Güncelleme Tarihi:
Ramazan ayının gelmesi ile birlikte hemen birçok yerde, kalabalık iftar davetleri verilecek. O’pilavcı Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Yılmaz iftar davetleri ve mevlit programları için pilav konseptli menülerin bu yılda revaçta olduğunu söyledi. “Anadolu’nun birçok yerinde iftar programlarında ve mevlit programı davetlerinde tavuklu pilav, etli pilav ikram ediyordu. Bugün sadece bu bölgelerde değil başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin hemen her yerinde düğünlerde pilav ikram ediliyor” diyen Yılmaz, “Et dönerli pilav, ton balıklı pilav, tavuklu pilav, misket köfteli pilav, nohutlu pilav, kuru fasulyeli pilav gibi çeşitleri bulunan pilav düğün törenlerinin vaz geçilmez menüsü arasında yerini çoktan aldı. Ekonomik durumu her ne olursa olsun, artık Ramazan davetlerinde pilav ikram ediliyor” şeklinde konuştu.
“Osmanlı Sarayı’nın en meşhur yemeği; pilav”
Türk mutfağının vazgeçilmez bir yemek türü olduğunu söyleyen O’Pilavcı’nın pilav pişirme konusunda danışmanı Gurme Ali Seçgin, Osmanlı döneminde pirinç nadir bir malzeme olduğu için çok uzun bir dönem pilavın sadece zengin Osmanlı sofralarını süslediğini ve buralarda da sofranın en önemli yemeği konumuna yükseldiğini söyledi. Ali Seçgin sözlerine şu şekilde devam etti: “ Kayıtlara ve arşivlere göre 15. yüzyılda sarayda pilav yeniyor ve Fatih Sultan Mehmet Han’ın sofralarında sade pilavın dışında sebzelisi, etlisi ve tavuklusunun yer aldığı kayıtlardan anlaşılıyor. Ancak 16. yüzyılda pilav pişirme yöntemleri gelişmiş, aynı öğünde birkaç çeşit pilav yenmeye başlanmış. Şölenlerde ikramların zenginliği, etin yanı sıra pirinç pilavlarının bolluğuyla da ölçülür hale gelmiş. 17. yüzyılda Evliya Çelebi, Bitlis Beyi’nin kent meydanında verdiği ziyafette 13 çeşit pirinç pilavı bulunduğunu yazıyor. Bu da pilavların sadece Osmanlı sarayına özgü olmadığını gösteriyor. Ancak yine de nadide bir yemek olan pilavı sıradan halk yüzyıllar boyu ancak zenginlerin şölenlerinde tadabilmiş. Pirincin demokratikleşmesi 18. yüzyıldan sonra gerçekleşiyor ve pilav artık orta halli insanların da sofralarının vazgeçilmez yemeği haline geliyor. Özellikle İstanbul’da bu yüzyıldan sonra pirinç buğday kadar tüketilir oluyor. Kültür tarihçisi Marianna Yerasimos, Osmanlı Mutfağı adlı eserinde 18. yüzyıl yemek tarifleri arasında çok değişik pilavların bulunduğunu, hatta benmari usulü pişirilen "susuz pilav" ve balıklı pilava bile rastlandığını yazıyor”.
“Türkiye’nin en büyük düğün pilavı markası; O’Pilavcı”
O’pilavci Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Yılmaz ise , “Türk toplumu örf, adet, ananelerine bağlı; vicdanlı bir toplumdur. Bu yüzden hayrı hasenatı her fırsatta kendi imkanlarıyla yapan bir millet. Bu sebeble biz de bu hayırları gerçekleştirmek adına o pilavcı olarak çevresindekilere yardım etmek isteyenlere, hayrına yemek dağıtmak isteyenlere, ölmüşlerimize hayır işlemek isteyenlere, kolaylık olması adına sistemimizi geliştirdik. Sipariş vermeyi kolaylaştırdık. Sunumu basit hale getirdik. Sitemizden direk 50 kişilik, 100 kişilik; ister kavurmalı, ister tavuklu pilav sipariş verebiliyorsunuz ya da ayran ve tatlısını sipariş verebiliyorsunuz. İstanbul için aynı gün; tüm Türkiye’ye 1 gün sonra hizmet verebiliyoruz. Aynı şekilde bir yakınıza aylık sipariş listesi oluşturup; her gün yemek göndermemizi isterseniz bizimle bunu yapabiliyorsunuz. Bize limitinizi söyleyin, kaç kişiye yemek dağıtılacağını söyleyin gerisini biz halledelim. Toplu siparişlerinizin ve etkinliklerinizin (100 kişilikten den fazla) ürün dağıtımını sunumu da isterseniz biz servisini yüzde 20 hizmet bedeli alarak yapabiliyoruz. Hayırseverlere hizmet etmek, hayırlara vesile olmak güzel” ifadelerini kullandı.
Markanın, yeni bir konseptle 2011 yılında sektöre sağlam adımlarla giriş yaptığını belirten Yılmaz, “2016 yılında gelinen noktada açılan şube ve sektöre kazandırdığı 100’lerce işletme ile sistemin büyümesine ciddi katkı sağladı. Yeni markalar çıkmasına öncü oldu. gelinen nokta O pilavcı sektörde öncü olarak yeni proje ve yatırım çalışmalarına hız vermeğe kararlı” dedi. Türkiye’nin her yerine bayilik verebildiklerini söyleyen Tarık Yılmaz “Ekonomik bütçelerle her girişimci bayi açabilir. Bayilik sistemimiz çerçevesinde kısa bir zaman diliminde yatırım maliyetlerini amorti etmeleri amaçlanmaktadır. Bayilik konseptlerimiz çeşitlidir. Avm kiosk konsepti, corner şube ve büyük konsept şubeler. Bunu yatırımcımızla birlikte dükkan yerine göre karar veriyoruz. Personel eğitimi v.b konularda bayilerimize her zaman destek veriyoruz. Bayiler ürün temini gibi problemlerle karşılaşmıyorlar” şeklinde konuştu.