Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL (DHA) - Türkiye’de 5 yılda iki kat büyüyen mobil ekonomiyle ilgili değerlendirmede bulunan Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban Arditti, mobil cihazların perakende dünyasına olan etkisine dikkat çekerek mobil sayfa ziyaretlerini bu yıl yüzde 400 oranında arttırdıklarını ve toplam trafiklerinin yüzde 70’inin mobilden geldiğini söyledi.
"Günümüzde mobil cihazlar hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Öyle ki danışmanlık hizmetleri veren OC&C Strategy Consultants ile “Türkiye Mobil İnternet Ekonomisi” Raporu hazırlayan Google, Türkiye’de 5 yılda iki kat büyüyen mobil ekonominin dolaylı etkileriyle 2015’te toplam 93,6 milyar TL’lik değer yarattığını açıkladı" diyen Arditti, "Rapora göre mobil ekonominin doğrudan katkısı toplam GSYH’nin yüzde 1,8’ine denk gelirken mobil ekonomi toplamda tüm GSHY’nin yaklaşık olarak yüzde 4,8’ine tekabül ediyor" dedi.
Yayınlanan raporla ilgili değerlendirmede bulunan Arditti, iletişimin temeli haline gelen mobil cihazların perakende dünyasının da her geçen gün daha fazla merkezine oturduğuna dikkat çekti. OC&C Strategy Consultants ve Google’ın yayınladığı raporun mobilin gücünü bir kez daha ortaya koyduğunu ifade eden Arditti, şöyle konuştu: “Araştırma ve danışmanlık şirketi Ovum da 2020 yılına kadar mobil cihaz satışlarının dünya genelinde 2 milyarı aşacağı tahmininde bulunuyor. Satışlardaki bu artış ve özellikle geniş ekran telefonlara olan talep mobil üzerinden yapılan alışverişlerin de artmasına neden oluyor. Günümüzde mobil e-ticaret içerisinde en önemli büyüme temposunun mobil ödemeler alanında yaşandığını söyleyebiliriz. Artan mobil e-ticaret hacmine paralel olarak insanlar artık geçmişe oranla çok daha güvenli ve bol alternatifli ödeme sistemlerine ihtiyaç duyuyor. Bu da geçmiş ile kıyasladığımızda günümüzde çok çeşitli mobil ödeme sistemlerinin hayatımıza girmesine neden oluyor."
Tüm bu gelişmelerin Morhipo.com’un performansına da yansıdığını belirten Arditti, sözlerini şöyle noktaladı: “Bu yıl özellikle hayatımıza yeni giren 4,5G ile kullanıcılar daha hızlı sayfa görüntüleyerek ve bekleme sürelerini de kısaltarak mobil e-ticaret alışverişlerini çok daha kolay ve keyifli bir şekilde yapabilir duruma geldi. Veri aktarım hızının artması ile zengin içerikli uygulamalar da arttı. Bu nedenle, müşteriler ürün videosu ya da sanallaştırma ile farklı alışveriş deneyimleri yaşama fırsatı buldu. Biz de mobilin gücünü arkamıza alarak sektörü ve müşterilerimizi yeniliklerle tanıştırmaya devam ettik ve her yıl %50’nin üzerinde bir büyüme ortaya koyarak e-ticaret pazarının çok üzerinde bir performansa ulaştık. Tüm bu çalışmalarımız sonucunda üye sayımız 6 milyonu geçti. Mobil sayfa ziyaretlerimiz yüzde 400 oranında arttı. Toplam trafiğimizin yüzde 70’i mobilden geliyor.”
(FOTOĞRAFLI)