Güncelleme Tarihi:
DÜNÜN ‘sürgün yeri’, bugünün ‘dünya turizm merkezi’ Bodrum, zirvedeki yerini sağlamlaştırmak için çalışmalarına hız verdi. Kaleiçi, Bitez, Gümüşlük, Gündoğan, Göltürkbükü, Güvercinlik, Kadıkalesi, Akyarlar, Karaincir, Konacık, Bardakçı, Yalıkavak, Turgutreis, Torba, Ortakent, Gümbet ve Aspat Koyu gibi her biri kendine has özellikleri bulunan duraklarıyla bir tatil cennetini andıran ilçe, daha çok turist çekmek adına tanıtım atağı başlattı. Bodrum Belediyesi’nin öncülüğünde bir yandan yurt dışında düzenlenen fuara katılan ilçe, öte tarafta da iç turizmi hareketlendirmek için ‘Eşsiz Bodrum Tanıtım TIR’ı ile sıra dışı bir projeye imza attı. Bodrum markasının değerine değer katmak için yoğun çalışma yürüten Başkan Mehmet Kocadon’la hem tanıtım çalışmalarını, hem turizm sezonunu, hem de ‘betonlaşma’ ve ‘pahalı’ eleştirilerini konuştuk. Kocadon çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.
Ekonomiye 2 milyar dolarlık dokunuş
Bodrum’un en önemli geçim kaynağının turizm ve ona bağlı olarak gayrimenkul olduğunu dile getiren Başkan Kocadon, “Özellikle turizm özelinde bir düşüş olduğu zaman zincirin diğer halkalarında da ister istemez sıkıntılar ortaya çıkıyor. Bu yapı bozulduğunda da Bodrum’da huzur ve düzen bozulabilir. Çünkü huzuru ekonomik güç getiriyor. Biz de Bodrum’un yakaladığı huzuru, dolayısıyla ekonomik gücü kaybetmesini istemiyoruz. Onun için müthiş bir çalışma yapıyoruz ve hiçbir şeklide umudumuzu yitirmeden bunu gerçekleştiriyoruz. Arkamıza dönüp bakmadan yapıyoruz. Her zaman söylüyorum, ‘Türkiye’de medeniyetten söz etmek istiyorsak en az 100 tane Bodrum yaratmak gerekiyor’ diye... 2 milyar dolarlık bir ekonomi yaratıyoruz. 81 kent arasında ilçe olarak 30 - 40’ıncı sıralardayız. Ekonomiye birçok şehirden fazla katkımız var. Bu seviyeyi düşürmemek adına elimizden gelenin en iyisi yapmak için çalışıyoruz” dedi.
Anadolu’nun ayağına bu kez biz gittik
Bodrum’un zirvedeki varlığını sürdürmesi adına bu yıl bir ilke imza attıklarını aktaran Kocadon, iç turizmi hareketlendirmek için ‘Eşsiz Bodrum Tanıtım TIR’ı projesini oluşturduklarını hatırlatarak, “2 ayda 30 kenti dolaştık. Müthiş bir sevgi ve ilgiyle karşılaştık. TIR’ın bize maliyeti 300 bin lira civarındaydı. Ama yaklaşık 3 milyon TL’lik reklam tanıtım değeri oluştu. Zor günümüzde Anadolu halkının bize müthiş bir desteği vardı. Bu kez ‘Anadolu’nun ayağına biz gidelim’ dedik. Hem tatil, hem de yatırım için davet ettik. Tabii sadece iç turizm odaklı tanıtımlarımız olmadı. 30’a yakın yurt dışı fuara katıldık. Çin ve Hindistan’a giden ilk turizm bölgesiyiz. Her şeyi devletten beklemiyoruz. Ayrıca, birçok Avrupa ülkesinin önde gelen gazeteci, seyahat yazarı ve ünlü bloggerlarını ilçemizde ağırlıyoruz” diyerek, Bodrum’u her kulvarda tanıtmak için uğraş verdiklerini dile getirdi.
