Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin yıllık ihracat rakamları açısından tüm sektörler içinde birinci sırada bulunan tekstil ve hazır giyim sektörüne yeni rakipler geliyor. AB ve ABD’nin üretimi teşvik etme kararı alması ile sektör yeni bir rekabet ortamına girerken, Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Yönetim Kurulu Başkanı Atınç Abay, sektör firmalarına 'yeni rakiplere göre strateji belirleyin' çağrısı yaptı.
Düşük maliyet avantajıyla tekstil ve hazır giyimde gelişmekte olan ülkelerle rekabet içinde olan Türkiye, AB ve ABD’nin kendi sanayisine yönelik yatırım kararı, sahadaki oyuncuları değiştirirken rekabetin dozunu arttıracak. Teknoloji destekli ve yüksek bütçeli yatırımlarla AB içinde rekabete girecek olan Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörü, bu anlamda ürün kalitesi ve maliyet açısından atılım yapmanın yollarını arıyor. Ege Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Atınç Abay, sektör olarak Avrupa Birliği ülkelerine hazır giyim ve tekstil kalemlerinde Çin’den sonra ikinci sıradaki tedarikçi olduklarını belirerek, “Avrupa Birliği’nin, tekstil dahil tüm sanayi sektörlerinde üretimi destekleme kararı alması çok önemli. Yıllık ihracatımızın üçte ikisini AB ülkelerine yapıyoruz. Türk tekstil ve hazır giyim sanayicileri artık sadece düşük maliyet avantajıyla gelişmekte olan ülkelerle değil, aynı zamanda Ar-Ge, inovasyon, tasarım ve yüksek teknolojiyle üretim yapan gelişmiş ülke sanayileriyle de rekabet etmek zorunda" dedi.
TEKNOLOJİK YATIRIM
Coğrafi konum itibariyle hızlı temin ve nakliye, ucuz iş gücü ve kaliteli üretimin Türkiye hazır giyim sanayisinin küresel ölçekte en önemli avantajları olduğunu belirten Abay, “Avrupa Birliği ülkelerine Çin ve Bangladeş’den sonra en yüksek hazır giyim ihracatı yapan ülke olarak, oyunun kuralları değişirken buna uyum sağlayıcı yatırımları yapmamız gerekiyor. Eğer konumumuzu korumak istiyorsak ulusal bir planlama ve teşviklerle sanayicilerimiz vakit kaybetmeden özellikle Ar-Ge ve teknolojik yatırımlara hız vermeli" dedi.
"ÖNLEMLERİ ALALIM"
Avrupa Birliği ülkelerine tekstilde 4.7 milyar Euroluk ihracat ile Çin’in ardından ikinci sırada geldiklerini, hazır giyimde ise 9.4 milyar Euro ile üçüncü sırada olduklarını ifade eden Abay, “Hindistan’ın özellikle tekstile yönelik yatırımları ve 2025 yılı hedefi olan 240 milyar dolar ihracat hedefi gösteriyor ki gelişmekte olan ülkeler de büyük bir yatırım ve sanayileşme içindeler. Buna ilaveten AB ülkelerinin tekstil ve hazır giyim sanayisine yatırım kararıyla beraber bu alanda rekabet gücümüzü ve konumumuzu korumak istiyorsak, en önemlisi önümüzdeki yıllarda sektörel krizlere girmek istemiyorsak, önlemlerimizi şimdiden almalıyız" diye konuştu.
İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF