Güncelleme Tarihi:
ÇOĞUNLUĞU İzmirli girişimcilerin öncülüğünde kurulan yazılım firması Proaegean, Latince ‘gezgin’ anlamına gelen sosyal medya programı ‘Viatori’yle sektöre iddialı bir giriş yaptı. Yüzde 100 yerli sosyal medya hedefiyle yola çıkan Viatori, kısa sürede 150 bin kullanıcıya ulaştı. Popüler sosyal medya uygulamalarını tek hesapta toplayan program, anlaşmalı mekanlarda sipariş ve ödeme imkanı da sunuyor. Kullanıcısına her içerik paylaşımında para puan kazandıran Viatori, 2017’nin ikinci yarısında yurt dışına açılmayı hedefliyor. PERSONEL SORUNUYLA ÇIKTI Proaegean A.Ş.’nin ortaklarından Bayram Yıldırım, projenin iki yıl önce gündeme geldiğini belirterek, “Ulusal bir kahve zincirinin iki mağazasını işletiyoruz. Burada personel en büyük sorun. Bu sorunu çözmek adına bir otomasyon sistemi kurabilir miyiz fikri başlattı her şeyi. Dijital sipariş verme sistemi yapalım diye ilk adımı attık. Tabii dünyada bunun örnekleri vardı. Ama sistemin pek işlemediğini gözlemledik. Tüketicinin telefonunda olmak gerektiğini düşündük. Ve süreç bizi yüzde 100 yerli sosyal medyaya kadar getirdi” dedi.
HER ETKİLEŞİMDE PARA PUAN KAZANDIRIYOR
PROAEGEAN A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Arda Beset, uygulamanın mantığını ise şöyle aktardı: “Bu uygulamada, birçok popüler sosyal medya uygulamasında yapabildiğiniz her şeyi tek bir çatı altında yapabiliyorsunuz. Örneğin hastaglı durum, fotoğraf ve video paylaşımı, yer bildirimi, takipleşme, anlık mesajlaşma gibi özelliklerinin yanı sıra çok istisnai bir özelliği daha var. Viatori’de her etkileşimde para puan kazanıyorsunuz. Uygulamanın içine bir sipariş sistemi entegre ettik. Viatori’ye üye bir mekana gittiğinizde masada tanımlı olan karekodu okutarak menüye erişebiliyor, sipariş verebiliyor, garsonu çağırabiliyor ve hesabınızı ödüyorsunuz. Ve tüm hareketleriniz size para puan kazandırıyor. Bu para puanları da anlaşmalı mekanlarda harcamak mümkün.”
50 GÜNDE 150 BİN İNDİRME
VİATORİ’nin yayın hayatına 17 Mart 2016’da geçtiğini ifade eden Bayram Yıldırım, “8 Kasım’da da süreç resmen başladı. Yaklaşık 50 gün gibi süreçte 150 bin indirme yaptık. 2017 sonuna kadar bunu 6 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. 500 binin üzerinde bir paylaşım oldu. Günde 20 bine yakın kişi sisteme giriyor. Şu an kullananların yaş ortalaması 22. Sosyalleşme alanı olan mekan ve sosyal medyayı birleştirdiğimiz bu programla hedef kitlemiz 15-35 yaş aralığı” diye konuştu.
OTİZME DESTEK
ARDA Beset, Viatori’nin bir de sosyal sorumluluk projesi olduğuna dikkat çekerek, “Amerika’daki Silikon Vadisi’nde çalışanların yüzde 25’i otistik çocuklardan oluşuyor. Amerika bu özel çocukların peşinde. Biz de bu konuya dikkat çekmek için Anadolu Otizm Vakfı ile birlikte hareket edeceğiz” bilgisini aktardı.
YURT DIŞINA DA AÇILACAK
BAYRAM Yıldırım, programın hedefinin Türkiye’yle sınırlı kalmadığına dikkat çekerek, “İsmimiz de bu mantıkla doğdu. Viatori Latince gezgin anlamına geliyor. Şu an yurt dışından da talepler var. Türkiye’nin ardından yurt dışına da açılacağız. Bunu da 2017’nin ikinci yarısında hayata geçireceğiz. Ve gündemimizde hiçbir zaman bu markayı satmak gibi düşünce yok. Sosyal medya alanında Türkiye’den bir aktör olarak yolumuza devam edeceğiz” ifadesini kullandı.