Güncelleme Tarihi:
Faik KAPTAN- Murat ÇAKIR/İSTANBUL,(DHA) RAMAZAN Bayramı tatili için dört günü fırsat bilen ve uçaklarla bunu değerlendiren vatandaşlar, yapılan uyarılara uydukları ve gerekli önlemler de yetkililer tarafından alındığı için Atatürk Havalimanı’nda izdiham yaşanmadı.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) yetkililerinden edinilen bilgiye göre, İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan dün 140 bin yolcunun geçtiği öğrenildi. Son zamanlarda yaşanan en yoğun gün olmasına rağmen kontuar ve pasaport kontrol noktalarında izdiham yaşanmadığı görüldü. Bayram öncesi hem THY hem de diğer resmi ve sivil kuruluşlar tarafından yapılan uyarılarda yolculardan iç hatlarda en az 2 saat, dış hatlarda ise 3 saat önceden havalimanında olmaları istenmişti. Yolcular bu uyarılara büyük oranda uydu ve zamanından çok erken havalimanına gelerek işlemlerini yaptırdı. Bu arada yolculardan çoğunun araçlarıyla değil metro aracılığıyla havalimanına ulaşması da gerekli kolaylığı sağladı.
THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ise kendi Twitter hesabından yaptığı açıklamada THY olarak tüm yurta 220 bin yolcu taşıdıklarını duyurdu.
GRİ VE YEŞİL PASAPORT KUYRUĞU.
15 Temmuz Darbesi sonrası yurt dışına çıkışlarda getirilen gri ve yeşil pasaport sahiplerinin görev yaptıkları kurumdan aldıkları belgeleri polise teslim etmeleri ve burada yapılan işlemler nedeniyle zaman zaman kuyruklar oluştuğu gözlendi. Ayrıca aynı yerde KKTC ve Gürcistan’a gidecek yolcuların da belge kontrolu yapıldığı için bu bölgede kısa süreli kuyruklar oluştu.
Dört günlük Ramazan Bayramını fırsat bilen vatandaşlardan bir kısmı tatile bir gün erken çıktı, Cuma günü sabah erken saatlerden itibaren itibaren Atatürk Havalimanı’nda iç ve dış hatlarda akıcı yoğunluklar yaşandı. İç Hatlarda özellikle Bodrum, Antalya, İzmir, Dalaman,Trabzon’a ek seferler olmasına rağmen Atatürk Havalimanı gidiş katları son ayların en kalabalık gününü yaşadı. Dış Hatlar Gidiş Terminalinde ise check-in kontuarları, pasaport geçiş ve güvenlik noktalarının, yoğun ancak akıcı olduğu gözlendi. Bazı yolcuların Self Check-in Kioks’u olarak bilinen elektronik ortamda bilet işlemlerini yaptırması kontuarlardaki yoğunluğu azalttı.
(FOTOĞRAF)