Güncelleme Tarihi:
Altaş Otelcilik bünyesinde 2006’dan bu yana faaliyet gösteren Bodrium Otel&SPA’nın Genel Müdürü Yiğit Girgin, 12 ay turizm için Bodrum’- un yerel zenginliklerinin öne çıkarılması gerektiğini söyledi. Gastronomi, yerel mutfak, yerli şarap, zeytinyağı, kültür, mavi tur ve tarihin ilçenin başlıca zenginlikleri arasında yer aldığını belirten Girgin, “Sürdürülebilir turizm modelleri devreye alınarak, sadece deniz-kum-güneş üçlüsü değil, Bodrum’da yıl boyunca yapılabilecek farklı etkinliklerle turizm çeşitlerinin öne çıkarılması gerekiyor” dedi. Yiğit Girgin, Hürriyet Bodrum&Milas’a, birçok konuda değerlendirmelerde bulundu.
KIŞ DÖNEMİNDE DE TALEP VAR
Pandeminin turizmde de olumsuz etkilerinin hissedildiğini kaydeden Girgin, Kovid-19 nedeniyle sezonun uzadığını ve insanların kenti terk etmediğini ifade etti. “Bodrum yıllardır yapmayı planlayıp yapamadığını pandemi süreciyle başardı” diyen Yiğit Girgin, rakip yurtdışı destinasyonlarının kapılarını kapatması nedeniyle Bodrum’un bu sezon farklı bir kitleye hizmet vermeye başladığını dile getirdi. Kış aylarının gelmesine rağmen Bodrum’un bu sezon ilgi görmeye devam ettiğini vurgulayan Girgin, “Turizm sezonu uzadı, özellikle yat turizmi ve jet sosyeteye yönelik hizmetler bir adım öne çıktı. Yurtdışında bu tarz niş hizmetleri veren ülkelerin kapılarını kapatması nedeniyle Bodrum daha çok tercih edilir hale geldi. Özellikle marina yat turizmi, sahiller ve restoranlar bu durumdan olumlu etkilendi. Rakip destinasyonların kapalı olması, bizim talep ettiğimiz portföyün de ülke içinde kalıp Bodrum’da daha fazla vakit geçirmesine neden oldu” dedi.
SÜREÇTEN DERS ALINMALI
Bodrum’un bir dünya markası olmasının yanı sıra daha fazla sürdürülebilirlik için bu yaşananlardan önemli dersler alınması gerektiğine dikkat çeken Yiğit Girgin, şöyle devam etti: “Burada sürdürülebilir turizm modellerinin devreye alınarak yalnızca deniz-kum-güneş üçgeni değil, yıl boyunca yapılabilecek farklı etkinliklerle turizm çeşitlerinin de öne çıkarılması gerekiyor. Yurtdışında da bir marka olarak Bodrum’u parlatacak destinasyon marketing yapılması önem taşıyor. Bodrum’un tanıtımı için gelişen teknolojiyle birlikte genel bir revizyon stratejik plan hazırlanması ve yeni bir yol haritası çizilmesi başta Bodrumlu bir turizmci olarak hepimizin arzusu. Tüm ilgili kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarının birlikte topyekün bir planlama yapması lazım. İnsanlara dijital ortamda da ulaşarak doğru hedef kitlenin belirlenmesi ve doğru fiyat politikasının uygulanması önemli. Yerel ve doğal ürünlerimize sahip çıkarak turizmde ürün çeşitliliğinin sağlanması ilçemiz için kıymetli. Burada tarih, doğa, ekoloji, gastronomi, mavi tur, festival ve kültür turizmleri öne çıkarılabilir. Doğal yapımız, temiz havamızla doğa turizmi de yılın 12 ayı yapılabilir.”
ZENGİNLİKLERİMİZ ÖNE ÇIKSIN
Bodrum’un yerel zenginliklerinin de ortaya çıkarılarak alternatif turizm paketlerinin oluşturulmasına vurgu yapan Girgin, “Bizler turizm sektörünün paydaşları olarak, insanlar sadece belli dönemlerde değil, yılın 12 ayı boyunca Bodrum’a gelsin ve yapacak bir şeyler bulabilsin istiyoruz. Gastronomimiz, yerel mutfağımız, şaraplarımız, zeytinyağımız, kültürümüz, mavi turumuz ve tarihi yapımız başlıca zenginliklerimiz. Tarihin babası Heredot’un memleketi olan bu yerde tarihi kalemiz var ve içinde dünyanın en önemli denizaltı arkeoloji müzesi bulunuyor. Lobimizde, Bodrum’daki en büyük replikası olan antik dünyanın 7 harikasından Kral Mozole’nin Anıt Mezarı var. Orijinali de Bodrum’da. Modern Bodrum’un anlatımında büyük rol oynayan Halikarnas Balıkçısı Cevat Şakir var. İnsanlara tüm bunları ve kış döneminde Bodrum’da yapılacak aktiviteler olduğunu anlatmamız gerekiyor” diye konuştu.
