Güncelleme Tarihi:
İZMİR (AA) - Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, gıda ve işlenmiş tarım ürünleri sektöründe uluslararası standartlara uygun ürün üretimi yapan ihracatçılara, Foodex Japan 2015 40. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı'na katılmaları çağrısında bulundu.
EİB'in açıklamasına göre, Türkiye Milli Katılım Organizasyonu EİB tarafından yapılan Foodex Japan 2015 40. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı, 3-6 Mart'ta Japonya’nın Chiba kentinde Makuhari Messe'de (Nippon Convention Center) düzenlenecek.
EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, tarım ve gıda ürün ihtiyaçlarının büyük bir kısmını ithalatla karşılayan, yıllık 60 milyar dolarlık gıda ithalatı yapan Japonya'ya, Türkiye’den bu yılın 10 ayında 118 milyon 586 bin dolarlık gıda ürünleri ihracatı yapıldığını belirtti.
Japonların Türklere karşı müthiş sevgileri olduğuna değinen Ünlütürk, "Sizden bir kez mal aldıkları zaman sizi unutmazlar. Herkes bu ülkeye mal satmak istiyor. Tek şartları var, o da kalite" ifadelerini kullandı.
Ünlütürk, geçen yıl fuara, 78 ülke ve bölgeden toplam 2 bin 808 firma ve yaklaşık 76 bin ziyaretçinin katıldığına işaret ederek, "Gıda ve işlenmiş tarım ürünleri sektöründe uluslararası standartlara uygun ürün üretimi yapan ihracatçıların, fuara katılmalarını öneriyorum" dedi.
Japonya’ya ihraç edilebilecek ürün gruplarının şunlar olduğu kaydedildi:
"Deniz ürünleri, domates salçası ve konserveleri, turşular, makarna çeşitleri, kuru meyveler (kuru kayısı, çekirdeksiz kuru üzüm, antep fıstığı, kuru incir), fındık, zeytin ve zeytinyağı, un ve unlu mamuller, bitki çayları ve şifalı bitkiler ile baharatlar, şekerlemeler, süt ürünleri, şarküteri ürünleri (et ve et ürünleri hariç), diyet ürünleri, yumurta, kanatlı eti ve ürünleri, dondurulmuş gıdalar, meyve ve sebzeler, gıda katkı maddeleri, organik gıdalar, hazır çorbalar, çeşniler, bira, brendi, likör, sert alkollü içecekler, viski, şarap, meyve suyu, maden suyu, diğer alkollü ve alkolsüz içecekler gibi gıda ve işlenmiş tarım ürünleri."
Fuara katılım sağlayacak ihracatçıların, Japonya’nın hedef pazar olarak belirlenmesi halinde, fuar katılım masraflarının yüzde 50’si yerine yüzde 70’i oranında destekten yararlanabilecekleri bildirildi.