Güncelleme Tarihi:
CHP İzmir milletvekili ve TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu üyesi Mustafa Ali Balbay 15 Temmuz 2016 tarihinde Fetullahçı Terör Örgütü (FETÖ) tarafından gerçekleştirilen darbe girişimi sonrası, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilk, orta ve imam hatip ortaokullarımızda ders kitabı olarak okutulan 34 ayrı kitabın müsteşarlık talimatıyla dağıtımının durdurulmasını TBMM gündemine taşıdı. Balbay, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’a “2016- 2017 eğitim öğretim dönemine başlayalı yaklaşık bir ay oldu. Ancak halen ilk, orta ve İmam Hatip Ortaokullarımızda öğrencilerimizin ders kitapları tamamlanmadı. 15 Temmuz sonrası OHAL kapsamında çıkarılan KHK’lar aracılığı ile bu terör örgütüne hizmet ve finansal destek sağlayan bazı kitap, dergi, gazete ve yayınevleri kapatıldı. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı da bu terör örgütüne hazırlattığı, bastırdığı ve dağıttırdığı kitapları yasakladı" diye konuştu.
Yasaklanan kitapların kaç dönem öğrencilere ders olarak verildiğini, öğrencilerin bu kitapların içeriğinden olumlu ya da olumsuz nasıl etkilendiklerine dikkat çeken Balbay şöyle devam etti:
“Bakanlık 14 yıldır yap-boza çevirdiği eğitim sisteminin sonunda yıllardır içeriklerine olur verdiği bu kitapları yasaklamıştır. Şimdi bu kitaplarla öğrenim görmüş çocuklarımızın velileri başta olmak üzere kamuoyuna açıklama yapmak zorundadır. Bu kitaplar hangi içerikleri nedeniyle yasaklanmıştır? Çocuklarımız hangi etki altındadır? Bu çocuklarımız bundan sonraki eğitim öğretim dönemlerinde hangi pedagojik yöntemlerle sakıncalı bulduğunuz bilgileri unutacak ve güvenilir hangi bilgilerle donatılacaktır?"
Balbay, Bakan İsmet Yılmaz’dan şu soruları yöneltti:
"34 adet kitabın yasaklanmasını gerektiren içerikleri ayrı ayrı nedir? Bu kitaplar bahse konu okullarda kaç dönem ders olarak verilmiştir? 2016 – 2017 öğrenim dönemine kadar ders olarak almış öğrencilerimizin üzerindeki olumlu/olumsuz etkileri nelerdir? Bu etkileri hangi pedagojik yöntemlerle gidereceksiniz? Bu kitaplar ülkemizin bütün bölge, il ve ilçelerinde serbest satıcılardan toplatılmış ve kurumsal arşivlerden, kütüphanelerden çıkarılmış mıdır? Kuran’ı Kerim’den - Hz. Muhammed’in Hayatına, Fen Bilgilerinden – Sosyoloji ’ye, Bilgi İletişimden – Güzel Sanatlara, İşletmeden – İngilizceye kadar ilk, orta ve İmam hatip okullarında çocuklarımıza hangi sakıncalı bilgiler verilmiştir? Bu bilgilerin kitaplarda yer almasına göz yuman bakanlık yetkilileri kimlerdir? Sorumlulara hangi idari ve cezai işlemler yapılmıştır? Ülkemizin çeşitli il ve ilçelerinde okuma-yazma salonu yada başkaca isimler altında faaliyet yürüten tarikat, cemaat ve derneklerin kullandıkları kitaplar bakımından hükümetinizce bir inceleme/değerlendirme söz konusu mudur? Bulgular nelerdir? Temel değerlerimizin ağırlıklı verildiği derslerde bile bu denli yasak gerektiren konular işlendiğine göre, bu kitapların yerine okutulacak alternatif kitapların hazırlanmasında bakanlık olarak hangi önlemleri aldınız? Hazırlanan kitaplar öğrencilerle ne zaman buluşacaklar? 14 yıllık hükümetleriniz sonucunda Milli Eğitimde her alanda yaşanan çöküşün başlıca sorumlusu kimdir?"