Güncelleme Tarihi:
KORONAVİRÜS dünya genelinde ekonomik dengeleri sarstı. Pek çok işyeri kapandı, işsiz kalanların sayısı arttı. Tüm dünyanın şaşkınlıkla ayak uydurmaya çalıştığı bu kısıtlamalı dönem, kendi işini yaparak geçimini sağlayan girişimci kadınları da olumsuz etkiledi. Kimi ekmek teknesini kapatmak, kimi de yarı zamanlı iş yaparak ayakta kalmaya çalıştı. Bu sıkıntılı süreçte kadın girişimcilerin imdadına teknoloji yetişti. İzmir’de başlattığı kadın hareketinin ardından Girişimci Kadınlar Grubu’nu kuran ve kendi işini yapmak isteyen kadınların projelerini hayata geçirmelerine yardımcı olan Ülkü Hür, girişimci kadınların teknolojiye hızlı uyum sağladığını söyledi.
Ülkü Hür, “Bildiği yüz yüze satış teknikleri dijital ortama, anahtarla açtığı mekanlar sanal platformlara taşınınca girişimci kadınlar da işlerini bu yeniliğe hızla taşıdı. En başta işyerini ayakta tutabilmek, sonra müşterileriyle iletişimde kalarak kendine olan güvenini sağlamlaştırmak için ve sonunda da eski düzene dönüldüğünde kaldığı yerden değil, daha da canlanmış başlayabilmek için dijital teknolojiyi hayatına dahil etti. Yüz yüze pazarlamayı, teknoloji üzerinden yapmaya başladı” dedi.
KENDİ İŞLERİNİN REKLAMCISI
Gelişen teknoloji ve sosyal medya platformlarının girişimci kadınlara sunduğu imkanlara dikkat çeken Ülkü Hür, ürün ve marka tanıtımının kolaylaştığını ifade ederek şu bilgileri paylaştı:
“Girişimci kadınlar veya iş fikrini geliştirmek isteyen herkes, artık kendi işinin reklamcısı ve pazarlamacısı oldu. Hatta işin çapı öyle büyüdü ki, bazı sosyal medya kullanıcıları kendi marka yüzü olmanın yanında orta ve büyük ölçekli markaların da tüketici, anlatıcı, tavsiye edici yüzü haline dönüştü. Çalışanlar, kendilerini sosyal medya yönetimi ve pazarlamada geliştirirken, üstüne gruplara üye olarak network ağlarını ve iş çaplarını da büyüttü. Geleneksel bir tarif olacak, ama özellikle kadınlarımız, öğrendikleriyle kolundaki dünya çapında geçerli bileziklerin sayılarını artırdı. Evinde veya işletmesinde ürettiklerinin çeşitliliği artmasa bile ulaştığı kişi sayısı o kadar katlandı ki, fiziksel olarak büyümeden marka çapı büyüdü. Daha fazla kazanmaya başlarken, yakın çevresine bile kazanç kaynağı oluşturdu. İş gücü, zaman ve yer konusunda esneklik kazanırken, satış yapabildiği yerler anlamında sınır tanımaz oldu. Ve bu, gelecekte daha da artacak bir zincir. Üret ve ürettiğinin dijital ortamda hızla pazarla. Kadınlarımız üretim, pazarlama ve satış konusunda sınır tanımıyor artık. Ben Girişimci Kadınlar Grubu’nu kurarken tam da bu yapıyı hayal ediyordum.”
TEKNOLOJİ OLMAZSA OLMAZ
Ülkü Hür, pandemi sürecinde bir mecburiyete dönüşen teknoloji ve sosyal medya kullanımının gelecekte kendi işini yapmak isteyen kadınlara çok daha geniş imkanlar sağlayacağını dile getirdi ve “Kadınların ürettiğini pazarlama ve satma konusunda elde ettikleri bu sınır tanımaz yapı, gelecekte daha da büyüyecek. Artık kendi mahallelerini aşıp çok daha fazla kişiyle buluşuyor. Bu cesur yerel girişimleri desteklemek isteyen büyük markalar da onları kendi projelerine dahil ediyor. Girişimci Kadınlar Grubu’ndaki mesleklerin çoğu sıfırdan yaratılmış yepyeni konular. Ayrıca, kurumsal şirketlerde sürdürdüğü kariyerine farklı yön vermek isteyenlerin sayısında da çok ciddi artış var. Çünkü, artık daha özgürler ve üretip pazarlamanın keyfini sürüyorlar. Zorluklarla karşılaştıklarında da destek isteyerek hızla çözüme ulaşıyorlar” dedi.