Güncelleme Tarihi:
Mete Tamer OMUR
GEÇTİĞİMİZ yıl 56.7 milyon turisti ağırlayan ve 56 milyar dolar gelir elde eden Türkiye, 2024 hedefini de belirledi. Yeni pazarlar üzerine çalışan Türkiye, 2024 için 60 milyon ziyaretçi, 60 milyar dolar da gelir bekliyor. Çeşme’sinden Bodrum’una, Marmaris’inden Ayvalık’ına, Kuşadası’ndan Fethiye’sine, Dikili’sinden Didim’ine, Datça’sından Bozcaadası’na, Pamukkalesi’nden Akçay’ına birçok önemli turistik destinasyona ev sahipliği yapan Ege Bölgesi de yeni sezondan hayli umutlu. Erken rezervasyonların iyi gittiğini söyleyen sektör temsilcileri, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’un ortaya koyduğu hedef için hazırlıkların tam olduğu mesajını verdi.
DAHA İYİ BİR YIL OLACAK
Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Demir, 2024 sezonunun Ramazan Bayramı ile başlayacağını ifade etti, Demir, "Çeşme'de sezon hazırlıkları, yılbaşından sonra, özellikle otellerimizde yoğun bir şekilde devam edecek. 2023 yılında doluluklarımızda bir zafiyet vardı ama 2024'de bu zafiyeti gidererek, doluluklarda istediğimiz düzeye ulaşacağımıza inanıyorum. Şu anda erken rezervasyonlarımız açılmış durumda. Tabi ekonomik şartlar bazı şeylerin önüne geçiyor. Şu anda erken rezervasyon fiyatlandırmasında sıkıntılarımız var. Çünkü girdi maliyetlerimizi kestiremiyoruz. Yerel seçimlerle birlikte istikrara kavuşacağını ümit ediyoruz. 2024'ün 2023'te daha iyi olacağı kanaatindeyiz" dedi.
PAMUKKALE’DE HEDEF
3 MİLYON ZİYARETÇİ
UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan ‘beyaz cennet’ Pamukkale’yi 2023’te 2 milyon 200 bin kişinin ziyaret ettiğini ifade eden Denizli Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (DENTUROD) Başkanı Gazi Murat Şen, 2022 yılında 1 milyon 850 bin kişinin ziyaret ettiği Pamukkale’nin kendi rekorunu kırdığını söyledi. 2024’ün ‘Pamukkale yılı’ olmasını beklediklerini aktaran Şen, “Bizim asıl hedefimiz 3 milyon ziyaretçiye ulaşmak. Zaten 2019’da 2 milyon 500 bin ziyaretçi sayısını aşmıştık. Öncelikle 2019’u aşacağız. Bundan sonra da 3 milyonun hedefine hızlı bir şekilde ulaşacağız” ifadelerini kullandı.
YÜZDE 15’LİK ARTIŞ BEKLENİYOR
POYD Bodrum Temsilcisi Yiğit Girgin, 2024’te turizm sektörü olarak umutlu olduklarını ve bu şekilde giderse iyi bir sezon geçirmeyi beklediklerini söyledi. Uluslararası bir kaliteye ve bilinirliğe sahip Bodrum’un yurtdışı pazarından ilgi görmeye devam ettiğini kaydeden Girgin, Bodrum’un nisan ayından sonra hareketleneceğini dile getirdi. Yiğit Girgin, “Turizm sektörü olarak insanlara henüz gerçekleşmemiş olan hayallerini, arzu ettiklerini satıyoruz. Şu andaki verilerde olumsuz bir durum yok. Bu yıl yüzde 15 civarında ekstra bir talep söz konusu olacak diye düşünüyorum. Yurtiçi pazarda da ekonomik veriler belirleyici. Bodrumlu turizmcilerin fiyat konusunda biraz daha temkinli adımlar atacağını öngörüyorum. Tabii ki kur yukarı doğru çıktığında fiyatlar da buna göre güncellenecek. Erken rezervasyonların önemi de gün geçtikçe artıyor. Tatil için bütçe ayıran yerli turistler varsa bu avantajlardan yararlanmalarını öneriyorum. Güvenilir TÜRSAB acenteleri aracılığıyla güvenilir otellerin rezervasyonlara bakmalı, son dakika avantajlarını da dikkatle değerlendirmeliler” diye konuştu.
O KONGRE İZMİR’DE
DESTİNATİON İzmir Başkanı ve SKAL Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Tercan, İzmir’in bu yıl uluslararası önemli bir etkinliğe ev sahipliği yapacağını aktardı. Tercan, “16-21 Ekim’de dünya turizmcileri SKAL Dünya Kongresi’nde İzmir de buluşacaklar. Kentin turizmdeki makus talihini kırmak için önemli bir şans. Tüm kurum ve kuruşların desteğini bekliyoruz. İzmir yılda 5 milyon yabancı turist hedefi için beraber çalışalım” ifadelerini kullandı.
***
İnanç turizmiyle
milyonları çekebiliriz
KÜLTÜR ve İnanç Turizmi Derneği Başkanı Levent Oral, başta İzmir olmak üzere Ege’nin inanç turizmiyle de dünyaya açılabileceğini dile getirdi. İnanç turizminin yükselişe geçtiği bir dönem yaşandığına dikkat çeken Oral, “Türkiye’de inanç turizminin önemli ziyaret merkezlerinin tanıtımının yapılarak yerli ve yabancı ziyaretçi sayısını, turizm gelirlerinin artırılmasını hedefiyle çalışıyoruz. Kültür ve inanç turizmi kapsamında pay sahibi olan Suudi Arabistan, Vatikan, İsrail ve İtalya gibi ülkelere karşın 7 kiliseler ile Ege Bölgesi’ne milyonlarca turist daha çekilebiliriz. Kültür ve inanç turizmi için gelen turistler, kitlesel turizmden daha fazla döviz geliri sağlıyor. Deniz, kum ve güneş için gelenler daha çok otel içerisinde vakit geçiriyor. İnanç turizmine gelenler ise daha fazla ulaşım aracı kullanıyor, restoran ve diğer yerleri ziyaret ediyor” dedi.
İncil’de adı geçen ve dolayısıyla Hristiyanlık için büyük bir öneme sahip olan 7 kilisenin 3’ü İzmir’de, 3’ü Manisa’da ve 1’i de Denizli’de bulunuyor.
12 AYA YAYILAN BİR SEKTÖR
İnanç turizminin, Ege Bölgesi ve İzmir için çok önemli, 12 aya yayılan bir sektör olduğunu ifade eden Oral, “İzmir, en büyük potansiyelini inanç turizminde barındırıyor. Bu kültürel varlığımız dünyada başka bir yerde yok. 7 kiliselerin tanıtımının daha fazla yapılması, bu mirasa sahip çıkılması lazım. Yurtdışında da bu 7 kilisenin varlığını bilmeyen büyük bir kitle bulunuyor. Dünyada 2,2 milyar Hristiyan nüfusu var” diye konuştu.