Güncelleme Tarihi:
* Özel Ekarte Eğitim Kurumları’nın kurucusu olarak kuruluş hikayenizi paylaşabilir misiniz?
- Matematik öğretmenliği yaptığım süreçte öğrencilerimden gözlemlerimde akademik tabanlı bir eğitim talepleri olduğunu tespit etmiştim. Matematik hemen hemen her öğrencinin sıkıntısıydı. Bunu çözmek için söylendiği gibi mucizelere ihtiyaç yoktu. Tüm planlamayı yapabildiğim, istediğim kadroyu seçip savunduğum eğitim modelini uygulayabileceğim bir kurum kurmaya kararımı verip yola çıktım. 2 sınıflık küçük bir kurum açabilecek gücüm ve yola inanarak çıkacağım 7 de öğrencim vardı. Gün geçtikçe kıymetli velilerimizin bize güveniyle yol almaya başladık. 2017 yılında ‘Ekarte Akademi’, 2018’de ‘Özel Ekarte Anadolu Lisesi ve Özel Ekarte Ortaokulu’, 2020’de ‘Ekarte Kişisel Gelişim Kursu’ ve ‘Ekarte Menderes Kişisel Gelişim Kursu’, 2021’de ‘Ekarte Balçova Kişisel Gelişim Kursu’ olarak ailemizi genişlettik. Artan talepler doğrultusunda ‘Ekarte Menderes Vip Kursu’nu ailemize son olarak kattık. Şimdi de Özdere şubemiz için çalışmalarımızı başlattık.
TEMEL MATEMATİKLE ATILIYOR
* Özel Ekarte Eğitim Kurumları’nda eğitim modeliniz nedir?
- Matematikçi olmam sebebiyle temelimizi her zaman matematikle atmaya özen gösterdik. Düzenli olarak yapılan tarama sınavlarımızla ‘başarı analizi’ yapılır. Konu ve ünite bazlı kurum içi ve çeşitli Türkiye geneli deneme sınavları sonuçlarına göre ‘ders değerlendirme toplantıları’ yapılarak öğrencimize özel eksik giderme programları uygularız. Uzman psikolojik danışman ve rehber öğretmeni tarafından öğrenci ve velilerimize uygun periyotlarda bilgilendirme yapılarak akademik başarı süreci takip edilir.
* Genç ve tecrübeli bir ekibin birleşimiyle birbirine çok bağlı bir ekibiniz var. Kadronuzu oluştururken nelere dikkat ediyorsunuz?
- Ben her zaman gençlere şans verilmesinde yana oldum. Tecrübe isteniyor ama bu çocuklar biz alıp yetiştirmezsek nerede tecrübe kazanacak? Onları birer işlenmemiş cevher olarak görüyorum. Onlarla çalışmaya başlayıp her konuda eğittikten sonra idari kadrolarımızda da görevler veriyorum. Çok donanımlı, tecrübeli öğretmenlerimiz var. Soru yazan, sayısız kitapı olan yayın kökenli öğretmenlerimiz de mevcut. Hepsini birbiriyle tamamlayıp iyi bir ekip oluşturduğumuzu düşünüyorum. İlk günden beri tüm zorluklara rağmen benimle yol yürümüş arkadaşlarımla başarıyı beraber sağlıyoruz. Ne yapsam haklarını ödeyemem.
DİĞERLERİNDEN AYIRAN 7 FARK
* Ekarte ailesi olarak eğitim sektöründeki farklılıklarınızdan söz edebilir misiniz?
DİSİPLİNLİ EĞİTİM: Disiplin eğitimde olmazsa olmazlar arasında olmalıdır. Eğitimin ayrılmaz bir parçası olarak görülmelidir. Disiplin başarının önemli bir ögesidir, öğrenmeyi kolaylaştır. Ortak bir amaç için bir araya gelinen ve yaşanılan yerde kuralların olması orada yapılacak işlerin kolaylıkla yapılmasını sağlar. Eğitim ortamında bir düzen ve sistem oluşması için gereklidir. Disiplin eğitim ortamında uygulanma esnasında, uygulanan disiplin kuralları günün koşullarına uygunluğu, yani geçerliliği sürekli kontrol edilmeli, öğrenciye bu uygulamanın kendisinin eğitim ortamındaki öğrenmeye katkısı anlatılmalıdır. Disiplinin eğitimden ayrılmaz bir parça olmasının sebebi, öğrencinin eğitimden sonra yaşayacağı sosyal hayata uyumunu kolaylaştıracağı gibi, insan haklarına saygıyı da öğrenmesini sağlayacaktır. Disiplin kurallı bir yaşamdır. Nitelikli bir eğitimde disiplin kuralları konulmasında ve uygulanmasında öğrencilerimiz ve ailelerimiz de dahil edilmelidir. Ortak anlayış birlikteliği uygulama kolaylığı sağladığı gibi sonuç almayı da kolaylaştırır, öğrenmeye olumlu yansımaları hissedilir.
