Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE'de 1950 yılında Gonca Kolonyaları ile başlayan ticari hayatını 4 değişik ürün kategorisinde sürdüren Bargello'nun Genel Müdürü Taha Can, İzmir'de düzenlediği basın toplantısında, kentte 4 olan mağaza sayılarını yıl sonuna kadar 10'a çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
2015 yılının başında alınan kararla; Türkiye'den de global bir parfüm markası çıkarma vizyonuyla yeniden yapılanan Bargello, Bursa'daki fabrikasının yanı sıra dünyanın parfüm merkezi sayılan Fransa'daki birçok laboratuvarla da Ar-Ge çalışmaları yapıyor. Yaklaşık 300 kişinin çalıştığı Bargello, mayıs ayının sonlarına doğru yaklaşık 6 milyon TL'lik yatırım yaptığı fabrikasına geçmeye hazırlanıyor. 2015 yılına yüzdre 40 büyüme hedefiyle giren Bargello, geçen yıl 28 mağaza açtı. Bu yıl yüzde 60 büyüme hedefi koyan firma İstanbul, İzmir, Antalya, Kocaeli, Kayseri, Gaziantep, Adana, Sakarya, Konya gibi üretim ve tüketimin yoğun olduğu illerde 67 yeni mağaza açacak. İzmir'de Gaziemir, Balçova, Karşıyaka ve Alsancak'ta 4 mağazası bulunan Bargello yıl sonuna kadar 10 mağaza daha açmayı planlıyor.
Konuyla ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Bargello Genel Müdürü Taha Can, Bargello'nun Türkiye'nin uzman parfüm üreticilerinden olduğunu belirterek, 2016 yılının kendileri için büyüme yılı olacağını söyledi. Taha Can, "Bargello markalaşma sürecinin farklı evrelerini yaşayan dinamik bir şirket. Bayilik için tabi ki kurumsal ve finansal anlamda bazı standartlarımız var. Bargello Mağazası açabilmek için 55-65 bin TL aralığında yatırım öngörümüz var. Bayilerin satış performanslarına hatta lokasyon ve satış ekibinin performansına göre yatırım maliyetleri 6 ay içerisinde geri dönebiliyor. Bu nedenle Bargello bayiliği, az bir yatırım ile çabuk ve karlı yatırım" dedi.
Türkiye'de 128 mağazası bulunan Bargello'nun, dünyanın 24 ülkesinde 160 satış noktası olduğunu belirten Taha Can, "Yurtdışı operasyonları Türkiye'den daha hızlı ilerliyor. Sonuçta kurumsallaşma kültürü, iş disiplinleri daha farklı. Ayrıca yurtdışındaki tüketiciler daha duyarlı ve bilinçli. Kaliteli üretim yapma maliyetlerinin yüksek olduğunu biliyor. Bargello'nun çevre, doğa ve hayvan haklarına olan duyarlılığının da farkında. Ayrıca, Avrupa Birliği Kozmetik Yönetmeliği'ne uygun üretim yapıyoruz. Bu nedenle birçok ürünün ham maddeleri IFRA (Avrupa Parfüm Üreticileri Birliği) standartlarına uygun hale getirdik" diye konuştu.
Mustafa OĞUZ / İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF