Güncelleme Tarihi:
İzmir'in en büyük markalarının başarı hikâyelerini anlatarak KOBİ'lere dijitalleşen dünyada fark yaratmanın yollarının gösterildiği etkinlikte, KOBİ'lere Vodafone Red Academy tarafından 'İşinizi Dijital Dönüşümle Büyütün' başlıklı sertifika eğitimi de verildi.
Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, Vodafone Türkiye ve Fibabanka ana sponsorluğunda hayata geçirilen 'Anadolu Markaları' organizasyonunda yeni dönemin ilk etkinliği İzmir'de yapıldı. İzmir'in önde gelen markaları ile KOBİ'leri bir araya getiren açılış organizasyonu Swissotel İzmir'de düzenlendi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Şahin, Fibabanka Hazineden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Gencal ve Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar ve İzmir Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş'ın açılış konuşmalarıyla başlayan etkinlik, Vodafone Red Academy adına Dijital Dönüşüm Derneği Başkanı İsmail Hakkı Polat tarafından verilen 'İşinizi Dijital Dönüşümle Büyütün' başlıklı eğitim ile devam etti. KOBİ'lerin iş verimliliklerine dijitalleşme ile nasıl katkı sağlanabileceğinin anlatıldığı eğitimde, Vodafone'un özellikle üretim sektöründeki örnek başarı hikayelerinden de bahsedildi. Eğitimin sonunda katılımcılara Vodafone Red Academy sertikası verildi.
Anadolu Markaları İzmir toplantısı; Yaşar Holding İcra Başkanı Dr. Mehmet Aktaş, Sun Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk, İnci Holding Yönetim Kurulu Üyesi Perihan İnci ve Folkart Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak'ın konuşmacı olarak katılarak başarı hikâyelerini paylaştıkları 'İzmir'e Yön Verenler' paneliyle son buldu.
"İZMİRLİ KOBİ'LERİN DİJİTALLEŞMESİ TÜRKİYE İÇİN KALDIRAÇ ROLÜ ÜSTLENECEK"
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Şahin, "Dünya ekonomisinin en önemli gündemlerinden biri olan dijitalleşme, reel sektörün can damarı olan KOBİ'lerimiz için vazgeçilmez. Yeni dönemde KOBİ'ler büyüme, markalaşma, ihracat ve kârlılık gibi hedeflerine ancak dijital KOBİ'ye dönüşerek ulaşabilecek. Dolayısıyla KOBİ'lerin rekabette geri kalmaması, hatta varlıklarını devam ettirebilmeleri için için dijital ekosistemin bir parçası olmaları şart. Vodafone Türkiye olarak, KOBİ'lerin yüzde yüz dijital yarına hazır olması için sunduğumuz çözümlerle, iş süreçlerine teknolojiyi entegre edip verimliliklerini artırıyoruz. Şimdiye kadar yaptığımız çalışmalarla Türkiye'de işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 48'den yüzde 53'e çıkardık. Hedefimiz daha büyük; Türkiye'nin dijitalleşme endeksini yüzde 75'e çıkarmak için çalışıyoruz. Sunduğumuz özel çözümler, sabit hizmetler ile müşterilerimizin ve hizmet verdikleri müşterilerin her yerde yüksek mobilite ve verimliliğe ulaşmalarını hızlandırıyoruz. Yarına Hazırım Platformu'nda İzmir'deki şirketlerin de dijitalleşme haritasını çıkardık. İzmir'in dijitalleşme endeksinin yüzde 52 ile Türkiye'nin ortalamasına yakın olduğunu gördük. İzmir'deki “yarına hazırö işletmelerin sayısının artırılması, kuşkusuz Türkiye'nin dijitalleşme skorunun yükselmesinde de önemli bir kaldıraç görevi üstlenecek. Bu kapsamda Anadolu Markaları etkinliği ile İzmir'deki KOBİ'lerin dijitalleşmede yerini alması ve uluslararası pazarlarda aktif faaliyet göstermesi yolunda önemli bir sinerji yarattığımıza inanıyoruz" dedi.
