Eski AK Partili Çakar, AK Parti Grubu'nu kızdırdı

Güncelleme Tarihi:

Eski AK Partili Çakar, AK Parti Grubunu kızdırdı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2016 23:50

Eski AK Partili Çakar, AK Parti Grubu'nu kızdırdı

Haberin Devamı

 

 

İZMİR Büyükşehir Belediye Meclisi'nde yapılan bütçe kesin hesabı görüşmelerinde AK Parti Grubu eski başkanlarından CHP'li Yusuf Kenan Çakar, yaptığı konuşmayla eski partililerini kızdırdı. Çakar'ın özellikle metro inşaatının gecikmeyle bitmesini Konak Tüneli inşaat süresiyle kıyaslaması ve AK Parti Grubu'nu" siyaset üretme sıkıntısı içinde olmakla" eleştirmesine AK Partililer tepki gösterdi.



2015 yılı İzmir Büyükşehir Belediyesi ve ESHOT Genel Müdürlüğü kesin hesabı Büyükşehir Belediyesi Mayıs ayı son toplantısında görüşüldü. CHP Grup Sözcüsü Deniz Yücel. "Faaliyetler bütçeye uygun gerçekleştirilmiştir. 3 milyar 892 milyon TL gider bütçesi. Yüzde 89 gerçekleşme oranı var. Uluslararası derecelendirme kuruluşu Moody's İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne en yüksek not olan AAA notu vermiştir" dedi.



AK Parti Grup Başkan Vekili Bilal Doğan, 2015 yılı olumlu faaliyetlerinin 2013 yılının gerisinde kaldığını söyledi. Buna göre 2015 yılı boşa geçmiş yıldır. Bu nedenle AK Parti Grubu olarak 'hayır' diyeceklerini söyledi. ESHOT Genel Müdürlüğü kesin hesabıyla ilgili de değerlendirme yapan Doğan, elektronik kart krizinde 15 milyon kamu zararı olduğunu, yargının konuyla ilgili karar vereceğini belirtti. Akaryakıtlarda kuruş olarak yansıyan indirimlerin toplu ulaşım ücretlerine engel olması gerektiğini belirten Doğan, 20 elektrikli otobüs ihalesinin gerçekleştirilemediğini söyledi. AK Parti Grup Sözcüsü Ali Kökoğuz ise kredi notunu veren Moody's'in Aziz Kocaoğlu'nun adının başındaki A'dan nedeniyle sürekli yüksek not verdiği esprisi yaptı. Kökoğuz, bu kadar yüksekse, neden icraatların hızlanmadığını sordu.



KOCAOĞLU'NDAN YANIT



Başkan Aziz Kocaoğlu AK Parti Grubu'nun eleştirilerine yanıt verdi. Kocaoğlu " Hiçbir şeyi gizlemiyor kamufle etmiyoruz. Elektronik kartlarla ilgili başımıza olay geldi. Bir ay kağıt bilet kullandık. ESHOT zararını hesapladı iki kuruma dava açarak tahsil etme yoluna gitti. Elektrikli otobüs ihalesini ilkini KİK iptal etti, ikincisine katılım olmadı, üçüncü ihaleye çıktık. Moddy'sin verdiği 'AAA" notuyla Büyükşehir Belediyesi ABD, İsveç gibi ülkelerin kredi notuna ulaştı. Buna hayıflanarak "Yok efendim para veriyorsunuz" eleştirileri geçmişte bu Meclis'te yapıldı. Türkiye Cumhuriyeti Hazinesi para vermeden kredi değerlendirmesi yaptırıyor! Biz vara veriyoruz, o nedenle AAA çıkıyor. Bunlar komik şeyler. Bunları söylemek doğru değil. Bu not sayesinde düşük fazlı kredi buluyoruz. Faiz yüzde 40-50 düşük oluyor" dedi.



ESKİ AK PARTİLİ YENİ CHP'Lİ ÇAKAR AK PARTİ GRUBU'NU KIZDIRDI



CHP Meclis üyesi eski AK Parti Grup Başkan Vekili Yusuf Kenan Çakar, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve ESHOT Genel Müdürlüğü kesin hesabıyla ilgili eski partisi AK Parti Grubu'nu kızdıran konuşma yaptı. Büyükşehir'in borçlarının yıllık gelir bütçesinin yüzde 5'i bile olmadığını belirten Çakar, "Borçlanmanın nerelere yapıldığı önemli. İşçi maaşı mı ödenmiş, doğrudan İzmirliye yansımayan bir faaliyette mi kullanılmış, yoksa bir yatırım için mi harcanmış olduğuna bakmak lazım. Burada borçlanmalar deniz vapurları, raylı sistemler gibi yatırımlara yapılmış" dedi.



GEÇMİŞTE BEN DE ELEŞTİRİMİŞTİM!



