Güncelleme Tarihi:
EGE Bölgesi'nde 10 yıl sonra en fazla ihracat yapan sektör konumuna gelen Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin 2015 yılı sonu için belirlediği 1.5 milyar dolar ihracat seviyesine Euro/Dolar paritesinde Euro aleyhine değişim engel oldu.
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin 2015 yılı Olağan Mali Genel Kurulu'nda konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, ana ihraç pazarlarının Avrupa Birliği pazarı olduğunu, Euro/Dolar paritesindeki değişim nedeniyle ihracatta hedeflerinin gerisinde kaldıklarını kaydetti. Türkiye'nin 18 ayda 4 seçim geçirdiğini hatırlatan Kızılgüneşler, “Hem seçim sürecinin uzaması, hem de paritenin etkisiyle 2015 yılı sonu hedefimizin uzağında kaldık. Pariteden arındırıldığında ihracatımızda küçük bir artış var. Paritenin etkisinin azalmasıyla birlikte ihracatımız Mart ayında yüzde 30 artış gösterdi. Önümüzdeki yıllarda 1.5-2 milyar dolar rakamlarına ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin yürüttüğü çalışmaların meyvelerini toplamaya başladıklarını anlatan Kızılgüneşler şöyle devam etti:
"EİB Moda Tasarım Yarışması sayesinde bölgede tasarım kültürü oluştu. Birçok firmamız tasarım ofisleri kurdu, katma değerli ürün ihracatı arttı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği üyeleri kilogram başına ihraç fiyatında ilk sırada. İzmir'e büyük alım gruplarını getirerek katma değerli ürün ihracatımızı arttıracağız. Gelinlikte İzmir marka haline geldi. Hem gelinlik gibi niş sektörlerde, hem de geleneksel sektörlerde çalışmaya devam edeceğiz ve 2016 senesi sonunda ihracatımızı 1.5 milyar dolar seviyesine taşıyacağız."
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin 2015 yılı olağan Genel Kurulu'nda 2016 yılı bütçesi ve iş programı kabul edildi.
SEMİNER DÜZENLENDİ
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Genel Kurul Toplantısı'ndan sonra Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği işbirliğinde Hugo Boss Tekstil Endüstrisi Ltd. Genel Müdürü Herr Hensch'in konuşmacı olduğu "Akıllı Fabrikalar - Tekstil ve Hazırgiyim Sektörlerinde Sanayi 4.0" konulu bir seminer düzenlendi. Sanayide işçilik ücretlerinin arttığını ifade eden Hensch, “Bu süreçte fabrikalarımızı nasıl iyileştirebiliriz diye düşündük. Tekstil sektöründe teknolojiyi nasıl kullanabiliriz diye düşündük. Robotları üretimde kullanacak bir sürece girdik. Robotların üretimde olduğu bir yerde ara yok, sürekli otomatik üretim var. İklimlendirmeye gerek yok, yemeğe gerek yok" dedi.
Varlıkların doğru kullanılması, işgücünün izlenmesi, envanterin takibi, kalitenin güvence altında olduğu bir sistem üzerinde çalışmaya karar verdiklerini dile getiren Hensch, Endüstri 4.0'da verileri toplayıp parçaları birleştirerek Endüstri 4.0'ı kendinizin yapması gerektiğini anlattı. Statükonun Endüstri 4.0'a karşı olduğuna işaret eden Hensch, “Statüko her şeyin yerinde kalmasını ister. Sanayi 4.0'da insan kaynakları, bilgi paylaşımı açısından hiyerarşik yapı açısından organizasyon yapınızı değiştirmeniz gerekir, aksi takdirde Endüstri 4.0'ı uygulayamazsınız. Farklı düşünmek son derece önemli. Bu sistem için başkaldıranları bulmanız gerekiyor. Günlük hayatı gözlemleyebilen insanlara ihtiyaç var" diye konuştu.
Endüstri 4.0'ın istihdamda ciddi düşüşlere yol açacağının hatırlatılması üzerine Hensch, dünya genelinde tüm sanayi devrimlerinde benzer süreçlerin yaşandığını, işgücünün eğitilerek, daha kalifiye hale getirilerek başka alanlarda istihdam edilmesi için çalışma yürütülmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF