Güncelleme Tarihi:
İZMİR'in Karşıyaka ilçesinde, 1998 yılında Bostanlı’daki 42 metrekarelik mağazada faaliyetlerine başlayan Degrape Perde, şimdi Türkiye’de 300 noktaya ürün gönderen, Dubai’deki projelerde yer alan bir firma haline geldi.
Merkezi İzmir’de bulunan Degrape Perde’nin sahibi Mehmet Gürel, 1998 yılında ilk olarak Bostanlı’da 42 metrekarelik bir mağazada kurulan firmalarının şimdi dünyanın birçok ülkesine ürün gönderen bir yapıya kavuştuğunu söyledi. 2012’de Altındağ MTK Sitesi’nde hem imalat hem de toptan ve perakende satış yapabilmelerine olanak sağlayan 1500 metrekarelik bir alanda çalışmaya başladıklarını anlatan Gürel, "Bu alanlar bize yetmemeye başlayınca geçen sene bir o kadar daha büyüklükte yer tuttuk MTK’da. 2400 metrekarelik bir depolama alanımız var. Havaleli kumaşlar olduğu için sürekli büyüyoruz, yenileniyoruz ve bu nedenle bulunduğumuz alanlar yetmiyor tabi. Şu anda hem Alsancak’taki showroom mağazamız hem de MTK’daki büyük yerimizle faaliyetimizi sürdürüyoruz" dedi.
Toptan satış konusunda Türkiye’de çok fazla yayılmayı ilk başta düşünmediklerini ancak ürünlerinin çok beğenildiğini anlatan Gürel, "Son 2 yıl içerisinde ortalama 300 bayiye ulaştık. Yurtdışında da 12 ülkede 40 noktada varız. Sürekli genişleyen bir pazara sahibiz. Genelde Kazakistan, Bakü, Dubai, Katar, Suudi Arabistan, İran gibi ülkelerle çalışıyoruz. Biz uluslararası arenaya çıkmak istiyoruz. Biz toptana başlayalı 5 yıl oldu ve bu süreçte yurtdışında satış yaptığımız yer sayısı 40’a çıktı. Bir 5 yıl içerisinde kaliteli 100 tane daha müşteri edinirsek o zaman uluslararası arenada da söz sahibi olacağız. Kibir olmasın ama şu anda hazırladığımız ürünlerin renkleri ve dokularıyla Türkiye’de bir moda yarattığımızı düşünüyorum. Dış piyasada şimdilik birilerini takip ediyoruz ama ileride bizi takip edeceklerine eminim" diye konuştu.
FRENCHİSİNG DÜŞÜNÜYORUZ
Frenchising sistemiyle mağazalar açmak istediklerini belirten Gürel, "Şu anda Çanakkale ve Bodrum’da var. Bu iki noktada deneme amaçlı bir yıldır devam ediyor. Son derece de başarılı olduk. Normalde diğer 300 bayiye ürünü kesip veriyoruz, onlar ne şekilde dikeceklerine kendileri karar veriyor. Fakat Çanakkale ve Bodrum’daki mağazalarımız bizden dikim hizmeti istiyor. Bu ikisinin bütün her şeyiyle biz ilgileniyoruz. Evlerin dekorasyonunda uyguladıkları her nokta için bizimle temasa geçiyorlar, 'Kumaş şöyle yapılacak, perde böyle dikilecek' şeklinde bilgi veriyorlar. Biz de burada kendimiz dikip, paketleyip gönderiyoruz. Bir tek montajına karışmıyoruz. Ancak montaj sonrası fotoğraflarını istiyoruz" diye konuştu.
Müşteri grubu olarak A ve Aplus segmentlerine hitap ettiklerini kaydeden Gürel, şunları söyledi:
"Ne kadar kriz olsa da o segment etkilenmiyor. Biz kriz zamanlarında yatırım yapıyoruz. İzmir’de bizim gibi hem toptan hem de perakendeyi bir arada götüren rakip bir firma yok. Ya toptan satış yapıyorlar ya da sadece perakende. Biz piyasadan daha ucuza yapacağız diye yola çıkmadık. Böyle bir derdimiz yok. Piyasayı bozmadan kendi ürünlerimizi katma değerli bir şekilde üretip satmaya çalışıyoruz. 'Biz bütün piyasadaki işi alırız, sadece biz varız' gibi egolarımız hiç olmadı bugüne kadar. 15-20 senedir beraber çalıştığımız personelimiz var. Benim onlara tembihim hep şudur: 'Müşteri bize mi gelmiş, fiyatımızı verelim, uygun görürse bizimle çalışır. Bizden sonra başka bir yere mi gitmiş. Tamam başka yerde de yaptırabilir. O müşteriyi kapacağız diye daha ucuza iş yapmayın.' Bu tür konularda insanları serbest bırakmak gerekiyor. Çünkü bu tamamen zevk işi. Kemeraltı ortamında yetiştim, oranın edep ve kültürünü aldım. Şu anda da o edindiğim tecrübelerle yoluma devam ediyorum."
DOĞAL ÜRÜNLER
İspanya, İtalya ve Belçika’da üretim yaptırdıklarını, ayrıca Bursa’da da sadece firmalarına çalışan fabrikalar bulunduğunu anlatan Gürel, "Ürünlerimiz hep doğaldır. Ülkemizde doğal kumaş pek tercih edilmiyor. Folkart Blue ve Folkart Time’deki örnek dairelerin perde ve döşeme kumaşlarını biz yaptık. Dünya çapındaki projeler olarak da Rixos Abudabi ve Dubai’deki büyük işlerde varız. Oradaki mimarlar bizim ürünlerimizi seçti. Bu ürünleri biz tedarik ediyoruz. Şu anda yurtdışında 40 noktaya ihracat yapıyoruz. 5 yıl içerisinde kaliteli 100 tane daha müşteri edinirsek o zaman uluslararası arenada da söz sahibi olacağız. Dış piyasada şimdilik birilerini takip ediyoruz ama ileride bizi takip edeceklerine eminim" dedi.
İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF