DHA
Oluşturulma Tarihi: Kasım 23, 2016 16:25
Otomotiv tedarik sanayisinde ‘Trump’ etkisi
İstanbul, 23 Kasım (DHA) – Taşıt Araçları ve Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, ABD başkanlık seçimi ve İngiltere’nin Brexit kararı ile dünyanın ekonomik olarak yeni bir döneme girdiğini belirterek “Bu değişikliği anlayarak yararlanmamız gerekiyor” dedi.
TAYSAD Başkanı Alper Kanca ve Başkan Yardımcısı Albert Saydam, yaptıkları basın toplantısında Türkiye otomotiv sektörü, ABD seçimleri ve Brexit konularındaki düşüncelerini açıkladı. Kanca, ekonomik gelişmeleri iskambil kağıtlarının yeniden dağıtılmasına benzerterek, “Dünyada ekonomik anlamdaki oyunun kartları yeniden dağıtılıyor, hatta oyunun kuralları değişiyor” dedi. Başkan Alper Kanca, “ABD başkanlık seçimlerinin sonucu da, kartların yeniden dağıtılacağının sinyallerini veriyor. Tabii ki başkanlık seçimi sonuçları konusunda, Amerika ve diğer ülkeler için bir takım senaryolar mevcut. Makul senaryoda, çok büyük değişikliğin olmayacağı ve 2021’e kadar rakamlarda ufak tefek oynamalar dışında durumun stabil kalacağı öngörülüyor. Kötümser senaryoya baktığımızda ise; artışların olması gerekenin altında kalacağı bekleniyor. Bizim, TAYSAD yönetimi olarak ortak fikrimiz, dünyadaki toplam araç üretiminde artış olacağı yönünde. Çünkü ihtiyaç var ve bu da üretime yansıyacak. Bu noktada esas mesele şu ki; otomotiv üretimi hangi iş modeliyle ve hangi ülkelerde yapılacak? Yeni düzende bizlerin daha fazla söz sahibi olması küresel ayak izimizin artmasından geçiyor” dedi.
Brexit ile ilgili açıklamalarda bulunan Başkan Kanca, “İngiltere, Türkiye’nin ikinci büyük otomotiv pazarı. Bu pencereden bakınca, İngiltere’nin AB’den ayrılma süreci Türkiye için önemli. İngilizler AB’den ayrılırsa ve ekonomik anlamda bir küçülme yaşarsa, bizim açımızdan risk oluşturacak. Bizim gibi gündelik yaşayan ülkelerde bu durum kulak ardı edilir fakat durumun bizim açımızdan aleni bir tehdit oluşturmaya başladığı anda, her şey için geç olabilir. Bir an evvel önlemimizi almamız gerekiyor” diye konuştu.
Kanca, “OEM firmaları, Türkiye’nin sadece Türk topraklarında üretim yapmasını yetersiz buluyor; dünyaya yayılmamız ve küresel anlamda aktif olmamız gerektiği konusunda çağrıda bulunuyor. Bu durum, Türk tedarikçisi açısından gurur verici. Görünen o ki; sadece Türkiye’de değil, yurtdışında da büyümemiz gerekiyor. Bu noktada stratejilerimizi gözden geçirerek, yeniden kurgulamamız şart” dedi.