beton yollarının kimyasalları Türkiye'den

Haberin Devamı

DÜNYA petrol rezervinin yaklaşık yüzde 10'una sahip olmasına karşın beton yol projelerine yönelen İran, betonda kullanılan kimyasalları, İzmir'deki Türk sermayeli yapı kimyasalları firması Lyksor'dan tedarik ediyor.

Asfalta göre yüzde 35 tasarruflu ve 2 kat kada uzun ömürlü olan beton yollar, petrol rezervinde dünyada üçüncü sırada yer alan İran'nın gündemine girdi. İran Yol ve Kentsel Kalkınma Bakanlığı bir dizi beton yol projesi hazırlayarak çalışmalara başladı. İran, yeni beton yollar için yılda 5 milyar dolar bütçe ayırdı. İlk etapta Mehrabad Havaalanı'ndaki üçüncü pist, İsfahan ile Şiraz arasındaki İmam Humeyni karayolu ve Kuzey Tahran otoyolu beton yol olarak yapılmaya başlandı. İran, yol projesinde kullanılan betonun iklim şartlarına ve yoğun araç geçişlerine uygunluğunu sağlamak için ihtiyaç duyduğu beton kimyasallarını ise Türkiye'den tedarik ediyor. Geçen yıl İzmir'de kurulan yüzde 100 Türk sermayeli yapı kimyasalları firması Lyksor tarafından üretilen kimyasallar İsfahan ile Şiraz arasındaki İmam Humeyni karayolunun inşaasında kullanılmak üzere İran'a yola çıktı. Lyksor Yapı Kimyasalları firmasının Bağyurdu Organize Sanayi Bölgesi'nde kurulu olan fabrikasında ürettiği kimyasallardan ilk etapta 200 ton İran'a gönderildi. İran'a toplamda 2 bin ton kimyasalın gönderileceği, yıl sonuna kadar bu ülkeye 500 bin dolarlık kimyasal ihracatı gerçekleştirileceği bildirildi.

İRAN'IN İÇİN ÖZEL KİMYASALLAR ÜRETİLİYOR

Tam donanımlı bir Ar-Ge merkezleri bulunduğunu ve tüm üretim aşamalarını burada simüle ettiklerini belirten Lyksor Yapı Kimyasalları Yönetim Kurulu Başkanı Bimen Kadiroğlu, "Betonu oluşturan malzemelerde bölgesel değişiklikler olabiliyor. Bizim kimyasallarımızın da çimentodaki tepkisi farklı olabiliyor. Biz burada üretimi simüle edebildiğimiz için ihtiyaca göre üretim yapabiliyoruz. Her bölgenin ihtiyacı olan katkı maddesini özel üretiyoruz. Terzi işi üretim sistemimizden dolayı da İran bizi tercih etti. İran'da yapılan yollarda kullanılan betonun gereksinimi olan kimyasalları doğru analizlerle simüle ederek ürettik ve göndermeye başladık" dedi.

"TÜRKİYE DE BETON YOLA YÖNELMELİ"

Petrol zengini bir ülke olan İran'ın beton yola yönelmesinin dikkat çekici olduğunu vurgulayan Kadiroğlu, "Asfalt konusunda dışa bağımlı bir ülke olmamıza rağmen hala asfalt yolda ısrarcı olunması anlamsız geliyor. Beton yollar asfalta göre hem yüzde 35 tasarruflu hem de çok daha uzun ömürlü oluyor. Yüzde 100 yerli üretimle gerçekleştirebileceğimiz beton yolların Türkiye'nin gündemine de gelmesi gerekiyor. Bazı bölgelerde az da olsa uygulamalar var. Ancak beton yolun milli bir politika olması gerekiyor" diye konuştu.

İZMİR, (DHA)

FOTOĞRAF

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!