Güncelleme Tarihi:
İZMİR'in Çeşme ilçesindeki 48 yıllık Şifne Termal Otel'de taş oda değişimiyle müşteri profilinde de değişim yaşanması bekleniyor. Şifne Termal Oteli işleten Çeşme Belediyesi'ne ait Çeştur şirketinin Genel Müdürü Celal Coşkun, otelin 5 odasının taş oda tarzında yenilenerek, yaz sezonunu karşılamaya hazır hale getirildiğini belirterek, "Taş odalar, müşteri profilimizi de değiştirecek" dedi.
Çeşme'de 1969 yılından bu yana hizmet veren, geçen yıl açık havuzları yenilenen Şifne Termal Otel'in alt katta bulunan 5 odası, sıvaları dökülerek meydana çıkarılan taş duvarları ve özel ışıklandırmayla farklı bir atmosfere büründü. Şifne Termal Oteli'n bahçesindeki çimler de yenilendi. Otele gelen konaklamalı ve günübirlik müşterilerin huzur ve sakinlik aradığını ifade eden Çeştur Genel Müdürü Celal Coşkun, müşteri memnuniyeti için yoğun bir çalışma yürüttüklerini anlattı. Sakin geçen kış aylarında havuzları elden geçirdiklerini belirten Coşkun, "Otelimizin zemin katındaki çok kötü durumda olan 5 odamızı da yeniledik. Odaların duvarlarındaki rutubeti ortadan kaldırmak için ne yapabiliriz diye sıvayı döktük. Sıva sökülünce altından muhteşem bir taş duvar ortaya çıktı. Bunun üzerine 5 odanın da sıvalarını kazıdık. Bütün bu çalışmaları kendi personelimizle yaptık. Aldığımız fikirleri de uygulayarak otelimizin mevcut yapısına uygun odalar yaptık. 20 yıllık bir otelci olarak söyleyebilirim ki oldukça güzel odalar oldu. Termal havuzun hemen önünde olmaları da önemli bir avantaj. Yataktan başınızı kaldırdığınızda havuzu da, denizi de görebiliyorsunuz" diyerek yenilenen odalar hakkında bilgi verdi.
Yenilenen odalarla hedef kitlelerinin de değiştiğini ifade eden Coşkun, "Bizim müşteri profilimiz, 60 yaş grubu. Taş odalarla, müşteri profilimizde değişiklik olacak. Yeni odalarımızı, bütçesi ve eğitim seviyesi daha yüksek, gezmeyi, eğlenmeyi, farklı atmosferleri test etmeyi bilen insanların tercih edeceği konsept oluşturduk" dedi.
"BOOKİNG.COM KARARI BİZİ DE ETKİLEYECEK"
Pazarlamanın çok önemli olduğunu vurgulayan Coşkun, "Küçük otellerde, booking.com gibi online satış portallarının büyük önemi vardı. Booking.com'un Türkiye'deki faaliyetinin mahkeme kararıyla durdurulması, bütün küçük otelleri etkileyecek. Başka online rezervasyon şirketleri de var ama bunların hiçbiri Türkiye'de booking.com kadar etkili değiller. Ama biz tanıtım çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Kendi web sayfamız üzerinden ve diğer online rezervasyon şirketleri üzerinden satışlarımızı gerçekleştirmeye çalışıyoruz" diye konuştu.
"HUZUR İÇİN MÜZİK ÇALDIRMIYORUZ"
Şifne Termal Oteli'ne gelen konukların huzur bulacaklarının altını çizen Çeştur Genel Müdürü Coşkun, "Otelimize çok değişik insan grupları geliyor. Otelimizde müzik bile çaldırmıyorum. Çünkü sizin hoşlandığınız müzikten bir başkası hoşlanmıyor. Bu otelde 2 sezonu tamamladım. 2 yılda yaklaşık 60 bin konuğumuz oldu. Bu konuklarımızdan sadece 2 kişi 'Neden müzik yok' diye sordu. Bu da aldığımız kararın doğru olduğunu gösteriyor" dedi.
"AÇIK TERMAL HAVUZUMUZ EN ÖNEMLİ AVANTAJIMIZ"
Geçtiğimiz yıl 25 lira olan günübirlik tesis ücretinde, bu yıl fiyat artışı yapmayacaklarını açıklayan Coşkun, "Günübirlik müşterilerimiz, 25 liralık ücret karşılığında sıcak duş, termal havuz, şezlong, şemsiye, denizden diledikleri gibi yararlanıyorlar. Ayrıca otopark ücreti ödemiyorlar. Restoranımızdaki fiyatlar da makul. Türkiye'de, termal otelimizin imkanlarına sahip otel sayısı 4-5 civarındadır. Deniz, termal havuz, doğal sıcak su kaynağı otelimizin büyük avantajı. Fiyatlarımızın da makul olması, müşterilerimiz için önemli bir unsur. Deniz ve termal su, Çeşme'de birçok yerde var. Ama şunu görüyoruz ki, kapalı havuzlarda sıkıntı var. Kapalı havuza girdiğinizde, nefes almakta zorlanıyorsunuz. Rutubet kokusu var ve havadaki nem oranı çok yüksek. Otelimizde böyle bir sıkıntı yok. Açık havuzumuz olduğu için müşterilerimiz sıkıntı yaşamıyorlar" diye konuştu.
Güneş ATAGÖZ / ÇEŞME (İzmir), (DHA)
FOTOĞRAF