Güncelleme Tarihi:
İZMİR Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir’in tanıtımı için anlaştıkları Çinli ajans Ionic Media temsilcileriyle bir araya geldi. Demirtaş kruvaziyer turizminde İzmir’in son yıllarda sıfırlandığını vurgulayarak, turizmin canlanması için Çin ve Rusya’nın büyük öneme sahip olduğunu söyledi. Ionic Media temsilcilerinin İzmir'i, Çin'de en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları Weibo ve Wechat üzerinden tanıtacaklarını söyledi.
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İTO’nun Çin’de İzmir’in tanıtımı için yürüttüğü çalışmalar çerçevesinde işbirliği yaptığı Ionic Media ajansının temsilcileri ile bir araya geldi. Toplantıda Çin ve İzmir arasındaki turizm ve ticaretin durumu da değerlendirildi. Demirtaş, Çin ve İzmir arasındaki ticaret hacmini turizm ile geliştirebileceklerini söyledi.
"ÇİNLİ AJANS İZMİR’İ TANITACAK"
Çin’de İzmir’i tanıtmak amacıyla Ionic Media ajansı ile işbirliğine girerek, bu ülkeden gelen turist sayısını artırmak istediklerini belirten Demirtaş, "Çin'e gelmeye hazırız. Ama yeter ki 2018 de burada Çinli turistleri görelim. 250 bin Çinli turisti buraya çekmek için elimizden geleni yapacağız. Roadshow yaptık ama yeterli değil. Çin’de önemli olan belediye başkanları. Ocak sonu Şubat başı gibi belediye başkanımız Aziz Kocaoğlu’nu Çin’e götüreceğiz. Turist gönderen önemli kentlerde roadshow yaparak belediye başkanları ve turizmcilerle bir araya geleceğiz" dedi.
"ÇİN VE RUSYA’DA İZMİR’İ TANITACAĞIZ"
İzmir’in kruvaziyer turizminde büyük düşüş yaşandığını hatırlatan Demirtaş, "Kurvaziyer turizminde İzmir’in son yıllarda ne yazık ki rakamlar sıfıra düştü. İzmir daha önceki yıllarda 550 bin kruvaziyer turisti alıyordu. Turizm konusunda oda olarak durmayacağız. Turizmin canlanması için Çin ve Rusya’nın büyük öneme sahip oralarda İzmir’i başarılı bir şekilde tanıtacağız" diye konuştu.
"SADECE BİZ VARIZ"
2018 yılının Çin’de 'Türkiye Turizm Yılı' ilan edildiğini hatırlatan Demirtaş, "6 Aralık akşamından bu yana Ionic Medya’nın temsilcilerine İzmir’i gezdiriyoruz. Onlara İzmir’i internet üzerinden değil yerinde tanıtıyoruz. Bunu yaparken de İzmir ve ilçelerinde turizmden ekmek yiyen kim varsa herkesle işbirliği yapmaya özen gösteriyoruz. Zamanları sınırlı, tabii her ilçeye gidemiyorlar ama İzmir’i bir bütün olarak tanıtmaya da büyük önem veriyorlar. Buradan bize sponsor olan belediyeler, ticaret odaları, sektörde faaliyet gösteren işletmelere teşekkür ediyorum. Biliyorsunuz, 2018 yılı Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edildi. Oda olarak bu yöndeki çalışmalarımız uzun bir süredir devam ediyor. Fuarcılık şefimiz, Şanghay’da Belt & Road Brand yani Kuşak ve Yol Fuarı’nda. Bu fuarda İpekyolu çevresindeki 25 ülkenin katılımı var. Ülkemizden sadece biz varız. Şu an aramızda Ionic Medya var ama 7-9 Aralık tarihlerinde de Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın İzmir’e gönderdiği Çinli bir turizmci gruba ev sahipliği yaptık. Çin Ionic Medya Ajansı ile Odamız arasında kasım ayından başlamak üzere tanıtım ve pazarlama kampanyası başlattık. Bu tanıtım özellikle dijital medya ile desteklenecek" dedi.
Ionic Media temsilcilerinin ise İzmir’i Çin’de en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları üzerinden tanıtacaklarını kaydeden Demirtaş, 1 Kasım günü Çin’in çok kullanılan Weibo ve Wechat hesaplarında kısa sürede 80 bin etkileşim gerçekleştiğini sözlerine ekledi.
Toplantıda, 2018 yılında gerçekleştirilecek İzmir Enternasyonel Fuarı’nda Çin’in partner ülke olması için çalışmaların sürdüğü de açıklandı.
Timur TARLIĞ / İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAFLI