IHA
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2015 07:55
ALİAĞA TİCARET ODASI (ALTO) BAŞKANI ADNAN SAKA, KÜRESELLEŞMENİN KÜÇÜK ESNAFA OLAN YIKICI ETKİLERİNİN GİDERİLMESİ KAPSAMINDA KOBİ'LERİN BİLGİ VE BECERİ DÜZEYLERİNİN, VERİMLİLİKLERİNİN VE DOLAYISIYLA REKABET GÜCÜNÜN ARTIRILMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ.
İzmir’in Aliağa ilçesinde ‘Yerel Esnafın Global Firmalarla Rekabet Edebilirliğinin Arttırılması’ konulu bir seminer düzenlendi.
Ticari yaşamından edindiği tecrübelerini seminere katılan Aliağalı küçük işletmeciler ile paylaşan Aliağa Ticaret Odası (ALTO) Başkanı Adnan Saka, küreselleşmenin küçük esnafa olan yıkıcı etkilerinin giderilmesi kapsamında KOBİ’lerin bilgi ve beceri düzeylerinin, verimliliklerinin ve dolayısıyla rekabet gücünün artırılması gerektiğini söyledi. KOBİ’lerin Türkiye ekonomisine dinamizm katan ve ekonomiyi sürükleyen unsurların başında geldiğini belirten Başkan Saka, “Türkiye’de KOBİ’ler toplam işletmelerin yüzde 99,89’unu, toplam işgücünün yüzde 76,7’sini çalıştırmakta ve toplam katma değeri yüzde 38’lik kısmını yaratmaktadır. Bu sebeple kalkınmada ve gelir dağılımında kilit rol oynayan küçük ve orta ölçekli firmaların rekabet gücünü artıracak stratejilerin aktarıldığı bu semineri çok önemsiyoruz” dedi.
BAYINDIR, ’MEKÂNLARINIZI CAZİBE MERKEZİ HALİNE GETİRİN’
Aliağa’daki küçük esnafın yaşadığı sorunların da gündeme getirildiği seminerde, küçük esnafın büyük firmalarla rekabet edebilmesi adına sunulan çözüm önerileri de masaya yatırıldı. Seminerde Müşterilerini artıramayan ya da kaybeden esnaflar üzerinde 2015 Ocak ayı itibariyle yapılan anketlerin sonuçlarını katılımcılarla paylaşan eğitmen Mustafa Bayındır, Aliağalı küçük esnaflara şu bilgileri verdi:
“Esnafın ilgisiz davranması ve ihtiyacın giderilmesine yönelik hareket etmemesi yüzde 68, müşterinin üründen memnun olmaması yüzde 14, esnafın yeni ilişkiler geliştirememesi yüzde 5, müşterinin bölgeden taşınması yüzde 3 ve diğer sebepler. Müşteri kazanımı noktasında esnafın müşterilerine yaklaşımının önemli olduğuna dikkat çeken Bayındır, yapılacak olan promosyonlar ve çeşitli kampanyalar ile dükkânlarını cazibe merkezi haline getirmeleri durumunda müşteri kazanımlarını artıracaklarını kaydetti. Ayrıca ’ekstra memnun’ diye adlandırılan ve o esnafa ait olan ürünleri onun adına çevresine duyurmaya başlayan müşteriler oluşturulmalıdır’’