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ: Kurumumuzun benimsediği temel prensipler gereği uzman rehber öğretmenlerimiz ve sınıf öğretmenlerimiz koordineli olarak her bir öğrenciyi ve akademik gelişimini ayrı ayrı takip ederler. Ben de kurucu olarak tüm bu süreçte yer alıyorum. Tüm öğrencilerimizin birebir takibinin titizlikle üzerinde duruyorum. Her öğrenciyi bir birey olarak ele alırken, aynı zamanda gelişimine katkı sağlamak amacıyla akademik gelişimleri de birebir takip edilmektedir.
VELİ ANLIK BİLGİ SİSTEMİ: Veliler yaşları fark etmeksizin çocuklarının eğitimiyle ilgili her detayı bilmek istiyorlar. Bir kurumun öğrencilerine sağladığı eğitimin kalitesi kadar velilere yapılan bilgilendirmelerin niteliği de önemlidir. Velilerimizi kusursuz bilgi akışı sağlayan bir sistemle bilgilendiriyoruz.
UZMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBERLİK: PDR servisimiz, bireysel çalışma programları hazırlanarak öğrencilerimizin planlı ve programlı çalışmaları destekler. Başarısızlık nedenleri takip edilerek çalışmalar yönlendirilir. Sınav kaygısı sunumu yapılarak öğrencilere kaygıdan uzak bir hazırlık dönemine yönlendirme amaçlanır. Öğrencilerle yapılan bireysel ve grupla görüşmelerde çıkardıkları netler ve çalışma sistemi konusunda görüşler paylaşılır. Bu çalışmalar ve takibi yıl boyunca sürer.
KURUM İÇİ-TÜRKİYE GENELİ DENEME SINAVLARI VE ANALİZLERİ: Her deneme sınavı, yeterliliği, konu eksikliği ve zamanı verimli kullanmayla ilgili ipuçları verir. Kısacası bizim için bu sınavlar boy aynası gibidir. Deneme, sınav hazırlığında hangi noktada olduğunuzu gösteren ve analizi doğru yapıldığında bizleri başarıya ulaştıracak en önemli araçtır. Her denemeyi gerçek bir sınav provası gibi düşünmek gerekir. Bu ciddiyette deneme sınavını çözüp ardından detaylı incelemesini yaparak gerçek sınava tam hazır bir şekilde girebiliriz. Haftalık-günlük çalışma programınızı değiştirebilirsiniz. Böylece anlamadığınız konulara daha çok zaman ayırabilir, farklı soru tiplerine daha çok odaklanabilirsiniz. Çözdüğünüz soru bankalarının sayısını artırabilir, yeni nesil soruları içeren farklı kaynaklara yönelebilirsiniz. Kurumumuzda deneme sınavı uygulamayı çok önemsiyoruz.
YAŞAYAN KÜTÜPHANE: Bir sınava hazırlanırken bazen aynı ortamda ders çalışmak çok sıkıcı hale gelebilir. Bu sebeple sessiz ve odaklanmanızı sağlayacak farklı yerlerde ders çalışabilirsiniz. Böyle bir duruma en uygun ortamlardan biri de kütüphanelerdir. Kütüphanede ders çalışmak odaklanmayı kolaylaştırabilir. Diğer ders çalışan öğrencileri görmek sizi motive edebilir. Ders çalışma esnasında sizi bölecek etkenler daha azdır. Süre tutarak çalışmak ve molaları daha kısa tutmak kütüphane ortamında daha mümkündür. Bu fikirler ışığı altında öğrencilerimizin eğitim araştırmalarına katkı sağlamak amacıyla geniş saatlere yaydığımız çalışma ortamlarına sahibiz.
ÖĞRENCİ VE VELİ SEMİNERLERİ: Seminerleri genelde kendim gerçekleştirmeye çalışıyorum. Fikir alışverişi konusunda çok faydasını görüyoruz. Eğitim seminerleri, öğrencilerden geri dönüş alma konusunda çok faydalı oluyor. Bir istek, öneri ya da sorun olduğunda anında teşhis ederek müdahale edebiliyorum. Velilerimizle de bu yıl kahvaltı etkinlik projesi yaptık. Samimi lokal bir ortamda onlarla konuşuyoruz, dinliyoruz. Projeyi geliştirerek devam edeceğiz.