12 AY TURİZMİ BAŞARDIK
TANITIM alanında yaptıkları çalışmaların diğer turizm yörelerine de rol model olmaya başladığına dikkat çeken Başkan Kocadon, “Bir yandan tanıtım yaparken, öte taraftan da alternatif turizm inanıyoruz. Balık avlama, motosiklet ve yelken gibi yarışlar düzenliyoruz. 12 ay turizm aktif geçsin diye gece gündüz çalışıyoruz. STK’larla sıkı işbirliğimiz var. Kış geldiğinde de diğer turizm kentleriyle yarışmaya hazırız. Spor, turizm önemli bir konu. Takımımız ikinci lige çıktı. Farklı spor branşlarında da mücadele eden kulüplerimiz var. Bu yapı da bize ciddi hareketlilik kazandırdı” diyerek, artık Bodrum’un 12 ay canlı bir yer olduğunu söyledi.
SIRADA AVRUPA YOLLARI VAR
AVRUPALI turistin son dönemde terörü bahane ederek Türkiye’ye gelmediğini savunan Başkan Kocadon, “Bugün terör dünyanın her yerinde var. Ama Avrupa’nın bize bir bakışı var. Eskiden savaşlar topla tüfekle oluyordu, şimdi ise ekonomik. Bu, Avrupa’nın Türkiye’nin en büyük gelir kalemlerinden turizme bir darbesi. Bir turizm darbesi. Bodrum’a 56 ülkeden turist geliyor. Bunun önemli kısmı Avrupalılardan oluşuyor. İngiltere bizim için önemli bir ülkeydi. En zirve yaptığı dönemde 600 binleri gördük. Şimdi 100 - 120 binlere düştü. Onun için şimdi Bodrum TIR’nı Avrupa’ya da taşımak istiyoruz. Bu sezon bittiği gibi bunu hayata geçirmeyi planlıyoruz” bilgisini verdi.
BU LOKANTADA SADECE
YÖRE YEMEKLERİ OLACAK
BODRUM’un güçlü olduğu konuların başında gastronominin de geldiğini anlatan Başkan Kocadon, bu alanda da ciddi bir çalışma yürüttüklerini söyleyerek, “Şimdi sadece Bodrum’a özgü yemeklerin çıkacağı bir lokanta fikri var. Bodrum’un özgün yemekleriyle ilgili ya yeni mekanlar olacak ya da bazı lokantalar bu yapıya dönecek. Bununla ilgili çalışmalarımız sürüyor. Bu yapının bir ayağında da festival olacak. Onunla ilgili de yakında adımlarımızı atıyoruz” dedi.
O YAPILARIN BİZLE İLGİSİ YOK
‘BODRUM betonlaşıyor’ yönündeki eleştirilere de açıklık getiren Başkan Kocadon, şöyle konuştu: “Bugün Bodrum’da yapılaşma oranı yüzde 30’larda. O, ‘Betonlaşıyor’ söylemine konu olan yapılar bizim ilçe sınırlarımızda değil. Yani, o devasa yapıların bizimle bir ilgisi yok. Başka ilçenin sınırlarında yer alıyor. Onun için, ‘Bodrum beton yığınına döndü’ demek gerçekçi bir yaklaşım değil. Ben en fazla narenciye bahçesi olan bir aileden geliyorum. Daha henüz bu bahçeleri betonlara teslim etmedik. Yeşili koruyan bir yapımız var. Devlete ait alanlar imara açılmadığı sürece ya da turizme tahsis edilmediği müddetçe bu yapı hep böyle kalacak.”
ERKEN REZERVASYONDA BİR NUMARA
BODRUM’da sezonun Ramazan Bayramı ile hareketleneceğini anlatan Başkan Kocadon, “20 Eylül’le kadar da çok güzel gider. Anadolu halkının bölgeye merakı var. Bu merakın bu sene TIR’ın da etkisiyle daha da artacağını düşünüyorum. Erken rezervasyonla ilgili gelen haberler de bunu gösteriyor. Erken rezervasyonda şu an 1 numara Bodrum. Sezonda doluluk oranı yüzde 100’e ulaşacak. Yine dolu dolu bir sezon yaşayacağız” dedi.
ADI FRANSIZ ANCAK
KONUKLAR ARTIK TÜRK
YAKLAŞIK 25 yıldır Fransız Tatil Köyü olarak çalışan tesislerin varlığına da dikkat çeken Başkan Kocadon, “Bu tesisler yıllardır yüzde 100 Avrupalı turistlere hizmet veriyordu. Ve en geç 1 Nisan’da açılırdı. Ama bu sene 12 Haziran’da açıldı. Bu kez Avrupalı oranı yüzde 20’lerde kaldı. Fransız Tatil Köyü bize kaldı. Tabii bu geçici bir süreç. Bodrum en iyi turizmi yapan ve yapmaya devam edecek yer” diye konuştu.