İhtiyacı gördü kendi markasını yarattı

Güncelleme Tarihi:

İhtiyacı gördü kendi markasını yarattı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 26, 2024 06:28

Sinem Özusta, 15 yılkurumsal hayatta çalıştı.O dönemde dahi içindekigirişimcilik ateşi hiç sönmeyenÖzusta, 2000’liyıllardaki markalaşmatrenini kaçırmadı veAlaçatı’daki ilk mağazasıolan ‘Designers of Oz’u‘Tasarımcıların BüyülüDünyası’ sloganıyla açtı.Online satışlara ağırlıkverecek Özusta, ihracatyapmayı da hedefliyor.

Haberin Devamı

 

ERKAN İYİGÜNGÖR

İZMİR’de doğan VE İzmir’de büyüyen Designers of Oz markasının sahibi Sinem Özusta, 1999 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olup aynı üniversitede yüksek lisans yaptı. Bir dönem ABD’de pazarlama konusunda eğitim aldı. İş hayatına finans sektöründe başladı. 6 yıl bankacılık, 6 yıl da özel sektörde pazarlama ve marka iletişimi departmanlarında çalıştı. Daha sonda ilk girişimini hayata geçirdi. İzmir’in ilk çocuk aktivite merkezi olan Tiny Tots Çocuk Aktivite Merkezi’ni açtı. Yaklaşık 4 yıl da orayı işlettikten sonra tekrar profesyonel iş hayatına döndü. Işıkkent Eğitim Kampüsü’nde marka pazarlama yöneticisi olarak çalıştı. Ama girişimci ruha sahip olduğu için yerinde duramayan sürekli bir şey yaratma heyecanı olan biri olarak hayalinde hep kendi işini yapmak vardı.

Haberin Devamı

İhtiyacı gördü kendi markasını yarattı

MASALLARIN ETKİSİ…

Küçükken en sevdiği şeyin Barbie bebeklerle oynamak olduğunu söyleyen Özusta, “O zamanlar Türkiye’de o bebekleri bulmak zordu. Almanya’da yaşayan dayım her gelişinde bana Barbie bebek getiriyordu. Bir de kartondan kesilerek yapılan Ayşecik bebekleri vardı. Onların kıyafetleriyle ilgilenmeyi, kombinlemeyi severdim. Kendi yaratıcılığımızı kendimizin yarattığı yıllardı onlar. Ben hep hayal kurmayı, masal dinlemeyi seven bir çocuktum. Babaannemin bana anlattığı masalları çok severdim. Hala da ruhumun bir tarafı romantik, duygusal şeyler yaratmayı sever” diyor.

GÖRÜLMEYENİ GÖRMEK

“Girişimcilik biraz da ihtiyacı görmekle alakalı. Bu arzu bende hep vardı” diyen Sinem Özusta, “Örneğin çocuk aktivite merkezini kurduğumda kızım doğmuştu. 1 yaşındaydı. Böyle bir yerin eksik olduğunu tespit etmiştim. Ayrıca eşim, baba işi olan mücevherciliği devam ettiriyordu. Onun işinin yapısı da tasarıma dönmeye başladığı noktada böyle bir ihtiyaç olduğunu gördüm. Ben görülmeyeni görebilmeyi çabalıyorum. Görülmeyeni görebilirsem iş fırsatı yaratıyorum” ifadelerini kullanıyor.

Haberin Devamı

Takvimler 2013’ü gösterdiğinde Özusta, ‘Tasarımcıların Büyülü Dünyası!’ sloganıyla Designers of Oz markasını kurdu. O dönemler Facebook’un yeni yeni yaygınlaştığı, iletişim dilinin farklılaştığı, tekstil, mücevher, aksesuvar firmalarının markalaştığı yıllardı. Yine yapılmayanı yapmak amacıyla yola çıkan Sinem Özusta, kuruluş günlerini şöyle anlatıyor: “Alaçatı’nın o bohem ruhuna yakışacak bir platform olduğunu düşünüp Hacımemiş’te böyle bir yola koyuldum. KOSGEB Kadın Girişimci Programı ile ilk mağazamı açtım. Geriye dönüp baktığımda Alaçatı’da birkaç işletmeydik. Ama Alaçatı tasarım ve niş işleri büyüten bir yerdi.”

