Güncelleme Tarihi:
Bilge Keykubat
Ziraat Mühendisi-Tarım
ve Gıda Influencer
Gizli cennetlere ziyaret
Saymakla bitmez aslında... Bu noktada farklı bir noktaya geçiş yapmak istiyorum. Günümüz gastronomisi artık farklı bir boyutta... Pandemi önemli değişimlere neden oldu. Yeni yeni bölgeler, yeni trendler, yeni felsefeler birbiri ardına gelmeye başladı. Gastronomi turizmi de en gözde alanlarından olarak karşımıza çıkıverdi. Artık sırt çantasını alıp kendini kırsala atan insanlar çok daha fazla görülmeye başladı. Deneyim yaşama bir anda gözbebeği oluverdi. İster tarlada ürününü toplayıp, yemeğini yiyip, topladığı ürünün parasını ödeyerek akşam evine dönmek... İster bütün bunları yaptıktan sonra orada konaklamak... İşte Ayvalık tüm bunlara uygun bir destinasyon. Ayvalık’ta; bölgedeki gizli cennetlerin ziyareti, parkurlarda yürüyüş, atölye çalışmaları, yerel halkla temasa geçmek, farklı kültürleri deneyimlemek, kökene olan ilgi, farklı mutfakları tatmak, yerel değerleri öğrenmek gibi artı faktörler de dahil olunca mükemmel bir deneyim çeşitliliği karşımıza çıkıyor.
Onlar için biçilmiş kaftan
Sadece 3 ay turizmin olduğu bir yer değil... 12 ay turizmin olduğu özel bir nokta olmaya aday sevgili Ayvalık’ımız. İşte bu noktada Ayvalık’a farklı bir gözle bakmak istiyorum. Son zamanlarda tüm dünyada çok popüler olan dijital göçebeler için Ayvalık biçilmiş kaftan. Evden çalışma izni alan yeni nesil dünya çalışanları, doğası, tarihi, konumu, gastronomisi, tarımı, zeytini, zeytinyağı ile Ayvalık’ı dijital göçebelerin merkezi haline getirebilir. Çalışma saatleri belli olan dijital göçebeler, mesailerini doldurduktan sonra bölgenin tüm deneyimlerini yaşayabilirler. Ayvalık özellikle son dönemlerin popüleri olan mutfak kültürünü yoğun olarak yaşayabilecekleri çok özel bir yer. Yöresel lezzetlerin, lokal ve coğrafi işaret kavramının öne çıktığı günümüzde yöreselliği fazlasıyla yaşayabileceğimiz bir yer. Böyle olunca da dijital göçebeler için çok fazla seçenek karşımıza çıkıyor. Gastronomi ve turizm ülkemiz tarım ve gıda sektörünün en önemli pazarlama aracı olarak önümüzde duruyor. Biz de bunu en iyi şekilde kullanıp nimetlerinden yararlanmak zorundayız.