FİLMLE ANLATACAKLAR
“BODRIUM Otel&SPA olarak sektörde farkındalık yaratıp örnek olabilmek niyetiyle alternatif tur paketleri hazırlayıp hafta sonu gün boyu sürecek turlar düzenleyip konuklarımıza Bodrum’u daha detaylı gösterelim, yaşatalım istedik” diyen Yiğit Girgin, şu bilgileri paylaştı: “Ayrıca bu hedefler doğrultusunda kalıcı bir değer yaratabilmek için insanı odak noktasına koyan anlayışla 12 ay yaşayan, yaşatan, Bodrum’u merkezine alan bir tanıtım filmi serisi planladık. Tarihi, kültürel ve sosyal yaşamı içeren özel bir konsept belirledik. Planladığımız 8 bölümlük bu filmde misafirlerimize Bodrum’u adeta yaşayarak anlatacağız. Her bölümde ilçenin ayrı bir yeri ve özelliği işlenecek. Böylece değer üretmeye özen gösteren bir tesis olarak Bodrum’un tanıtımına bir katkı da biz koymuş olacağız.”
KİŞİYE ÖZEL SPA HİZMETİ
SPA hizmeti konusunda da iddialı olduklarını dile getiren Yiğit Girgin, şöyle devam etti: “12 ay hizmet veren bir otel olarak yerden ısıtma ve klima sistemlerimizi yeniledik. Tesisimizde işletmesi bizim tarafımızdan yapılan SPA merkezi ile de sağlıklı ve zindelik katacak ambiyans hazırladık. Bu kış, o alanımızda da konseptimizi geliştirip ilerlemek için gerekli altyapıyı kurguluyoruz. Kişiye özel sistem uyguladığımız SPA’mızda Uzakdoğu’dan gelen uzman ve sertifikalı terapistlerle hizmet veriyoruz. SPA merkezimiz Bodrum’da yaşayan misafirlere hitap etmekle beraber, otelde konaklayan misafirlerimize de ücretsiz giriş imkanı sunuyoruz. Hamam, buhar odası, sauna, güzellik, fitness ve dinlenme alanlarıyla 09.00-21.00 arası hizmet veriyoruz.”
50’yi aşkın ÜLKEDEN KONUK geliyor
12 ay boyunca açık olduklarını söyleyen Yiğit Girgin, 2017 yılında baştan aşağıya renovasyonu gerçekleştirilen 50 odalı otelin Halikarnassos’un girişi kabul edilen Antik Myndos Kapısı’nın yanında yer aldığını belirterek, misafir memnuniyet odaklı yaklaşımla hizmet verdiklerinin altını çizdi. Girgin, “Marinaya 7 dakikalık yürüme mesafesinde yer alıyoruz. Bahçe ve havuz manzaralı odalarımızla 50’yi aşkın ülkeden konuklarımızı ağırlıyoruz. Misafir portföyü olarak hem yaz sezonunda, hem de diğer aylarda Avrupa, Uzakdoğu, Rusya, Kuzey ülkeleri, kısmen Afrika ve deniz aşırı bazı ülkelerden konuklarımızı ağırlıyoruz. Bu sadece bizim özelimizdeki çalışma. Diğer tesislerdeki paydaşların da Bodrum ve ülke tanıtımına katkısı aşikar” ifadelerini kullandı.
GÜVENLİ TURİZM
ULUSLARARASI standartlarda hizmet verdiklerini söyleyen Yiğit Girgin, pandemi sürecinde aldıkları önlemleri şöyle aktardı: “Hep birlikte yaşadığımız ve olumsuz etkilendiğimiz bu süreçte kapılarımızı hiç kapatmadık. Burada kalmak durumunda olan misafirlerimizi yolda bırakmamak adına bu kararı aldık. Bu süreçte ‘Güvenli Turizm Sertifikası’nı alan Ege’nin ilk butik oteli olduk. Çok hızlı aksiyon alarak hizmet politikamızı aksatmadan servisimize devam ettik. Sektörümüzde yapılan özverili çalışmalar ve alınan önlemler sonucunda çok şükür pandemiyle ilgili çok fazla olumsuz vakaya rastlanmadı. Genel olarak mayıs ve haziran ayları sektör adına uçuş yasağının da olması nedeniyle zor geçti. Ancak temmuz ortalarından itibaren Turizm Geliştirme ve Tanıtım Ajansı’nın da çabalarıyla birlikte ülkemizin durumu yurtdışında daha net anlaşıldı ve turist akışı sağlandı. Temmuz ortasından ekim sonuna kadar sezon yüksek geçti. Kasım itibariyle de otel, restoran ve SPA alanlarımızda kış dönemi için hazırlıklarımızı tamamlayıp projelerimizi gerçekleştirmeye çaba göstereceğiz.”
EL YAPIMI PİZZA VE MAKARNALA
OTEL bünyesinde 2018 yılında hayata geçirdikleri İtalyan restoranı ‘Tyro Italiano Pizzeria Ristorante’yle de bir yeniliğe imza attıklarını paylaşan Yiğit Girgin, ekledi: “Alakart restoran olarak hem misafirlerimizin, hem de Bodrumluların keyifle vakit geçirebileceği bir mekanı hizmete sunduk. İyi de bir ivme yakaladık. El yapımı makarna ve pizzaların yanı sıra rissotto ve et çeşitlerimizle menülerimizi zenginleştirerek konuklarımıza keyifli bir İtalyan mutfağı sunuyoruz. Tüm yaptığımız yatırımlarda insana ve Bodrum’a gerçek anlamda hizmet etmek istiyoruz. Bu nedenle burada kazandıklarımızı yine Bodrum’a harcıyoruz. Talebe göre toplantı, özel gün ve organizasyon hizmetlerimiz de bulunuyor. Salonlarımızda 20-150 kişiyi aynı anda ağırlayacak imkana sahibiz. Bodrum’da hizmet veren sivil toplum kuruluşları tarafından da tercih ediliyoruz.”