Güncelleme Tarihi:
İstanbul, 4 Mayıs (DHA) - Nielsen’in "Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ)" programı kapsamında yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, Türk tüketicilerinin yüzde 60’ı ‘yeni’ ürünleri denemeyi seviyor.
Nielsen’den yapılan açıklamaya göre, araştırma sonuçları, Türkiye’de 2. kez gerçekleştirilen araştırmada Türk tüketicilerinin yüzde 60’ının ‘yeni’ ürünleri denemeyi sevdikleri ortaya koydu.
Toplam 12 ilde 4 bin 109 tüketiciyle yüz yüze yapılan araştırmanın sonaçlarına göre, Türk tüketicilerinin yüzde 61’i ise kendilerine tavsiye edilen ya da çevresi tarafından önerilen ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyor. Kadın tüketiciler erkeklere kıyasla ‘yeni’ etiketli bir ürün satın almaya daha eğilimli oluyor.
"Yeni ürünün fiyatı satın almayı etkiliyor"
Araştırmanın sonuçlarına göre Türk tüketicilerin yüzde 30’u pazarda yeteri kadar yeni ürün olmadığını düşünürken, yüzde 37’si ise yenilikçi özellikleri bulunan ürünler için daha yüksek ücret ödemeye hazır olduklarını ifade ediyor. Tüketicilerin yüzde 56’sı yeni ve yenilikçi özellikleri bulunan ürünleri fiyatlarının uygun olması durumunda deneyebileceklerini belirtiyor. Araştırma, kadın tüketicilerin erkeklere kıyasla, “yeni” etiketli bir ürün satın almaya daha eğilimli olduğunu da ortaya koyuyor.
"Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) logosu güveni artırıyor"
Araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin referansı olan Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) logosu ise, tüketicilerinin yüzde 52’sinin satın alma isteğini artırırken, reklamlarda YSÜ logosuna yer vermek, tüketicilerin reklama güvenini yüzde 50 artırıyor.
(Fotoğraflı)