Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL, (DHA) SAUDIA Havayolları Türkiye Genel Müdürü Yarub Almadany Türkiye’deki 50 yıllık operasyonlarını, büyüme oranlarını ve kilometre taşlarını anlattı. SkyTeam Global Havayolu İttifakı üyesi SAUDIA Havayolları, havacılık sektörünün önde gelen yöneticilerini iftar yemeğinde bir araya getirdi.
HEDEF 200 UÇAK VE +40 MİLYON YOLCU
SAUDIA Havayolları, haftalık koltuk kapasitesi ve operasyon büyüklüğü bakımından Türkiye’nin 1 numaralı yabancı havayolu şirketi unvanına sahip. İstanbul ve Ankara’dan haftalık toplam 42 uçuş ile Cidde, Medine ve Riyad uçuşlarında, toplam haftalık 22.000 koltuk sayısı arz eden ve 2016 Kasım ayında Ankara uçuşlarının başlamasıyla birlikte istikrarlı büyümesini sürdüren SAUDIA’nın iftar yemeğinde, Türkiye Genel Müdürü Yarub Almadany, havayolunun 2020 hedeflerini de anlattı.
“ Hedefimiz 2020 yılında 200 uçak ve 40 milyon daha yolcu sayısına ulaşmak” diyen Almadany, şunları söyledi:
" SAUDIA’nın Ankara’dan Cidde ve Medine’ye günlük direkt uçuşlar başlatarak Türkiye’deki ikinci uçuş noktasını oluşturmasının Türkiye’deki operasyonlarını güçlendirdiğini de sözlerine ekleyen Almadany, “Türkiye bizim için en önemli pazarlardan biri. Türkiye’den en çok tercih edilen hatlarımız arasında Adisababa, Kualalumpur, Manila, Jakarta Singapur ve Delhi bulunuyor. Ayrıca, son 4 yılda İstanbul tarifeli haftalık uçuşlarımızı 5’ten 42’e yükselttik. Yıllık olarak, Türkiye’den 500.000 ve üzeri umre yolcusu ve 80.000’den fazla Türk hacı Suudi Arabistan’a seyahat etmektedir. Bunlara ek olarak 700.000’den fazla Suudi yolcumuza hizmet vermekten mutluluk ve onur duyuyoruz.”