Güncelleme Tarihi:
2019’DAN bu yana ülke genelinde faaliyet gösteren Pan Grup Turizm’in sahibi Gökhan Dur tarafından hayata geçirilen alacatitatil.com, villa-araç-tekne kiralama, konser ve etkinlik alanlarında da hizmet veriyor. Türkiye’de ilk online mahalle acentesini kurduklarını söyleyen Dur, 2022 sezonunda hedeflerinin çok üzerinde rezervasyon aldıklarını kaydetti. Gökhan Dur, sorularımızı şöyle yanıtladı:
* Alaçatı Tatil’in yolculuğu nasıl başladı?
- Biz uzun zamandır turizmde otellere hizmet veren teknik bir firmayız. Pandemiyle beraber 25 yıldır ekmek yediğimiz sektörümüz de durdu. Bunu ilk zamanlar çok umursamadık, “Düzelir’ dedik. Ancak hiç de öyle düşündüğümüz gibi olmadı. Günler, haftalar, aylar geçtikçe pandeminin bitmesi için hiçbir ışık göremedik. Bununla beraber bir yandan da, “Ne olacak?” sorusunu sormaya başladık. Bir gün toplantı yaparken, bana şirkete ait domain listelerini gösterdiler. Fikir alışverişinde bulunurken gözüme ‘Alaçatı Tatil’ domaini ilişti. “Bu ne?” diye sordum. O an öylece kaldı. Aradan 1 yıl geçti. Pandemi önlemleri biraz daha gevşedi. İnsanlar farklı şehirlere seyahat etmeye başladı. Böylelikle turizm sektörü de biraz olsun canlandı. Ben de o ara, “Biz bu Alaçatı Tatil’i kursak mı?” dedim ve başladık. Açıkçası Alaçatı Tatil pandemide doğdu.
* Ne gibi hizmetler sunuyorsunuz?
- Alaçatı Tatil ekibi olarak online otel rezervasyonuyla başladık. 3 yıl içinde sektör temsilcileri ve müşterilerin talepleriyle otel, villa, tekne, uçak, beach ve restoran rezervasyonlarıyla beraber müşteri talepleri doğrultusunda organizasyonla alakalı tüm süreçlerden sorumlu olabileceğimiz MICE hizmeti vermeye başladık.
* Kullanıcılarla ne zaman buluştunuz?
- 2019’u düşündük, 2020’de toplantılarımızı yapıp başlamaya karar kıldık.
* Böyle bir girişime imza atarken yaşadığınız sıkıntılar ne oldu?
- Çeşme’de olmamız nedense en büyük sorun. Çeşme’de insanları çalıştırmak veya yapacağınız işin kalitesine uygun, işini bile insanı bulmak büyük bir sorun. Personeli bulsak, ev bulamıyoruz. Onun dışında günümüzde yazılımlar olmadan sürdürülebilir bir teknoloji veya hizmet neredeyse yok. Bütün veriler yazımla toplanıp ona göre operasyon alınıyor. Bizim de Alaçatı Tatil’i kurarken en büyük sorunumuz yazımsal boyutta oldu.
* Şu anda kaç kişilik bir ekiple çalışıyorsunuz?
- Toplamda 8 kişilik ekibimiz var. Ocak 2023’te yurtdışı ekibimizle 13 kişi olmayı hedefliyoruz.
* Alaçatı Tatil olarak Çeşme’den beklentiniz ne yönde?
- Herkesin gibi bizim de beklentimiz sezonun uzaması. Bunun yanı sıra personelimizle uzun süre bu işin hakkını vermek istiyoruz. Bizim için mutlu personel mutlu müşteri demek.
* Sizce Çeşme ve Alaçatı nasıl bir sezon geçirdi?
- Bizim için harika geçti diyebilirim. Hedeflerimizin üzerinde bir rezervasyon aldık. İş böyle olunca da herkes çok mutlu oldu.
* İnsanların bu yıl tercihleri ne yönde oldu?
- Aslında bu göreceli ama bizi arayanlar öncelikle villa soruyor. Ama malum fiyatları duyduklarında otel rezervasyonuna geri dönüyorlar. Otel rezervasyonları açık ara farkla ön planda diyebilirim.
* Gelecekte Alaçatı Tatil’i nereye taşımak istiyorsunuz?
- Bana, “Bu kadar yatırımı bir mahallede acente kurmak için mi yaptın?” diyi soruyorlar. Tabii ki bu inanmak ve sevmekle alakalı. Parayla ilgisi yok. İnanır severseniz, bütün emekleriniz geri gelir. Alaçatı Tatil bakıldığında bir mahalle acentesi olarak görülebilir. Ki, Türkiye’de ilk online mahalle acentesi konumunda. İlk yıldan beri Alaçatı Tatil hedeflerinin üstünde, açık ara farkla devam ediyor. İşimizden keyif almak ve başarı en büyük hedefimiz. Çeşme, Alaçatı çok büyük bir marka. Biz bu markanın içinde olmaktan büyük keyif alıyoruz. Bizimle birlikte bu yolda yürüyen, bize güvenen herkese çok teşekkür ediyoruz.