Güncelleme Tarihi:
İZMİR Devlet Resim Heykel Müzesi Turgut Pura Sergi Salonu, Ahmet Avcı'nın heykelleri, Ceyhun Yaman'ın resimleri, Deniz Güvensoy'un sayısal baskıları, Emine Alev Çakmakçı'nın fotoğrafları, İrfan Dönmez'in resimleri, Pınar Doğan Dönmez'in baskı resimlerinden oluşan 'Başlangıç' adlı karma sergiye ev sahipliği yapmaya başladı.
10 fotoğraf, 8 özgün baskı, 11 heykel, 15 resim ve 7 sayısal baskıdan oluşan sergi, açılış kokteyline katılan sanatçı ve sanatseverden tam not aldı. Sergi ile ilgili bilgi veren Ahmet Avcı, bedenin imgesinin, sanatın icadından beri, belki daha da öncesinde temsilin ana konularından biri olduğunu söyledi. Avcı, "Bedenin temsiline yaklaşım biçimleri, Roma'da ölü bedenlerin yüzünden alınan kalıp, ölüm maskesi anlamına gelen 'imago' kelimesinin imgeye (image) evrilişinden de anlaşılacağı gibi fiziksel gerçekliğimizin tini saklayan bir maskeye, bir görüntüye indirgendiği bir anlayışta temellenir. O günden bugüne sanatçılar; gerek akademik disiplinler çerçevesinde, gerek de onları yapı bozumuna uğratarak, hem 'burada oluşlarını' hem de ölümlerini kapsayan bu imgeyi araştırmalarını başlangıç konusu haine getirmişlerdir. Başlangıç sergisi, bedeni sanatsal ilgilerinin merkezine koymuş altı sanatçının çalışmalarına odaklanıyor. Ben; ahşap ve metalin birlikte uygulanışını temel aldığım çalışmalarımda, beden formunu modemist bir biçim anlayışı içerisinde soyutlayarak görsel-dokunsal bir deneyim yaşatmayı amaçlarken, Ceyhun Yaman yüzeyde dağılan rastlantısal boya akıtmalarını, Rönesans ustalarını hatırlatan akademik bir desen anlayışla birleştirerek ideal güzelliğin temsilini araştırıyor" dedi.
Deniz Güvensoy'un hiçbir müdahalede bulunmadığı, bedenin izlerini andıran kir ve toz gibi doğal olarak oluşmuş lekeleri sayısal olarak yeniden düzenleyerek gündelik yaşantının sıradan izlerini göstergeler alanına dahil ettiğini ifade eden Avcı, "İrfan Dönmez ise iki boyutlu yüzeyde ince boya katmanlarını üst üste uygulayarak oluşturduğu derinlik algısının içinde kendilik/ötekilik kavramlarını sorguluyor. Emine Alev Çakmakçı bedenin performatifliğini belgesel bir anlatım biçimiyle aktarırken, Pınar Doğan Dönmez ise çukur baskı (gravür) tekniği ile gerçekleştirdiği çalışmalarında dile ait gösterge sistemlerini imgesel olanla üstüste getiriyor" diye konuştu.
'İmge' olan bedenin; temsilin başlangıcı olarak sayılmasına referans veren 'Başlangıç' sergisi; 17 Kasım'a kadar gezilebilecek.
Mehmet KURT / İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF