Deneyimleyerek ve yaparak öğreniyorlar

Güncelleme Tarihi:

Deneyimleyerek ve yaparak öğreniyorlar
Oluşturulma Tarihi: Şubat 05, 2023 14:24

2017 yılında İstanbul’da Göztepe, Ataşehir ve Caddebostan yerleşkelerinde anaokulu, ilkokul ve ortaokul seviyesinde eğitim vermeye başlayan YÖM Okulları 3 yıldan beri de 16 dönümlük arazi üzerindeki dört binalık yerleşkesiyle Güzelbahçe’de eğitim vermeye başladı.

Haberin Devamı

Bu yıl İstanbul Kadıköy’de Lisesi de açılan YÖM Okulları’nın Güzelbahçe yerleşkesinde çocuklar; meyve ağaçlarıyla dolu ekolojik bahçesinde, çok amaçlı spor alanlarında, “yaparak” ve “deneyimleyerek” öğrenme süreçlerini geçirme fırsatı buluyor. YÖM kültürü çerçevesinde ekolojik dengeyi gözeten kamp etkinlikleri, okul bahçesinde kompost, turşu, reçel yapımından, çocukların yaş seviyelerine göre çekiç, çivi, testere kullanarak yaşam alanlarını kendilerinin renklendirdiği ahşap atölyelerini, çocukların organize ettiği sosyal sorumluluk projelerini yaptıkları bir okul ekosistemini kapsıyor. Deneyimli birer eğitimci olan ve sosyal fayda yaratmak amacıyla girişimlerde bulunan Göknur Karlı ve Kayhan Karlı; eğitimin farklı alanlarında sürdürdükleri çalışmalarla yenilikçi ve sürdürülebilir eğitim ekosistemi oluşturuyor. Ve bu ekosistem içerisindeki önem verdikleri şeyin başında, çocukların sorun çözebilen, adaptasyon becerisi yüksek, kendisinin, duygularının farkında olan ve ifade edebilen bireyler olarak büyümeleri.

Haberin Devamı

Deneyimleyerek ve yaparak öğreniyorlar

HİBRİT LİSE MODELİ

YÖM okulları olarak, çocukların yaptıkları tüm işlerde, sadece sınav temelli, ezbere dayalı, geleneksel eğitim anlayışından sıyrılıp insanı ve hayatı merkeze koyan “İnsan Okulu” inşa etmeyi amaçladıklarını söyleyen Kayhan Karlı, “İstanbul Kadıköy’de açılan YÖM Anadolu Lisesi’nde gençlerin kendi geleceklerini ”Hibrit Lise” modeli ile tasarlayabilecekleri bir öğrenme ortamı oluştururken, ortaokullarında da bu eğitim sisteminin temel alt yapısını hazırladık. Türkiye’de ilk kez uygulanıyor olmasına karşın dünyada halihazırda başarılı örnekleri olan hibrit eğitim modelinde dersler okulda, online ve flipped (ters yüz öğrenme) metoduyla işleniyor” diye konuştu. Çocuklarımızın matematik ve fen okuryazarlığı ile okuma becerilerini geliştirmek adına bu alanlarda ulusal ve uluslararası platformlarda yapılan birçok uygulamayı yakından takip ettiklerini ve öğrencilerine uyguladıklarını belirten Kayhan Karlı, ortaokul yaklaşımları ile ilgili şu bilgileri verdi: “Öğrencilerimizi önlerine çıkacak sınavlara hazırlarken, yaratıcı problem çözme becerilerini sınıf düzeylerine göre farklı türde ve sayıda sıra dışı problemler aracılığı ile geliştirmeyi hedefleyen uygulamalar ile buluşturuyoruz. Bilimsel bilgi, bilimsel bilgiyi kullanma, bilimsel sorgulama ve bilimin dünyasını keşfetme alanlarında düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz bilim ve sanat buluşmaları gerçekleştiriyoruz. Türkçe derslerimizde okuma, çıkarım yapma, analiz etme, dilbilgisini kullanma, metinlerin yapısal özelliklerini keşfetme becerilerini günlük yaşamda karşılaşılabilen metin türleriyle okuma becerilerini geliştirmeyi önemsiyoruz. Çocuklarımız okuma yazma odaklı temel becerileri anadilde kazandığı gibi İngilizce dilinde de uluslararası düzeyde araştırma yapmak, rapor yazmak, sunum yapmak gibi becerileri ileri düzeyde yapabilecek seviyeye geliyorlar.”

Haberin Devamı

Deneyimleyerek ve yaparak öğreniyorlar

ÜRETİM YAPIP SATIYORLAR

Çocuklar açısından fark yaratan çalışmalar yaptıklarını belirten YÖM Okulları Genel Müdürü Göknur Karlı, “En son kendi elleriyle hazırladıkları ürünleri sattıkları bir kermes gerçekleştirip elde ettikleri geliri de sivil toplum kuruluşlarına bağışlayan çocuklarımız, bu kermesin içinde bir de girişimcilik projesi çalışması gerçekleştirdi. Güzelbahçe yerleşkemizdeki 6’ncı ve 7’nci sınıf öğrencilerimiz, iş geliştirme projeleri kapsamında okulumuzun bahçesindeki zeytinleri hasat ettiler, ardından zeytin kurdular. Projelerine isim bulup, kendi logolarını tasarlayıp, iş planlamalarını yaptılar. Bir süre sonra hazır hale gelen zeytinlerini paketlediler. Yılbaşı kermesinde hazırladıkları tezgahlarında sattılar. Tüm geliri Kız Çocukları Derneği’ne bağışlanan kermesimizde sadece öğrencilerimizin bu girişimlerinden elde ettikleri kâr, işlerini geliştirmeleri için kendilerine aktarıldı. Şimdi çocuklarımız zeytinlerini okulda kendilerinin sıkabilecekleri bir mekanizma yaratıp yaratamayacaklarının merakıyla çalışmalarını sürdürüyorlar. Projelerini yaparken disiplinler üstü çalışıyorlar. Elbette bu arada akranları gibi önlerine çıkacak sınavlara da hazırlanıyorlar.”

Haberin Devamı

Deneyimleyerek ve yaparak öğreniyorlar

Deneyimleyerek ve yaparak öğreniyorlar

VELİLER DE DAHİL OLUYOR

YÖM Okulları yaptıklarını sadece çocuklarla sınırlı tutmuyor. Öğrenmenin bütünlüklü bir süreç olduğu kabulüyle velileri de bu süreçlere dahil ediyor. Hatta hafta sonları ebeveynlerin de çocuklarıyla katılacağı ahşap, seramik, dans atölyeleri, psikoloji söyleşileri gerçekleştiriyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!