İhtiyacı gördü kendi markasını yarattı

Haberin Devamı

E-TİCARETTE DE VAR

Oz Concept Store A.Ş.’ye dönüşen oluşum Alaçatı Oz ve Generation Oz yeni nesil konsept olarak iki fiziki mağazada faaliyet gösterirken, ozdunyasi.com üzerinden de seçili marka ve Oz markalı ürünlerin online mağazacılığını sürdürüyor. Oz 2013’ten bugüne yarattığı konsept mağazacılık modelleri, başarılı marka işbirliklerini sürdürürken aynı zamanda kendi mağazaları ve seçili noktalar için hazır giyim alanında Be Oz markası altında ürünler üretmeye devam ediyor. Özusta, üretimini yaygınlaştırmak için yurtiçi ve yurtdışı fuarlarına katıldıklarını da paylaşıyor.

KADIN DAYANIŞMASI

Alaçatı’daki mağazada 33 kadın girişimcinin markası olduğunu sözlerine ekleyen Sinem Özusta, “Buna çok değer veriyorum. Başkalarının ürünleriyle kollektif bir dünya yarattık burada. Online satış sitemizin adı da ozdunyasi.com. Online satışları daha çok geliştirmeyi hedefliyorum. Kadın girişimcilere ve niş üretim yapan markalara hem mağazamızda hem de online satış sistemimizde yer açıyoruz diye konuşuyor.

Haberin Devamı

Markasını hem geleneği taşıyan hem de stil ve yeniliği kovalayan bir marka olarak tanımlayan Özusta, “Ürünlerimde kendimi yansıtmaya çalışıyorum. Biz öyle bir kuşağız ki… Yani 70’lerin sonu, 80’lerin başında doğanların hem geleneksel bağı var hem de yeni kuşağın hızlı gelişimi arasında kalıyor. Bunun avantajı da var dezavantajı da... Böyle olunca yeninin peşinde koşan ama hem bağlarına bağlı bir marka diyebiliriz” diyerek sözlerine devam ediyor.

ALAYLI TASARIMCI

Tasarım ekibinin yanı sıra kendisi de kıyafet tasarımı yapan Sinem Özusta, “Kadın-erkek giyim, plaj kıyafetleri, daha çok Alsancak mağazasında yaptığım dönemlik ürünleri tüketiciyle buluşturuyoruz. Kadın ve erkek giyim var. Aksesuvar, plaj giyim ürünleri var. Dönemlik işler de yapıyorum. Örneğin Alsancak mağazasında ağırlıklı olmak üzere mezuniyet koleksiyonları da yapıyorum. İşletme mezunuyum. Tekstil okumadım ama bu işi çok iyi yapan insanlarla uzun yıllar çalıştım, onlardan çok şey öğrendim. Bir nevi alaylıyım. Kumaş ve kalıp bilgimle müşteri deneyimimin çok geliştiğine inanıyorum. Ürünlerimde pamuk içerikli, doğaya duyarlı ürünler kullanıyorum” diyor.

Haberin Devamı

İhtiyacı gördü kendi markasını yarattı

FEYZ TO FEYZ SOHBETLERİ

Alaçatı’da başlattığı ‘Feyz to Feyz’ sohbetlerini de anlatan Özusta, “Kurumsal hayatta çalışırken de marka iletişimi yapıyordum ve alanım hep proje üretmekti. Kamu ve sivil kurumlar için birçok proje geliştirdim. Bu sohbetler nasıl çıktı? Girişimcilik işinde olduğunuz zaman sürekli yeni şeyler öğrenmeniz gerekiyor. Sürekli kadınlarla bir araya geliyorum, söyleşilere katılıyorum. İnsan en çok başka insanların deneyimlerinden bir şeyler öğrenir diye düşünüyorum. Kitaplarda söylenenlerden değil, gerçekten uygulayan insanlarla bir araya geldiğinizde çok şey öğreniyorsunuz. İlkini girişimci Gamze Cizreli ile başlattık. Onu ilk müşterimizken tanıdık. Dostluğumuz oldu. Bu projeyi benim gibi burada lokal işletme sahipleri Ceyda Deniz ve Gökhan Safkan’la başlattık” şeklinde konuşuyor.

HEDEFTE İHRACAT VAR

Mağazacılığı ‘birçok dinamiğin olduğu zorlu bir iş’ olarak tanımlayan Sinem Özusta, gelecekte dijital alanda daha fazla olmak istiyor. Hedeflerini ise şöyle anlatıyor: “Online satışlara ağırlık vermeyi düşünüyorum. Önümüzdeki dönemlerde ozdunyasi.com’u büyütmek istiyorum. Oz ürünlerini başka mağazaların içinde de satma planlarım var. İhracat da yapmayı hedefliyorum.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!