Çakar, geçmişte kendisini de Büyükşehir Belediyesi'nin yatırımlarının uzun sürede bittiği eleştirisini kendisinin de yaptığını ancak gelinen şartlarda neden böyle bir algı oluştuğu konusunda net fikirlere sahip olduğunu söyledi. CHP'li Çaker "Geçmişte özellikle Üçyol - Fahrettin Altay metrosunun geciktiğiyle ilgili eleştirilerim oldu. O günkü şartlarda İzmir'de bu yatırımın karşılaştırılabileceği kamu yatırımı yoktu. Biz 'Niye verilen tarihlerde bitmedi' diye eleştirmiştik. Ancak bir kıyaslama yapmak istiyorum. Üçyol-Fahrettin Altay metro hattı derin kazıyla yapılan 5,5 km tünel inşaatı, her birisi 1 km tünel işçiliği zamanına ihtiyaç gösteren 5 adet istasyonun imalatı yapılmış, rayları döşenmiş, elektrifikasyonu, havalandırması, yangın tertibatları yapılmış, dizi ve çekerleriyle komple bir yatırım gerçekleştirilmiş. 2005 Mayıs ayında temeli atıldı. 7 yıl sonra ilk yarısı açıldı, 9,5 yıl sonra tamamı bitti. Bugüne kadar hizmet veriyor. Bu yatırımın uzun mu yoksa kısa mı sürdüğünü bir başka yatırımla kıyaslamak lazım" dedi.



METRO İNŞAATI İLE KONAK TÜNELİ İNŞAATINI KIYASLADI



CHP'li Çakar, kıyaslamayı Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yaptığı temelinin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın attığı Konak tüneliyle yaptı. Konak Tüneli'nin 1674 metre olduğunu belirten Çakar " Yani 5,5 km metro hattının üçte biri uzunluğundadır. Ray döşemesi yoktur. Elektrifikasyonu yoktur. Sinyalizasyonu yoktur. Basit bir havalandırması ve asfalt imalatı vardır.2011 yılında başlayıp 2015 yılında biten, temel atmasıyla birlikte 3 yıl 8ay süren Konak tüneli ile Hatay metrosunu karşılaştırınca istasyonlar, teknik yatırımlar bir yana bırakılıp sadece tünel uzunluğu olarak bile bakacak olursak 11 yılda bitmesi gerektiğini matematik açıkça ortaya koymaktadır. Kıyaslarken siyasetten uzak, 'yarın bu makamlarda ben olursam acaba ne yaparım' diye eleştiri getirilmesi daha sağlıklı olur" dedi. Çakar, Manisa tünellerini de 9 Eylül 2011'de başladığını ve ne zaman biteceğinin belli olmadığını, 4 yılda sadece 1600 metre tünel açılabildiğini de söyledi. Torbalı Bayındır Ödemiş Kiraz yolunun 2016 yılı sonunda bitirileceğinin açıklanmasına karşın Ödemiş'e, Kiraz'a hiç varılamadığını, Bayındır yolunun yüzde70'nin gerçekleştiğini dile getirdi.



"SİYASET ÜRETMEKTE SIKINTI VAR"



Çakar, yaptığı eleştirilere AK Parti Grubu tepki gösterince daha da kızdıran karşılık verdi. AK Parti Grubu'na "Tüm bunlar 2011'den önceki işler. Muhalefet olarak aynı konuları gündeme getiriyorsunuz. Bu siyaset üretmekteki sıkıntınızı ortaya koyar" dedi. Bunun üzerine AK Parti sıralarından "Tebrikler Kenan Bey. Sayenizde nasıl siyaset yapılacağını öğreniyoruz", "Siz bu söylediklerinize inanıyor musunuz?" tepkisi geldi. Çakar, Kamu İhale Yasası nedeniyle ihale yapmanın zor olduğunu, yatırımların uzun sürede sonuçlandığını ancak Türkiye'de hızlı biten yatırımlar da olduğunu söyledi. İzmir İstanbul otoyolu İzmit köprüsünü örnek veren Çakar, "Ama dönüp bakıyorum bir İzmirli olarak köprüden geçmeye 35 dolar, artı kilometre başına 5 cent ödemek zorundayım. İstanbul'a kısalmış haliyle 350 km yol için 200 TL geçiş parası ödemek zorunda kalmamalıyım. Yatırım böyle olmamalı. Bu konuşmamla bazı arkadaşları üzmüş olabilirim ama haklarını helal etsinler" dedi.



AK PARTİLE ÇELEBİ'DEN TEPKİ



AK Partili Paşa Çelebi Çakar'a tepki göstererek, "Kenan beyi dinlerken hayret içinde kaldım. 12 sene meclis üyeliği yaptı. CHP bu kadar başarılıydı neden söylemedin. Parti değiştirebilirsin ama önemli olan insanın karakteridir. Önceden CHP'yi eleştiriyordun, parti değiştirince övüyorsun" dedi. Büyükşehir Belediyesi ve ESHOT Genel Müdürlüğü kesin hesabı oyçokluğuyla kabul edildi.



İZSU FAALİYETİ VE KESİN HESABI OYÇOKLUĞUYLA KABUL EDİLDİ



İZSU 2015 yılı Faaliyet raporu ve kesin hesabı görüşmelerinde ise AK parti Grup Başkan Vekili Bilal Doğan," İzmir'in parası ve suyu boşa akıyor. Katlamalı faturalara, yazın kötü kokuya, su basan sokaklara alıştık. İdarecilik anlamdan geriye gitmiş İZSU var. İZSU sıradan ve vizyonsuz hale gelmiş. Geçen yılı boşa geçirmiştir. Zamlar bile kurtarmamış" dedi. Rapor oyçokluğuyla kabul edildi.

Utku BOLULU / İZMİR, (DHA)



FOTOĞRAF

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!