Güncelleme Tarihi:
İHRACATTA İKİNCİ SIRADA
İlk ihracatlarını 2007’de Bulgaristan’a yaptıklarını hatırlatan Tolga Saylan, “İhracat markamız olan ArmaTrac bugün İngiltere ve Almanya’nın da aralarında bulunduğu bulunduğu 33 ülkeye ihraç ediliyor. 2020’de Türkiye’de en çok ihracat yapan traktör firmaları arasında 2’nci sırada yer aldık. Özellikle 100 yıllık firmaların varlık gösterdiği dünya pazarında bir Türk markasının olması ülkemiz için gurur verici. Ekonomi Bakanlığı’nın Turquality programından faydalanmaya hak kazanan firmamız her geçen yıl ihracat rakamlarını yükseltiyor. Etkin katıldığımız yurtdışı fuarlarında insanların yoğun ilgisiyle karşılaşıyoruz” diye konuştu.
ÜRETİMDE YERLİLİK VURGUSU
Şirketler için artık sadece yüksek kârlılığın hedeflendiği günlerin geride kaldığını vurgulayan Saylan, sözlerine şöyle devam etti: “Yeni dünya düzeninde şirketlerin kâr elde etme amacının toplumsal çıkarlarla paralel olabileceği bir kazan-kazan ilişkisi kurulması bekleniyor. Şirketlerin artık sadece ortaklarına karşı değil, tüm paydaşlarına karşı sorumlulukları var. Paydaşlarının beklentilerini değerlendirmeden geleceğe yatırım yapan, çevresel, sosyal ve kurumsal yönetime ilişkin riskleri gözardı ederek yalnızca ekonomik sürdürülebilirliğe odaklanan işletmelerin günümüz şartlarında rekabet gücünü koruması veya artırması mümkün değil. Kendi gıdasını üretemeyen ülkeler tam bağımsız olamaz anlayışıyla, ülke ihtiyaçlarını yeterli ölçüde karşılayacak gıdayı üretmemiz, topraklarımızı korumamız, çiftçimizi ise üretime teşvik edecek çözüm yollarıyla buluşturmamız gerekiyor. Türkiye yerli üretimle büyüyecek. Tarımda sektörel sorunların çözülmesi için kırsalda yaşam standardının yükseltilmesi, kadın ve genç nüfusun üretime teşvik edilmesi, Ar-Ge çalışmalarına ağırlık verilmesi önem taşıyor.”