Güncelleme Tarihi:
SEKTÖRDEKİ firmaların dünya pazarındaki paylarının hızla büyüdüğünü belirten Yalçın Aslan Ayyıldız, şirketlerin her yaşın ihtiyacına uygun yelpaze çeşitleri üretme noktasında birbiriyle yarıştığını kaydetti. Ayyıldız; cilt bariyerini onaran, dolgunlaştıran, ışıldamasını sağlayan, kısacası gençliğin parıltısını geri getirmeyi destekleyen anti-aging ürünlerin de dünya pazarında hızla yükseldiğini dile getirdi. Yalçın Aslan Ayyıldız, İzmir’in bu alanda da önemli şirketlere ev sahipliği yaptığını ve Avrupa’ya kozmetik ürün ihracatı gerçekleştirdiğini paylaştı.
BAKIM ÜRÜNLERİNE İLGİ ARTTI
Günümüz insanın yaşlılık belirtileriyle daha bilinçli mücadele ettiğini ifade eden Ayyıldız, “Teknolojiyle birlikte hayatımıza giren hız kavramı hem iş, hem de sosyal yaşantımızı değiştirerek günlük stres düzeyini artırdı. Pandeminin getirdikleri de eklenince stresin beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkileri de yükseldi. Genç ve güzel kalmanın tarih öncesi dönemlerden süregelen çekiciliği de bu süreçte daha çok önem kazandı. Günümüz insanı, stresin ve yorgunluğun meydana getirdiği cilt bozukluğu, iltihaplanma, kırışıklık, çökme gibi yaşlılık belirtileriyle daha bilinçli mücadele etmeye özen gösteriyor. Bu da kişisel bakım ürünlerine olan ilgiyi, yönelimi artırıyor” dedi.
FİRMALAR BİRBİRİYLE YARIŞIYOR
Kadınlarda kişisel bakım ürünlerini kullanım yaşının 13’lere düşerken, yaşam süresinin uzamasının bu ürünlerdeki yelpazenin genişlemesine neden olduğunu anlatan Yalçın Aslan Ayyıldız, şöyle devam etti: “Firmalar her yaş aralığına uygun ihtiyaçları giderecek Ar-Ge çalışmaları ve ürün geliştirme konusunda birbirleriyle yarışıyor. Kadınların yanı sıra erkeklerde de kişisel bakıma özen, genç kalma kavramları geçmişe oranla büyük ölçüde artıyor. Bu kapsamda uluslararası raporlar incelendiğinde Türkiye’de güzellik ve kişisel bakım sektörünün 2009-2014 yılları arasında sürekli olarak büyüdüğü ve 2021’e kadar çift haneli olarak büyümesinin beklendiği görülüyor. Dünya genelinde büyük bir pazar haline gelen güzellik ve kişisel bakım sektörünün öncü firmaları genellikle yabancılar. Geçtiğimiz yıllarda yerli firmaların da yabancı şirketler tarafından satın alındığı görülüyor. İzmir ve İstanbul gibi büyük şehirlerde kozmetik ürünlerini geliştirme adına önemli ve başarılı firmalar var. Türkiye, Avrupa’ya kozmetik ürünlerini ihraç eder noktaya geldi. Bu açıdan da İzmir’in büyük bir potansiyele sahip olduğunu özellikle belirtmek gerekiyor. Türkiye’nin üçüncü büyük kenti İzmir, Avrupa’ya ihracat yapan, oradaki firmalara kozmetik ürünler sağlayan bir noktaya hızla ilerliyor.”