Egeli mobilyacılar tasarımla güçlenecek

Güncelleme Tarihi:

Egeli mobilyacılar tasarımla güçlenecek
Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 2021 14:35

Türkiye’nin ortalama mobilya ihraç fiyatının 2,64 dolar olduğunu aktaran Cahit Doğan Yağcı,, Ege Bölgesi’nde ise bu rakamın 3,30’a ulaştığını dile getirdi, “Tasarımın da gücüyle hedefimiz 6 dolar” dedi.

Haberin Devamı

 

Egeli mobilyacılar tasarımla güçlenecek

EGE mobilya sektörü, tasarıma odaklandı. Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin de öncülüğünde sektör, tasarımla ürünlerini değerine değer katmayı hedefliyor. Bir yandan tasarım yarışmaları düzenleyerek sektöre yeni fikirler kazandıran birlik, öte tarafta ise tasarım gücüyle şirketlerin kurumsallaşmasını amaçlıyor. Birlik, ayrıca İzmir’in tasarım kenti olması adına da çalışmalar yürütüyor. Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cahit Doğan Yağcı ile tasarımdan ihracata, hedef pazarlardan hammadde temine kadar birçok konuda önemli açıklamalarda bulundu.

Haberin Devamı

SADECE ÜRÜNLE DEĞİL

‘Mobilya Sektörünün İhracat Kapasitesinin Ölçeklendirilmesi ve Rekabet Gücünün Artırılması Projesi için İzmir Kalkınma Ajansı’ndan destek aldıklarını hatırlatan Cahit Doğan Yağcı, dijital dönüşüm odaklı projeyi 14 firmanı tamamladığını ifade ederek, “Burada da amacımız, tasarım ve AR-GE kültürünü geliştirerek, ulusal ve uluslararası markaları artırmak. Tasarımda da sadece odağımız ürün odağında değil. Çoğu aile işletmesi olan firmaların da tasarımının da elden geçirilmesi gerekiyor. Bir kurumsallaşma hamlesi diyebiliriz. Markanın logosundan üretime kadar olan tüm süreç için bunu söylüyoruz” dedi.

Egeli mobilyacılar tasarımla güçlenecek

EZBERLERİ BOZDULAR

Birlik olarak tasarım konusuna ayrı bir önem verdiklerini ifade eden Cahit Doğan Yağcı, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin yanı sıra Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği ve Ege Maden İhracatçıları Birliği ortaklığından mobilya, tekstil ve doğal taşın ilk kez bir arada kullanıldığı ‘Ezber Bozan Tasarım Yarışması’ yaptıkların ifade ederek, şu bilgileri verdi:

HEDEF FİYAT 6 DOLAR

Haberin Devamı

“Türkiye’nin ortalama mobilya ihracat fiyatı 2,64 dolar seviyelerinde. Ege’de ise bu rakam 3,30 dolara kadar çıktı. Şu anda ise 3,22 dolar mertebesinde. Benim üzerinde durduğum konu ise 3,30 rakamlarını daha da yukarı çekmek. Burada katma değeri arttırıcı faktörler odaklanmak gerekiyor. 1980 sonrası kaliteli üretim gündeme geldi. Bunu başardık. Şimdi ise gündemimiz tasarım. Bugün mobilya dahil birçok sektöre tasarım gündemde ve ön planda. Herkesin yaptığını değil farklı olanı yapmalıyız. Bizim tasarım konusunda muhakkak bir şeyler yapmamız gerekiyor. Biz de bunun bir adımını yarışmalar düzenleyerek, sektöre yeni fikirlerin gelmesini istiyoruz. Tasarımın bu gücüyle de Ege’nin ortalama mobilya ihracat fiyatın 6 dolara çıkarmak gibi bir hedefimiz var.”

