Güncelleme Tarihi:
Emre, Eda mesleği kahvecilikte ‘1924 Gönen’ markasını 3.5 yıl önce kurarlarken planlanan hedefler, Emre, Eda Gönen ve profesyonel ekiple ‘eski usul yeni nesil’ mottosu ile hayata geçiriyor. 1924 Gönen, mağaza ve kafeden oluşan işletme konseptini iki farklı modelde hayata geçirdi. Standart işletmeyi Gıda Çarşısı’nda, plus işletmeyi de Kemeraltı’nda açıp, buralardan elde edilen sonuçlarla hedefe yürüyor. Çeşme, Bodrum, İstanbul Avrupa ve Anadolu yakasında birer tane olmak üzere dört işletmeyi daha kendilerinin açacağını söyleyen Nafiz Gönen, franchise modeli ile büyüyeceklerini açıkladı. Modeli sürdürülebilir şekilde uygulamak için profesyonel bakışla yürüyecekler. Emre, Eda ve Nafiz Gönen’le 1924 Gönen markasını konuştuk:
E-TİCARETİMİZ DE VAR
- Markanız iki mağaza+ kafe konseptiyle yola çıktı. Hedefleriniz neler?
- Şirket merkezimizi bin 100 metrekare alanda faaliyete geçirdik. Burada şirket ve bayi personeline eğitim veriyoruz. Odun ateşinde kahve kavrumunu büyük makinede aynı özenle yapıyor, kalite standardımızı koruyoruz. ABD New Jersey, Gıda Çarşısı ve Kemeraltı mağazalarında ihtiyaç ve müşteri beklentilerini ölçme şansı bulduk. Günün ihtiyaçlarına, ülke gerçeklerine yönelik örnek mağaza ve kafe oldu. Saha satış ekibimizden pazardaki değişim ve beklentileri alarak mağaza konseptlerimize ilaveler yaptık. Ayrıca mağazaların yanında 1924gonen.shop e-ticaret sitemizle satış yapıyoruz, shop kurumsalla 1924 Gönen lezzetini talep edenlere hizmet veriyoruz. Özel iskontolarla ofis, kafe, pastane, restoran gibi işletmelerin ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Müşteri beklentisi pazarda olmanız gereken yeri gösterir. Müşteri bütün kuralları koyan ana oyuncu. Beklentilere uyarsanız başarılı olur, uymazsanız olamazsınız. İşin patronu müşteri. 5 yılda sektörde müşteri eğilimleri değişti. Yeni marka, sistem ve mekanlar müşteri beklentilerine yetişmeye çalışıyor.
- Konsept hakkında bilgi verir misiniz?
- Türkiye’de son dönem en büyük problem gider kontrolü. Genel giderler hızlı artıyor. Mağazalarımızda iki ayrı kâr merkezi yarattık. Perakende ürün satışı ve kafe hizmetini birlikte sunuyoruz. Kafede içtiği kahve ve çayları aynı anda satın alma imkânı buluyor. Bu iki kâr merkezi zor zamanlar için anahtar. İki mağazamızda kafe ile mağaza cirosu yüzde 50-50. Her 1924 Gönen işletmesi bu konseptte olacak. İki faaliyet birbirini destekliyor. Çok az işletmede içtiğiniz ürünü satın alabilirsiniz, bizde içtikten sonra satın alabilir, satın alma sırasında kafe hizmetinden faydalanabilirsiniz. Satın alacağınız ürün size özel öğütülür, hazırlanır. Bu konsept bugün ve geleceğin Türkiye’sinde çok değerli olacak.
FRANCHISE FIRSATLARI
- Franchise fırsatı olarak neler sunuyorsunuz?
