Güncelleme Tarihi:
GÜRSÜT olarak 20’nin üzerinde peynir çeşidi ürettiklerini belirten Genel Müdür Mümin Ünlügil, ürünleri toptan, perakende, ihracat ve ticaret kanalları üzerinden tüketicilerle buluşturduklarını söyledi. Gürsüt’ün teknoloji ve ürün kalitesine özel önem verdiğini kaydeden Ünlügil, “Gürsüt olarak kaşar, dil, çeçil, örgü gibi yöresel peynirlerin yanı sıra tost peyniri, mozzarella peyniri, taze beyaz peynir, köy peyniri, İzmir tulum ve klasik beyaz peynir üretimi yapıyoruz. Ayrıca farklı ambalaj çeşitlerinde tuzlu ve tuzsuz tereyağı ile süzme yoğurt üretimimiz bulunuyor. Tire’deki modern tesislerimizde günde 500 ton süt işleme kapasitesine sahibiz. Yıllık toplama bakacak olursak 13 bin 125 ton peynir üretim kapasitemiz var” dedi.
MOZZARELLADA İDDİALIYIZ
Son dönemde giderek rağbet gören mozzarella peynirinin özellikle pizzacılık ve gıda sektöründe talep edildiğini dile getiren Mümin Ünlügil, “Mozzarella peynirinde, pastörize edilmiş inek sütünden tekniğine uygun olarak üretim yapıyoruz. Günlük 20 ton mozzarella üretim kapasitesine sahibiz. 4 farklı ambalajda 2 kilo ve 200 gram olarak paketleme yapıyoruz. Ürünümüzün lezzeti konusunda da iddialıyız. Türkiye’nin en büyük gıda üreticilerine ve zincir marketlere mozzarella peyniri sağlıyoruz” diye konuştu.
12 ÜLKEYE İHRAÇ EDİYOR
Her geçen yıl yeni yatırımlar ve farklı ülkelerle olan satış bağlantılarıyla büyümeye devam ettiklerini paylaşan Ünlügil, şu bilgileri verdi: “1992’de günde 2 ton süt işleyerek başlayan öykümüz bugün Tire’de 10 bin metrekare alana sahip tesislerimizde 360 tona ulaştı. Gürsüt’ün doğasında büyüme var. Bu nedenle tesisimiz günlük 500 ton üretim kapasitesine sahip. Şu anda 450 çalışanımızla sürekli büyüyen bir aileyiz. Üretimimizin yüzde 75’ini kendi markamızla satıyoruz. Yüzde 25’lik kısmını ise piyasanın tanınmış markaları için üretiyoruz. Yeni yatırımlarımız sonucunda üretim hattı ve satışla da paralel olarak 2022’de yüzde 235 büyüme sağladık. 2023’te de birçok yatırım ve büyüme planımız bulunuyor. Ürünlerimizi toptan, perakende, ihracat ve e-ticaret kanalları üzerinden tüketicilerle buluşturuyoruz. Şu anda 12 ülkeye ihracatımız var. Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Avrupa pazarında genişlemeyi planlıyoruz. İlerleyen dönemde Amerika da hedeflerimiz içinde yer alıyor.”