"Başbakanımız önemsiyor İzmir'i boş bırakmayacağız"

Güncelleme Tarihi:

Başbakanımız önemsiyor İzmiri boş bırakmayacağız
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2016 13:21

"Başbakanımız önemsiyor İzmir'i boş bırakmayacağız"

Haberin Devamı

ULAŞTIRMA Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, bakanlığına bağlı projelerini incelemek için dün (çarşamba) geldiği İzmir'de bugün yazılı ve görsel basının temsilcileriyle toplantı yaptı. Arslan, bakan olduktan sonra İzmir'e dört kez geldiğini vurgulayarak, "Başbakanımız İzmir projelerini çok önemsiyor. Ben Başbakanımızın İzmir milletvekili olmadan önce de İzmir projelerini nasıl takip ettiğini biliyorum. Açıkçası boş bırakmayacağız" dedi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Mövenpick Otel'de İzmir Valisi Erol Ayyıldız, AK Parti İzmir milletvekilleri Kerem Ali Sürekli, Atilla Kaya, Hamza Dağ ve bakanlığına bağlı bürokratlarla birlikte yazılı ve görsel basının temsilcileriyle toplantı yaptı. Bakan Arslan, Körfez geçişi projesinin hem köprü hem de batırma tüp olarak hayata geçirileceğini yıl sonuna kadar projenin tamamlanıp ihale sürecini başlatacaklarını söyledi. Bakan Arslan, kentin diğer projelerini için şu açıklamaları yaptı:

"Körfez Geçişi en önemli projemiz. İzmir trafiğini bir ring oluşturarak rahatlatacak olması çok önemli. Gerek teknik yönleri gerek kullanılıcık anlamında körfezde yapacağımız geçiş hem köprü hem batırma tüp içeriyor. Biraz nev-i şahsına münhasır bir proje. Bununla ilgili şu anda özellikle gerek proje çalışmaları gerek ÇED süreci devam ediyor. Karayolları Genel Müdürlüğümüz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızla birlikte süreci yürütüyoruz. Beklentimiz o ki yıl sonuna kadar bitirip ondan sonra ihale süreçlerini başlatmak. İzmir'in çok önemsediği bizim de önemsediğimiz körfezin taranması var ki Alsancak Limanı'nı taramada ÇED süresi onaylandı. Bundan sonra tarama sürecinin başlatılıp körfezin derinleştirilmesi ve daha büyük gemilerin limana girişini sağlama süreci başlamış olacak. Özellikle Alaçatı'da havalimanı vardı. Geçmişte başlamış kalmış şimdi yeniden daha bölgesel, küçük gövdeli uçaklarış uçuşlarının olabileceği bir havalimanı haline getirmek istiyoruz. Kamulaştırma işlemlerinin tamamını bitirdik. Şu anda projelerini hazırlıyoruz. Orayı da yap işlet devret metoduyla kamu- özel işbirliği ile yapmış olacağız. Önümüzdeki yaz inşallah kazmayı vurmuş olmayı hedefliyoruz.

İzmir- İstanbul Otoyolu projesi var. Bu yıl sonuna kadar 26 kilometresi bitmiş olacak. İzmir - Ankara otoyolunun hazırlıklarını bitirmek üzereyiz. Onu da yap işlet devret metoduyla yapacağız.

İzmir- Ankara yüksek hızlı treninde hedef, Afyon'a kadar olan kısmının 2018'de bitirilmesi. Ancak Afyon'dan İzmir'e kadar olan kısmında ise tüm etaplarının ihalelerini yaptık. Salihli'ye kadar olan etabın ihale çalışmasını yaptık. Bu yıl sonu itibariyle İzmir- Ankara yüksek hızlı treninde işe başlamadığımız nokta kalmayacak. Üst yapı elektronik ve sinyal işi var. 2019 yılı sonunda İzmir'i Ankara ile hızlı trenle buluşturacağız. İzmir'den Balıkesir Bandırma'ya olan mevcut hattın da iyileştirilmesini eletrikli sinyalli hale getirilmesi işini yapıyoruz. İZBAN'ın kuzeyde Bergamaya kadar uzatılması güneyde Selçuk'a kadar uzatılması önemsediğimiz projeler. Sabuncubeli Tüneli Manisa ve İzmir için önemli bir yatırım. Başbakanımız çok önemsiyor. Ben Başbakanımızın İzmir milletvekili olmadan önce de İzmir projelerini nasıl takip ettiğini biliyorum. Açıkçası boş bırakmayacağız" dedi.

İZBAN'IN ALSANCAK SIKIŞIKLIĞINI GİDERMEK İÇİN İKİ ALTERNATİF

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, soru üzerine İZBAN'ın Alsancak istasyonundaki sıkışıklığı önlemek için iki alternatif üzerinde çalıştıklarını dile getirerek, şunları söyledi:

"İZBAN insanların hayatını çok kolaşlaştırdı. 375 milyon yolcu taşınmış bu önemli bir olay. Merkezi hükümetin yerel yönetimle işbirliğiyle ile gerçekleştirildi. Gerek Torbalı'dan Alsancağa gelen yolcu ve tren gerekse Menemen istikaimetinden gelen tren Alsancak'ta sıkışıyor. Çünkü çok tren hattı var ve çok makas var. Torbalı'dan bir tren geliyor. Alsancak'a giriyor. Bütün o makasları demiryolcu tabiriyle çiğniyor. Hepsinin üzerinden gçemek zorunda kalıyor. Alsancak'a girmesi Menemen yönüne dönmesi yaklaşık 10 dakika. Sinyal sistemini yaptınız, treni Alsancak'a getirdiniz 10 dakikada Alsancak'tan çıkmıyorsa süreyi indirmenin anlamı yok. Burada birkaç alternatifi çalışıyoruz. Biri Torbalı'dan Alsancağa gelen trenlerin orada kalması ve geri dönmesi Menemen'e devam etmemesi şeklinde. Yolcunun yüzde 30'u orada iniyor. Alsancak'tan yeni bir tren kaldırırsak o zaman 193 tren çalışırken 240 tren çalışır hale geliyoruz. Şu anki mevcut durumda trenin Alsancağa gelmesi ve yolcusunu Menemen'e taşımasında bir tren Alsancağa girerken bir tren girmeden yarım yayla Menemen'e devam edecek. 10 dakika olan tren aralığı süresi 5 dakikaya düşüreceğiz. Trenin biri girer biri girmez yolcu bunu bilir ve buna göre hareket eder. Bütün bunları Büyükşehir Belediyesi ile birlikte çalışıyoruz. Birilerinin belediye adına basın üzerinden haber yapması yazı yazması benim hoşuma giden bir olay değil."

"İZMİR'İN HUB OLMASI ARZ TALEPLE İLGİLİ"

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nın HUB (aktarma merkezi) olup olmayacağı yönündeki soruya da "Bu biraz ticaretin dengesi yolcu arz talebiyle ilgili. Uçaklardan inen yolcularınız bir başka yere gitmek istediğinde bir uçağı kaldırmaya yeterli sayıda olması lazım. Biz de istiyoruz ki Ankara ve İzmir'den de dünyaya uçuşlar gerçekleşsin. Bize düşen böyle bir şey olursa altyapıyı buna uygun hale getirmiş olmak. Havalimanı kapasitemizi yılda 30 milyon yolcuya hizmet verecek şekilde yaptık. Şu an 12 milyondayız. Biz yapacaklarımızı yapmışız gerisi yolcu arz talebiyle oluşuyor" dedi.

Elif DEMİRCİ / İZMİR, (DHA)

FOTOĞRAF

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!