- Yatırımcının mekanla ilgili inşaat çalışması yoksa 30-45 günde dükkân açabiliyoruz. Altyapıyı doğru kurguladık. Eğitimle kurulum paralel yürüyor. İşletme sahibi ve personelin ürün ve uygulama eğitiminin bir bölümünü merkezimizde ve mağazalarımızda veriyoruz. İşletme açılışa hazır hale gelince uygulama eğitimi burada veriliyor. Yerinde eğitim pratik ve işe alışma için önemli, işletmeci eğitimi önemli. İşletmecinin en az bizim kadar ürün ve hizmeti bilmesi lazım. Her personel ürün içeriğini, kalitesini dört dörtlük bilmeli. Müşterinin beklentisini bilip doğru ürünü vererek başlayan ilişki kopmaz. Tüm reçetelerimizi aldığı eğitim ve Amerika New Jersey’de edindiği tecrübe ile Emre Gönen hazırladı. Reçeteler eksiksiz uygulanınca 1924 Gönen’in her noktasında aynı kalitede kahve ve çay hazırlanıyor. Bir memnuniyetsiz müşteri 20 müşteri kaybettirebilir ama 20 memnun müşteri ancak bir müşteri getirebiliyor. Siz markanızı, işinizi nasıl konumlandırırsanız müşteri öyle görür.
DÖRT YENİ ŞUBE YOLDA
- Emre ve Eda Gönen’in İlk hedefi markayı Çeşme ve Bodrum’da tüketiciyle buluşturmak, İstanbul’un ilk iki mağazasını Avrupa ve Anadolu yakalarında açmak. Bu dört işletmeyi kendimiz açacağız. Hizmet kalitemizi ve markamızı ‘eski usul yeni nesil’ mottomuzla daha geniş gruplara gösterip Türkiye’ye buradan yayılsın istiyoruz.
TEK BÜTÇEYLE ÇİFTE YATIRIM
- Nasıl yayılacaksınız?
- Franchise sistemini kullanacağız. Duyurulara başladık. Türkiye ekonomik anlamda geçiş döneminde. Mevduat faizleri çok yüksek. Yatırım yapmak isteyenler hedeflerini erteledi. Franchise anlaşmaları için yaptığımız görüşmeler bu nedenle hemen sonuçlanmıyor. Ekonomik yapı ve kırılganlıklar var. Bunun yanında yatırımcı olmak isteyen kesim de var. Kırılgan ortamda yakaladığımız ivmeyi franchise adayı ile buluşturmak adına, onları bizimle olmaya ikna edecek özel fırsat ve sebeplerimiz var. Rakiplerimizin sadece kafe hizmetini karşılayacak yatırımını, biz kafenin yanında ürün satışı- nı yapabilecekleri bir satış konseptle birlikte sunuyoruz. 1924 Gönen’in en önemli farkı bu. Tek bütçe ile iki ayrı yatırım fırsatı sunuyoruz. Yüzde 50 peşin, yüzde 50 taksitlendirme imkânımız var. Bu, yatırımcı için iyi bir fırsat. İzmir ve Ege’ye özel şartlar sunuyoruz. Başlarken ilk 10 mağaza için demiştik. Bu hedefte önemli yol aldık.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖNEMLİ
- Verilen franchise sürdürülebilir olmalı. Geçmişte yaşadığımız tecrübe ile söyleyebiliriz ki bayilik sözleşmeleri imzalayan için tek taraflı gibi görünüyor ama ana marka daha büyük sorumluluğa sahip. Franchise verenin eksikliği varsa bayinin yapabileceği bir şey yok. Franchiselarımızı ömür boyu sürecek şekilde seçmek istiyoruz. Finale yaklaştığımız üç görüşmemiz var. İlk kurumsal sözleşmeyi İzmir’de yapıp bölge dışına çıkmak istiyoruz. Hayata geçireceğimiz pazarlama stratejisi ile franchise lokasyonlarımıza tanıtım ve ciro artışı desteği sağlayacağız. Bu konuda Eda Gönen ve ekibimiz bugünden yarınların yeni bakış açılarını yakalamaya başladılar.