Güncelleme Tarihi:
Faik KAPTAN/İSTANBUL, (DHA) TÜRK Hava Yolları, Avrupa Rugby Şampiyonası finallerinde resmi turnuva partneri olarak işbirliği yaptıklarını açıkladı.
THY Basın Müşavirliğinden konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada şöyle denildi:
“Sporun hemen hemen her dalında hayata geçirdiği sponsorluklarla bugün sporun ve sporcunun başlıca destekçisi olarak addedilen Türk Hava Yolları, geçtiğimiz yıl sponsorluk portföyüne eklediği Ragbi ile tamamen farklı bir spor kültürünün kapılarını sporseverler için araladı.
Küresel taşıyıcı, ‘Avrupa Profesyonel Kulüp Ragbisi’nin turnuva organizatörüyle imzaladığı sponsorluk anlaşması ile önümüzdeki 2 yıl boyunca Avrupa Ragbi Şampiyonlar Kupası ve Challenge Kupası’nın resmi partneri oldu. Anlaşmaya konu olan ‘European Rugby Champions Cup’ turnuvası genelinde, sezon boyunca toplamda 20 takımın katılımıyla, 6 hafta üzerinden 5’li gruplar hâlinde maçlar düzenlendi. İngiltere, Fransa, İrlanda, İtalya, İskoçya ve Galler’den katılan takımlar, sezon içerisinde toplamda 67 müsabakayı hayata geçirirken, sezon süresince ortalama stadyum doluluk oranı yüzde 77’yi bulan her maç, 15 bin civarında seyirci tarafından izlendi.”
Turnuva kapsamındaki final müsabakalarının 13-14 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirileceği organizasyonda EPCR Champions Cup’ın Challenge Cup finalinin kazananı, bugün Grand Stade de Lyon stadyumunda oynanacak maçla belli olacak.
14 Mayıs Cumartesi günü ise, yine Lyon’da ‘Saracens’ ve ‘Racing 92’ takımları arasında düzenlenecek sezon finalinin, hâli hazırda 26 binin üzerinde gerçekleşen bilet satışıyla turnuva tarihinin en yüksek 3. katılımına imza atması bekleniyor. Saat 17:45’de başlayacak karşılaşma, 80 dakika sürecek. Müsabaka sonucunda belirlenecek ‘Yılın Oyuncusu’ ise, Türk Hava Yolları tarafından takdim edilecek 1 milyon mil değerindeki ödülün sahibi olacak.
Son yıllarda Türkiye’de de takip edilmeye başlanan Ragbi, 184 yıldır kendine has oyun gelenekleri, maliyetsiz oyun yapısı ile dünyanın her yerinde bilinen ve sevilen bir spor dalı. Bugün dünyada 95’in üzerinde ülkede oynanan oyunun 2,5 milyar izleyicinin takip ettiği dünya kupası organizasyonu, futboldan sonra en çok izlenen sportif organizasyon olma özelliğine sahip.