ÖNCE ÖNYARGILARI YENİYORUZ
* Bir matematik öğretmeni olarak matematik öğrenebilmek için neler önerirsiniz?
- Bu konu aslında uzun uzadıya tartışılacak, konuşulacak bir konu ama özet geçmem gerekirse, öğrencilerimizde en çok matematik dersine karşı önyargısı olduğunu görmekteyiz. En zorlandığımız da bu önyargıyı kırmak oluyor. Aslına bakarsak temel matematik kazanımlarını öğrencilerimize küçük yaşlarda kazandırmak gerekiyor. Sürekliliği sağlamak çok önemli. Uzun soluklu, hep üstüne koyarak sabırla devam etmeli öğrencilerimiz. Konuyu derste çok dikkatli dinlemeli, etkin not almalılar. Sonrasında evde tekrarlarını sağlayıp, o konuyla ilgili nitelikli sorular çözüp yapamadıklarını geciktirmeden öğretmenlerine sormalılar. Bu zorlandıkları sorulardan arşiv yapmalarını da ben öğrencilerime öneriyorum. Düzenli tekrar kesinlikle bırakılmamalı.
* Son senelerde ailelerin eğitimin baştan sona tüm aşamalarına müdahil olduğunu görmekteyiz. Sizin ailelere bu konuda tavsiyeleriniz nelerdir?
- Bu güzel soru için teşekkür ederim. Velilerimiz haklı olarak çocuklarının ve kendi emeklerinin karşılığını almak istiyor. Bu konuda kendi şahsi tespitim, velilerimizin çocuklarını yeteri kadar tanımadıklarını düşünüyorum. Tespit noktasında sıkıntılarımız var. Bunu velilerimizle görüşmelerimizde eğitimciler olarak net şekilde görüyoruz. Çocuklarımızla daha etkin zaman geçirip onları yakından tanımalıyız. Eğitimcilerin dediklerini dikkate alarak eğitim modelini her ailenin kendi çocuğuna ve şartlarına göre oluşturması gereklidir. Her öğrenci birbirinden farklıdır.
HEDEF, ÜLKE GENELİ BÜYÜMEK
* YKS ve LGS gibi sınavlara çok az zaman kaldı. Öğrencilere kısa önerileriniz neler?
- Sona doğru yaklaşıyoruz. Seminerlerde öğrencilerime hep söylediğim şey deneme sınavı yapmaları gerektiğidir. “Artık konu çalışmam lazım, çok eksiğim var” gibi düşüncelerden çıkıp mantıklı çalışılmalı. Süre tutarak deneme çözülmeli, oradaki eksikleri kapatma üstüne dayalı bir sistem kurulmalıdır. Geçmiş yılların sınavları etkin referanslardır. Onlar çözülmediyse çözmeleri büyük fayda sağlayacaktır.
* Ekarte Eğitim Kurumları olarak bundan sonraki hedef planlamalarınız nelerdir?
- 5 yılda nitelikli bir büyüme yakalayarak 8 şubeye ulaştık. Eğitim ve öğretimin her anını daha kaliteli yapmak için ekibimiz, öğretmenlerimiz sürekli çalışıyor. Büyümeye devam edip ülkemize faydalı gençler yetiştirme amacındayız. Ayrıca ek istihdam sağlayarak elimden geldikçe ülkeme katkı sağlamak istiyorum. İzmir’de 1-2 ilçede şube açma planlarımız mevcut. Yeni eğitim öğretim yılıyla beraber artık ülkemizin diğer güzel şehirlerinde de hizmet vermek istiyoruz. 5-10 yıllık uzun vadeli planlarımızda Türkiye geneli şubelerle büyümeyi hedefliyoruz.
KİMDİR?
İsmail Yaşadı, 23 Ağustos 1989’da İzmir’de doğdu. Aslen Manisalı. Evli. 5 yaşında bir kızı var. Matematik öğretmeni. Bunun yanında eğitim öğretim koçluğu, NLP uzmanlığı, uluslararası koçluk, hafıza teknikleri eğitmenliği ve hızlı okuma eğitmenliği konusunda eğitimler aldı. Şu anda DEÜ’de finans üzerine yüksek lisans yapıyor. Matematiğin daha etkin nasıl öğretileceği konusunda çalışmaları devam ediyor. Yeni teknikler, yeni modeller üzerinde çalışıyor.