Dijitalleşmenin ekonominin her alanında olduğu gibi, global finans sektörünün de odak noktası olduğunu belirten Fibabanka Hazineden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Gencal, "2012 yılında Fintech firmalarına melek yatırımcılar vasıtası ile kullandırılan kredilerin 569 milyon dolardan, 5.1 milyar dolara çıkışı ve trendin son üç yılda ivme kazanmış olması bunun en önemli göstergesidir. Şirketlerin büyümesi parasal ve beşeri sermayeye bağlıdır. Türkiye'nin büyüme dinamiklerindeki artışta da, ayni şekilde beşeri sermaye ve dijitalleşme oldukça önemlidir. Dünya ile rekabette Türk finans sektörünün iş yapma modellerini yenilemesi ve maliyet kontrollerini teknoloji ve sinerjiyi göz önüne alarak yeniden yapılandırması, önümüzdeki günlerin ağırlık verilecek konusu olarak ön plana çıkmaktadır. Fibabanka da bu konuda önemli bir değişimin içinde olup, stratejisini ve iş modellerini buna göre kurgulamak üzere adım atmaktadır" diye konuştu.
EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar da şunları söyledi:
"Capital ve Ekonomist dergilerinin Anadolu Markaları projesinde yeni dönemin ilk organizasyonunun İzmir'de gerçekleştirilmesini çok önemsiyoruz. Çünkü, İzmir mevcut potansiyeli, sanayideki yeri, üniversiteleri, teknokentleri, yükselen sektörleri ile Türkiye'yi geleceğe taşıyacak illerin başında gelmektedir. Son yıllarda beyin göçünde ilk sırada yer alması da nitelikli işgücü ile İzmir'in dijital dönüşüme en kolay adapte olabilecek şehirlerden biri olduğunu ispatlamaktadır. Ege Bölgesi Sanayi Odası olarak çok önemsediğimiz Sanayi 4.0 ve onun altyapısını oluşturan dijitalleşme konusunda Odamızın Sanayi 4.0 eğilim anketinden önemli sonuçlar elde ettik. KOBİ'lerin pazarlamadan bilgi işleme, üretimden lojistik ve insan kaynaklarına kadar organizasyonlarında dijital yatırım açısından yetersiz kaldığını gördük. Bunda da en önemli 3 etken, dijitalleşmenin maliyetli olması, böyle bir altyapıya ihtiyaç duymadıklarını düşünmeleri ve nitelikli işgücü eksikliği olarak gelmektedir. Bu noktada KOBİ'ler tarafından dijitalleşmenin tercih değil zorunluluk olduğunun doğru anlaşılması ve gerek bilgi ve gerekse maddi açıdan desteğe ihtiyaç duyması öne çıkmaktadır. Bu tür organizasyonlar bu açıdan önemli olup, emeği geçenlere teşekkürlerimi sunuyorum."
2016 yılında tescil edilen marka sayısının 97 bini aşmasının bu konuda oluşan bilincin işareti olduğunu söyleyen ve Oda olarak en önemli gördükleri markanın ise 'İzmir' olduğunu belirten İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, "Devamlı olarak İzmir markasına yatırım yapıyoruz. İTO olarak 2009'da marka şehir çalışması yaptık. Bir logo yarattık, slogan olarak da 'Yaşanacak Şehir' sloganını belirledik. Ayrıca Odamız çatısı altında; üyelerimize patent, marka tescil sürecinde danışmanlık hizmeti veriyoruz. Girişimcilere ve yenilikçi projelere destek veriyor, ürünlerimize sahip çıkıyoruz. İzmir Lokması ve İzmir Şambalisi gibi ürünlerimiz için coğrafi işaretleri aldık. İzmir Kumrusu, İzmir Tulumu ve İzmir Boyozu için de coğrafi işaret başvurumuzu yaptık. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile İzmir Turizm Tanıtım Vakfı çatısı altında kentimizi tanıtıyoruz, bu seneki sloganımız da 'İzmir'e Doyamazsın' oldu" dedi.