Dijitalleşen kazanıyor

Güncelleme Tarihi:

Dijitalleşen kazanıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2020 15:59

Yeme içme sektöründe birçok markaya danışmanlık yapan Selen Almaç Deniz, pandemi koşullarının işletme sahipleri için dezavantajlar kadar sektör genelinde kalıcı bir kalite artışı yakalamak için de avantajlar sunduğunu savundu.

Haberin Devamı

TOWERLİFE Marka Danışmanlık A.Ş.’nin kurucusu Selen Almaç Deniz, son alınan pandemi kararlarının yeme içme sektörüne yansımalarını değerlendirdi. Düzenlemelerin sektör çalışanları için koronavirüsle gastronomi- eğlence hizmetleri arasındaki ilişkiyi yeniden gündeme getirdiğini dile getiren Selen Almaç Deniz, “Pek çok öngörüyü haklı çıkarırken, pek çoğunu da geçersiz kıldı. Sürecin başlangıcıyla birlikte paket servis hizmetlerin ve dijital platformlarda yer almanın önemi gün gün daha iyi anlaşılmış, hatta pek çok marka ve iş yeri normalleşme sürecinin başlamasıyla birlikte hemen dijitalleşme çalışmalarına odaklanmaya başlamıştı. Ancak online sipariş, take away veya paket servis gibi alanlarda hızlı ve başarılı gelişme sağlamamış olan isimler için süreç ciddi bir kayıp anlamına geliyor” dedi.

Haberin Devamı

DERS ÇIKARMAK GEREKİYOR

Selen Almaç Deniz, şöyle devam etti: “Elbette bir tür sektörel filtre olarak değerlendirilebilecek olan bu gelişme, çağın olanaklarına ve değişen müşteri taleplerine hızlı çözüm geliştirebilen firmaların ön plana çıkmasını sağlayan değişimler doğuruyor. Adaptif yaklaşımlara ve rotası değiştirebilir olan haritalara uyumlu olmayan firmalar ise sektör geneli için ders çıkarılması gereken örnekler teşkil ediyor. Elbette dünya genelinin hiç alışkın olmadığı bir hızda yaşanan değişimler firmaların uyumluluğu ne kadar optimal düzeyde de olsa olumsuz etkiler yaratabiliyor. Ancak tamamen kapanmaya giden firmalara bakıldığında minimum hasarla yeniden plan geliştiren veya mevcut planlarıyla istikrarını koruyabilen isimler şimdilik sektörün liderleri olarak sayılıyor.”

Dijitalleşen kazanıyor

KALİTE ARTIŞINA KATKI

Dijitalleşmenin, hızlı servis yöntemlerinin, hizmet ağını genişletmenin ve çözüm üretme gücünün ne kadar önemli olduğunu bir kere daha tüm iş yeri sahiplerine gösterdiğini aktaran Deniz, “Tabii beraberinde sürecin tahmin edilemez uzunluk ve şiddette olduğunu da hatırlatmış bulunuyor. Yeni normalin yüzde 100 normalleşme anlamına gelmediğini ve kendi içinde pek çok sürprizi sakladığı, ancak bu durumun işletme sahipleri için dezavantajları olduğu kadar sektör genelinde kalıcı bir kalite artışı yakalamak için de avantajları olduğu yadsınamaz bir gerçek diyebiliriz. Önümüzdeki günlerde müşterilerin beklenti, talep ve ihtiyaçlarına karşı hazırlanmış yeme– içme, gastronomi ve eğlence mekanları görebilmemiz adına sürecin en başarılı şekilde yöneten markaları daha yakından incelemek, başarının önemli bir şartı halini almış bulunuyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!