IHA
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2015 12:17
Tarihçi ve TV Programcısı Talha Uğurluel, “Hazreti İsa gökyüzüne Kudüs’ten yükseldi, Peygamber Efendimiz’in (sallallahu aleyhi vesellem) Miraç’ı da Kudüs’te gerçekleşti. İmam-ı Gazali ile Muhyiddin İbni Arabi Hazretleri Kudüs’teki mescitte talebe okuttu. Onlar, kendilerini Allah’a (c.c) daha yakın hissetmek için hayatlarının bir bölümünü Kudüs’te geçirmişlerdir. Kudüs, gök ile yer arasındaki zarın en inceldiği noktadır” dedi.
Tarihçi ve TV Programcısı Talha Uğurluel, Bağcılar Belediyesi Ramazan Etkinlik Alanı’nda düzenlenen “Mescid-i Aksa ve Kudüs” konulu sohbet programına konuk oldu. Radyo D programcılarından Polat Labar’ın sunduğu programda konuşan Uğurluel, Kudüs şehrinin manevi önemine dikkat çekerken, Kur’an-ı Kerimden örnekler verdi, bu konudaki tarihi bilgilerini paylaştı. Kudüs denilince akla ilk olarak Hazreti Süleyman ile Kanuni Sultan Süleyman’ın geldiğini ifade eden Uğurluel, Cuma Camisinin arka tarafındaki ağlama duvarı hakkında da bilgi verdi.
Hazreti Musa’nın getirdiği dinde sallanarak ağlama geleneğinin olmadığına dikkat çeken Uğurluel, Kanuni Sultan Süleyman döneminde Yahudilerin, ‘muallâk kayasına’ kıymet verdiklerini belirterek, şöyle konuştu: “Yahudiler, Kanuni’ye, ‘biz ibadetimizi burada yapmak istiyoruz’ diyorlar. Ancak, Kanuni, ‘dinimize göre gayrimüslimlerin oraya girmesi yasak’ diyerek reddediyor. Israr etmeleri üzerine, ‘tamam o zaman caminin dışındaki duvarın yanında ibadetinizi yapabilirsiniz’ diyerek izin veriyor. Şimdi, Müslümanların ibadet yaparak gözyaşı döktüğü ibadethanenin dışındaki duvarın yanında Yahudiler sallanarak ağlıyor ibadetini yapıyor.”
Bu duvarın Müslümanlar için Burak Duvarı olarak bilindiğini anlatan Uğurluel, Peygamber Efendimiz’in (sallallahu aleyhi vesellem), 124 bin peygambere namaz kıldırdıktan sonra Muallâk Kayası’ndan göğe yükselerek Miraç’ı gerçekleştirdiğini söyledi. Kubbeti Sahır’ın Emeviler zamanında sekizgen olarak inşa edildiğini de belirten Uğurluel, “Kabe 9 kez yenilendi. Ancak, Kubbeti Sahır, ilk yapıldığı gibi aynen durmaktadır. Anaç kaya olan Muallak Kayası’nın üzerine inşa edildiği için deprem gibi felaketlerden de etkilenmemiştir” şeklinde konuştu.
“DAVUT YILDIZI DEĞİL SÜLEYMAN MÜHRÜ”
Selahattin Eyyubi’nin 1187’de Kudüs’ü haçlılardan geri aldıktan sonra surların altındaki bir kapıyı kapattığını belirterek, “O, Zeytindağı tarafından saldırıların gerçekleştiğini biliyordu. Bu yüzden sur kapısını kapattı. Yahudi ve Hıristiyanlar, Selahattin Eyyubi’nin kapıyı, ‘bekledikleri Mesih’in surlardan içeri girmesini engellemek amacıyla kapattığını söylemişlerdir. Çünkü, onlar bekledikleri Mesihlerinin o kapıdan gireceklerine inanıyorlar. Kapının arkasında kubbeli bir medrese vardır. O medresede İmam-ı Gazali ve Muhyiddin İbni Arabi Hazretleri talebe okuttu. Onlar, kendilerini Allah’a (c.c) daha yakın hissetmek için hayatlarının bir bölümünü Kudüs’te geçirmişlerdir. Kudüs, gök ile yer arasındaki zarın en inceldiği noktadır.”
Kudüs’e Memlüklü’lerin de büyük emek verdiklerini hatırlatan Uğurluel, Peygamber Efendimiz’in (sallallahu aleyhi vesellem), Kaya kubbesi anlamına gelen Kubbet-i Sahır’dan göğe yükseldiğini kaydetti.
İsrail devletinin bayrağındaki yıldız ile ilgili önemli bilgiler veren Uğurluel, Müslümanların bu yıldıza, ‘Süleyman Mührü’ dediğini, Yahudilerin ise Davut Yıldızı diye tanımladıklarını anlattı.
Uğurluel, “Eyüp Sultanın türbesinde bile bu mühürden vardır. Çünkü, bu mühür Süleyman Peygamberin parmağındaki yüzüğün üzerindeki semboldür. ‘Mühür kimdeyse Süleyman odur’ diye bir söz vardır. Fatihin kaftanında bile vardı. ‘Rabbim, bizi depremden, felaketten helak eyle’ diye dua ederlerdi. Bu işaret aynı zamanda Kudüs şehrinin de sembolüdür. Bir ucu gökyüzünü, diğer ucu da yeryüzünü simgeliyor. Hazreti İsa, Kudüs’ten gökyüzüne yükseldi, Peygamber Efendimiz’in (sallallahu aleyhi vesellem) Miraç hadisesi de Kudüs’te gerçekleşti” dedi.
Program sonunda Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, görüntü eşliğinde konuşmasını tamamlayan Uğurluel’e teşekkür etti.