Haberin Devamı

Egeli mobilyacılar tasarımla güçlenecek

 

TASARIMLAR ÜRÜNE DÖNÜŞÜYOR

ÜÇ birlik olarak ortak tasarım yarışması yaparak önemli bir sinerji ve işbirliğine de imza attıklarını ifade eden Cahit Doğan Yağcı, “Bu yarışmada hem öğrenciler hem de profesyonel kategorimiz var. Şimdi, yarışmada dereceye girenlerin de tasarımlarının üretimini yapıyoruz. Bugüne kadarki tasarım yarışmalarında pek yapılmayan bir olay bu. Tabii bu üretim konusu gündeme geldiği zaman bundan sonrası için bir nokta ortaya çıktı. Bu da nedir; üretilebilir olması. Bundan sonra tasarım yarışmaları ile ilgili sözleşmeye mutlaka üretilebilirlilik şartını koyacağız. Bir sonraki adımımızda yine bu dereceye giren tasarımların hem üretilmesi hem de son tüketiciyle buluşmasını da istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Egeli mobilyacılar tasarımla güçlenecek

TASARIM KENTİ İZMİR

“GÖREVE geleli 3,5 yıl oldu. Şu anda tasarım daha çok konuşuluyor” diyen Cahit Doğan Yağcı, şu bilgileri verdi:

“Firmalar kendi içlerinde tasarımla ilgili organizasyonlar yapmaya çalışıyorlar. Tabii mobilya dışında diğer sektörlerinde de tasarım alanında çalışmaları var. Bu doğrultuda da son dönemde İzmir’de gelişen birlikte iş yapma kültürünün de etkisiyle, İzmir’i tasarım kenti yapma hedefi ortaya çıktı. Burada birçok aktör var. TARKEM’de var. Biz de birlik olarak bu oluşuma destek veriyoruz.”

 

İNEGÖL DEĞİL İZMİR MODELİ

İZMİR başta olmak üzere Ege’ni mobilya sektöründeki gücüne de dikkat çeken Cihat Doğan Yağcı, bugün mobilya sektöründe İnegöl modelinin konuşulduğunu dile getirdi. İnegöl modelinin İzmir’e uymadığını savunan Yağcı, sözlerini şöyle sürdürdü:

Haberin Devamı

“Bizim daha farklı bir şey yapmamız lazım. İzmir modeli olmasında fayda var. Zaten bu şehrin özelliğinin ortaya çıkması bu şekilde olabilir. En çok üzüldüğüm noktalardan biri, sektör temsilcilerinin genelde İnegöl’ü örnek vermesi. Ben de diyorum ki İnegöl İzmir’den, Ege’den sonra 2005’li yıllardan itibaren başladı. Ege’de 90’lı yıllardan beri bu iş yapılıyor. Biz geriye gittik, onlar ileriye gitti. Ege bu anlamda daha eski. Bence Ege’nin bu işi toparlaması lazım. İzmir büyük bir liman şehri, havaalanı var, her şeyi var. Böylesi bir fuar alanı var. Artık bu tartışmaların bitmesi gerekiyor.”

 

ABD’DE FIRSAT BÜYÜK AMA İŞBİRLİĞİ ŞART

MOBİLYA sektörünün şu anda ürettiğinin yüzde 15’ini ihracat ettiğini ifade eden Cihat DOğan Yağcı, “Türkiye olarak mobilya ihracatımızda birinci sırada Irak var. Ege Bölgesi özelinden ise Almanya Fransa, Belçika, Hollanda, ABD ve Irak şeklinde. Ama Amerika özelinde baktığımızda büyük fırsatlar dikkat çekiyor. Birim fiyatı olarak da Amerika, Avrupa’ya kıyasla yüksek. Ama bu pazarda birlikte hareket etmek gerekiyor. Güçbirliği sağlanmalı. Çünkü ihracatın sürdürülebilir olması şart. Talepleri çok yüksek olduğu için tek bir firmanın üstesinden gelmesi çok zor, o nedenle işbirliği ve kümelenmelerin yapılması gerekiyor” diye konuştu.

 

MOBİLYA KAĞIT VE ORMAN ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜNE DAİR KISA KISA

* Geçen sene pandemi nedeniyle bir duraklama oldu ama hızla sonrasında açık kapandı. Özellikle kekik, defne ve adaçayı gibi ürünlere talep arttı.

 

* Kağıtta maalesef hammadde selüloz ve ithal ediliyor. Bunun için mobilya cari fazla verirken, kağıt cari dengede eksi veriyor. Bu bir handikap.

 

* Orman yangınlarından özellikle defne etkilendi. Ama defne de kendisini çabuk yenileyen bir bitki. Yanan yerlerde kısa sürede tekrar yetişeceği söyleniyor.

 

* Mobilyada hammadde sıkıntısı yok. Sektör temsilcileri belki bana kızacak ama hem çok şikayet ediyorlar hem de hala yok satıyorlar. Bu nasıl şey ben anlamadım. Ya da belli bir terminde satıyorlar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!