Demirtaş'tan Ulaşım Master Planı'na eleştiri

Güncelleme Tarihi:

Demirtaştan Ulaşım Master Planına eleştiri
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 2018 18:53

Demirtaş'tan Ulaşım Master Planı'na eleştiri

Haberin Devamı

İZMİR Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir'in trafik sorununu çözmek için birkaç çevre yoluna ihtiyaç duyulduğunu söyleyerek, Ulaşım Master Planı'nda denizin içinden karşıya geçmek için kullanılacak tüp geçit bulunmamasını eleştirdi.

İzmir Ticaret Odası (İTO) ocak ayı meclis toplantısı yapıldı. Toplantının başında Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) tarafından Afrin'e yönelik başlatılan Zeytin Dalı Operasyonu'nda şehit düşen askerler için saygı duruşunda bulunuldu, ardından İstiklal Marşı okundu. 2018 yılının ilk meclis toplantısında konuşan İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, 20 Ocak'ta ordunun Suriye'nin kuzeybatısında bulunan Afrin bölgesine bir hareket başlattığını hatırlatarak "Harekatın adı Zeytin Dalı. Aslında ismi bile çok şeyi anlatıyor. Amaç, sadece güvenliğimizin sağlanması değil bölgeye de barış getirmek. Hükümetimiz bölgenin teröristlerden temizlenmesi konusunda kararlı. Harekattaki haklılığımızı dünyanın pek çok ülkesi teslim etti. Teröre karşı mücadelede tek vücut olmada bizler de aynı kararlılıktayız. Sonuna kadar haklı olduğumuz bu harekatı yürekten destekliyoruz. Kalbimiz ve dualarımız Mehmetçik ile birlikte. Şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyoruz. En büyük dileğimiz tüm askerlerimizin sağ salim ve başarıyla geri dönmesi" dedi.

2017 yılının küresel ekonomi için beklenenden daha olumlu seyrettiğini söyleyen Demirtaş, 2018 için dünya ekonomisinin büyüme hedefinin yüzde 3.1 olduğunu belirterek şunları söyledi:

"Euro bölgesinde de ekonomik toparlanma devam ediyor. İşsizlik oranı yüzde 8.7 ile son 9 yılın en düşük seviyesine geriledi. 2018 yılında Euro bölgesi için tahmin edilen büyüme oranı yüzde 2.1. En önemli ticaret ortağımız olan AB ekonomisindeki gelişmelerin ülkemiz ekonomisine yansımaları da olumlu olacaktır. Tabii ki riskler var. Ortadoğu her zamanki gibi jeopolitik açıdan son derece riskli bir bölge olmaya devam ediyor. Ülkemiz ekonomisi için ise ilk akla gelen soru, 'Zeytin Dalı Harekatı ekonomimizi nasıl etkiler?' oldu. Ama ülkemiz ekonomisi ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha gösterdi. Piyasaların tepkisi de olumluydu. Hatta Borsa İstanbul yükselerek, tüm zamanların rekorunu kırdı. TL, dolar karşısında değer kazandı. Büyümede, Çin ve Hindistan'ın bile önüne geçtik. 2018'den de beklentilerimiz büyük."

İZMİR'E YAKIŞAN BÜYÜME

Türkiye'nin 2017 yılında 157.1 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğine değinen Ekrem Demirtaş, bu rakamın 2014 yılından sonra ulaşılan en yüksek ihracat değeri olduğunun altını çizdi. 2017 yılında en fazla ihracatın Almanya, İngiltere ve İtalya olduğunu kaydeden Demirtaş, "2017 yılı Ocak-Kasım döneminde gümrüklere göre İzmir ihracatı 17.64 milyar dolar, ithalatı 18.75 milyar dolar oldu. Geçen yıl aynı döneme göre ihracatımız yüzde 10.20; ithalatımız yüzde 12.16 oranında arttı. Türkiye ihracatı içerisinde İzmir'in payı yüzde 12.3. İzmir turizmi 2017 yılının tamamında yüzde 13.6 büyüdü. Bu büyüme İzmir'e yakışan bir durum. Birçok ülkeye göre daha güvenli olma avantajımız ile büyümenin artacağını umuyoruz. Kentimizin risk haritası da düşük. 2018 yılının olumlu bir yıl olacağına inanıyoruz. İzmir adına turizmde yaşanan bu olumlu havanın kruvaziyer turizmde de yaşanmasını umut ediyoruz. Ne yazık ki kruvaziyer turizmindeki rakamlar önceki yıllara göre düşüş göstermiş durumda" diye konuştu.

DEMİRTAŞ'TAN KÖRFEZ GEÇİŞİ ÇIKIŞI

Oda üyelerinin şehir içi trafiği konusunda yaşanan sorunları dile getirmesi üzerine Demirtaş, Ulaşım Master Planı'nda yer almayan Körfez Geçiş Projesi'ni gündeme getirerek, "İzmir'in trafik sorununu çözmek için bir çevre yolu yetmez; iki hatta üçüncü çevre yolu planlanmalıdır. Otoyoldan tünel içerisinde Konak, Karataş Güzelyalı tünel içerisinde giden bir ulaşım yapılmalıdır. Limanın kuzey tarafından Konak tarafından Karşıyaka'ya vapurla gidiyoruz. Niye İnciraltı tüneli için hala bir konsensus oluşmadı? Denizin altını da yerin altını da kullanacağız ve İzmir yaşanılır bir kent olarak devam edecek. Tramvayın ne kadar problemi çözdüğünü zaman içerisinde göreceğiz. Ulaşım Master Planı yapıldı ama o plan içerisinde denizin içinde karşıya geçme konusu eksik" dedi.

YERLİ OTOMOBİL AÇIKLAMASI

Yerli otomobil üretimi konusunda atılan adımlara ilişkin değerlendirme yapan İTO Meclis Üyesi Selami Özpoyraz'ın "İzmir'de üretilebilir mi" sorusuna yanıt veren Demirtaş, şunları söyledi:

"Türkiye artık kendi motorunu da kendi aracını da yapmak zorunda. Yerli sanayide ihracat yapabilecek duruma geldik. Bu ortamda Türkiye'nin bir araba yapmaması kabule dilemez. İzmir'in kanaat önderleri toplanacak, Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Sanayi Bakanımıza gideceğiz. En ekonomik aracı biz burada üretiriz. Çandarlı Limanı'nın orada 3 bin dönümlük arazisi var. Burada ihracat yapıldığı zaman en ucuz nakil aracı deniz yolu. Dolayısıyla bunun mutlaka deniz kenarında olması gerekir. En uygunu İzmir diye düşünüyoruz ama bir lobi oluşturarak en tepedeki Cumhurbaşkanımıza ulaşmamız gerekiyor."

Nevra UÇKAÇ / İZMİR, (DHA)

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!