Güncelleme Tarihi:
Bahçeşehir Koleji Güzelbahçe Kampüsü öğrencilerinin 3 projesi, bu yıl TÜBİTAK proje yarışmalarında bölge sergisine katılmaya hak kazandı.
21. yüzyıl bireylerinin yetiştirilmesinin hedeflendiği okulda proje üretmek, öğrencilerin geleceğin dünyasına erkenden hazırlanması adına çok önemli. Proje temelli öğrenmenin hâkim olduğu okulun öğrencileri, bu sene Biyoloji, Fizik, Tarih, Teknoloji tasarımı, Coğrafya, Türkçe, Robotik-Yazılım, Kimya branşlarında TÜBİTAK’ın proje yarışmasına katıldı. Değerlendirmeler sonucunda Güzelbahçe Kampüsü öğrencilerinden Boran Duman “Organik ve Normal Şampuanların Mısır Bitkisinin Büyümesi ve Yapısına Etkisi”, Burak Yiğit Duman “Çörek Otu Yağının Beta Bakterileri ve Laktilus Üzerindeki Antimikrobiyal Aktivitesinin Araştırılması” ve Ömer Talha Çekmez “Süper Denklemler Fibonacci Dörtlüleri ve Pisagor Ölçüleri” konulu projeleriyle TÜBİTAK bölge sergisine katılmaya hak kazandı.
Geleceğin dünyasına hazırlıyoruz
Bahçeşehir Koleji Güzelbahçe Kampüsü Müdürü Zerrin Altunkaya Saygılı, kampüste uyguladıkları eğitim modelleriyle öğrencilerini geleceğin dünyasına hazırladıklarını söyledi. Saygılı, “Anaokulundan liseye tüm kademelerde eğitim modellerimizle fark yaratıyoruz. Öğrencilerimiz, her geçen sene birbirinden başarılı projelere imza atıyor. Her yıl en az 200 projeyle 20’ye yakın ulusal ve uluslararası yarışmaya katılıyoruz. TÜBİTAK projelerindeki başarımızın yanı sıra robotik takımımız “Don’t Panic” FLL 15. Sezon turnuvalarında “Duyarlı Profesyonellik” ödülünü aldı ve ulusal turnuvaya gitmeye hak kazandı. Matematik Olimpiyatlarında öğrencimiz Ayhan Ünüvar, Türkiye 3’üncüsü oldu. FLL Junior Turnuvası’nda, ilkokul robotik takımımız Luna Attack, “Sihirli Ellerin Tasarımı” ödülüne layık görüldü. Yani her alanda, her branşta varız. Akademik başarının yanı sıra gerçekleştirdikleri sosyal sorumluluk projeleri de öğrencilerimiz için ayrı bir heyecan. Topluma, insana dokunan bu projelerle çocuklarımızı geleceğe hazırlamak ve onları bu süreçte desteklemek bizim için çok büyük bir mutluluk” diye konuştu.
STEM Eğitiminin Öncülüğünü Yapıyor
Türkiye’de STEM eğitiminin öncülüğünü yapan Bahçeşehir Koleji, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Güzelbahçe Kampüsü’nü hizmete açtı. Bünyesinde, Anaokulu, İlkokul, Ortaokul ve Anadolu Lisesi’ni barındıran kampüs, ilk ders zilinin çalmasıyla birlikte yıldan yıla farklılığını da ortaya koydu. Okulun eğitim modelinde, STEM+A, Çift Dilli Eğitim, Kodlama ve Robotik dersi ile Kişiye Özgü Öğretim Modeli (KÖM) ön plana çıktı. Anaokulundan başlayarak çift dilli eğitimin uygulandığı okulda, İspanyolca, Almanca ve Fransızca ikinci yabancı dil seçeneği olarak sunuluyor. Amaçlanan ise öğrencilerin ders saatlerinde ve dışında, yabancı dile maruz bırakılıp ana dili gibi edinmesini sağlamak.
Öğrencilerin, öğrenme stillerindeki farklılığın gözetilip buna uygun bireysel yöntemlerin kullanıldığı okulda, üniversitelerde görülen proje odaklı olan ve üretim becerisiyle özgün tasarımların ortaya çıkarıldığı Robotik ve Kodlama çalışmaları ise anaokulu ve ilkokulda başlıyor.
Hem eğleniyorlar hem öğreniyorlar
Öğretmenlerinin akademik başarısıyla adından söz ettirdiği okulda ezbere dayalı olmadan eğitim gören öğrenciler, keyifli geçen derslerin ardından başarıya giden yolda emin adımlarla ilerliyor. Özellikle temel matematik bilgilerini hikâye ve çeşitli karakterlerle öğrenme fırsatı sunan “Mathazone” ile matematiği kavrayan öğrenciler, sosyal bilgiler derslerini de drama, kısa film, belgesel, oyun ve laboratuvar desteğiyle güncel hayatla bağ kurarak öğreniyor.
Dijital Eğitim Olanakları
Bahçeşehir Kolejinde yeni nesil eğitimin en önemli unsurlarından dijital eğitim başarıyla uygulanıyor, öğrencilerin öğrenme süreci ve akademik başarıları zaman ve mekân kısıtlaması olmadan destekleniyor. Dijital eğitimi sınıf içi ve dışındaki uygulamalarla geliştiren Bahçeşehir Koleji; zengin eğitim içeriğiyle, takip ve ölçme ve değerlendirme sistemine entegre uygulamalarıyla öğrencilerinin akademik ve sosyal başarılarını geliştirmeyi hedefliyor.
İlk kez uygulanan anaokulundaki finans okuryazarlığı dersi ise, minik öğrencilerin para ile tanışmasını, harcama, tasarruf ve paylaşma gibi becerileri küçük yaşlarda kazanmasını sağlıyor. Öğrencinin kişisel planlama ve değerlendirme becerisinin gelişmesine katkıda bulunarak motivasyonunu sürekli desteklemek için mentor öğretmenler de devrede. Amaç, öğrencilerin, sınavlardaki başarısına katkıda bulunmak.