Güncelleme Tarihi:
EKONOMİ Bakanlığı, ihracatçılara sunduğu yıllık yaklaşık 4 milyar TL'lik destek için başvuru süreçlerini elektronik ortama taşıma kararı aldı. Ege İhracatçı Birlikleri'nin aldığı portalın kullanım hakkı sayesinde firmalar ek bir yazılım satın almalarına gerek kalmadan, doğru ve geçerli imza atabilecek.
Ekonomi Bakanlığı, devlet yardımları başvurularının 1 Nisan 2018 tarihi itibariyle firmaların Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi aracılığıyla elektronik ortamda yapılmasını zorunlu hale getirdi. Firmaların ihracatçı birliklerine yaptıkları dosya başvurularında sistemsel teknik sorunlar yaşamaya başladıklarını ifade eden Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, sorunların ortadan kalkması için üyelerin web sitesi üzerinden erişecekleri ve başvurularını sorunsuz bir şekilde yapabilecekleri bir yazılımı devreye soktuğunu söyledi.
Elektronik ortamda başvuru yapılmasının firmaların ihracatçı birliklerine evrak getirme götürme gereğini ortadan kaldırdığını belirten Jak Eskinazi, her yeni sisteme geçerken yaşanan sistematik sorunların burada da ortaya çıktığını kaydetti. Eskinazi, "Firmalarımızın, bilhassa, geçerli ve uzun dönem doğrulanabilir imza profiline uygun elektronik imza üretmekte zorlandıkları saptandı. EİB 2017 yılında devlet yardımları ile ilgili 6 bin 457 dosyayı inceleyerek, 212 milyon 840 bin 778 TL’lik devlet yardımının ihracatçılarımıza ulaşımına aracılık etti. 99 toplam çalışanımızın 22’sini ihracatçılarımızın devlet yardımları dosyalarını sonuçlandırmaları için istihdam ediyoruz. Bu departmanımız EİB bünyesindeki en büyük departman. Devlet yardımlarından üyelerimizin azami seviyede yararlanmaları için her sene defalarca eğitim programı düzenliyoruz, www.mikroegitim.org isimli web sitemiz aracılığıyla devlet yardımları ile ilgili mevzuat değişikliklerini üyelerimize anında duyuruyoruz" dedi.
DOĞRU VE GEÇERLİ İMZA
Ekonomi Bakanlığı'nın süreci dikkatli bir şekilde takip ederek başvurularda yaşanan sorunlar nedeniyle firmalara 1 ay ilave başvuru süresi verdiğini açıklayan Başkan Eskinazi, bir iletişim firmasının KEPPORT isimli portal geliştirdiğini söyledi. Eskinazi, "Üyelerimiz www.eib.org.tr web sitesi üzerinden KEPPORT sistemine girerek, başvuru evraklarını geçerli ve uzun dönem doğrulanabilir e-imza ile onaylayabilecekler. Bu portalın hizmet bedelini de EİB üstlenecek, üyelerimiz bir ücret ödemek zorunda kalmayacak. İhracatçı firmalarımızın belgeler üzerine atacakları elektronik imzalarda, zaman damgası ve sil kayıtları gibi TÜBİTAK’ın belirlediği standartlardaki bilgiler yer alacağı için uzun dönem geçerli olması sağlanacak. Başka bir tabirle, ihracatçı firmalarımız, ek bir yazılım satın almalarına gerek kalmadan ve uzun dönem imza maliyeti olmadan doğru ve geçerli imza atılabilecek. Türkiye’de bu hizmeti üyelerine veren ilk kurum olduk" diye konuştu.
Sistemin teknik detayları ile ilgili bilgi veren firma yetkilisi Onur Erdem, her elektronik imzanın geçerli olmadığını söyleyerek, firmalara konuyla ilgili eğitim vereceklerini anlattı. Erdem, "Firmalar sisteme girip evrakları yüklediğinde program otomatik olarak bütün evrakları imzalayacak. Dolayısıyla firmalar hiçbir teknik bilgiye sahip olmadan evraklarını imzalayabilecek. Programın kullanımı çok basit. Firmalara dosyaları hazırlarken nelere dikkat etmeleri gerektiğini anlatacağız. Her firma hak ettiği devlet desteğini alsın ve ihracatımıza katkı sunsun istiyoruz" dedi.
Nevra UÇKAÇ / İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAFLI