Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL, (DHA)- MİGROS, Private Label Manufacturers Association (PLMA) tarafından düzenlenen ve küresel ölçekteki en itibarlı ödül organizasyonlarından biri olan ‘Uluslararası Özgün Markalar’ yarışmasında Mükemmellik Ödülü aldı.
Dünya çapında 4 binden fazla üyesi bulunan PLMA’nın ‘Uluslararası Özgün Markalar’ yarışmasına katılan ürünler; akademisyenler, gazeteciler, perakendeciler, şefler, beslenme uzmanları olmak üzere 36 kişilik sektör uzmanından oluşan bir jüri tarafından değerlendirildi. Bu yıl 27 ülkeden yaklaşık 700 ürünün başvurduğu yarışmada, Migros’un çamaşır bakım ürünleri kategorisindeki ‘Migros Lovely Touch Ekstra Parfüm Etkili Konsantre Yumuşatıcı’ ürünü, görünüşü, yarattığı fayda, fiyat-kalite karşılaştırması, ambalaj gibi kriterler açısından değerlendirilerek ödüle layık bulundu. Ödül kazanan ürün, PLMA tarafından her yıl Amsterdam’da düzenlenen ve bu yıl 110 ülkeden 13 binden fazla ziyaretçinin katıldığı World of PL Fuarı’nda ödüllü ürünler için ayrılan özel alanda sergilenerek sektör temsilcilerine de tanıtıldı.
“SEKTÖRÜN EN GÜÇLÜ VE DONANIMLI KALİTE YÖNETİMİ EKİBİNE SAHİBİZ”
Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Cem Rodoslu, Migros’un Türkiye’nin en güçlü tedarikçileriyle çok kuvvetli bir ekosisteme sahip olduğunu vurgulayarak, ‘’Bu büyük ekosistem, mağazalarımızdan içeri adım atan her müşterimize ihtiyacı olan tüm ürünlerle ilgili en geniş seçme hakkını tanımak için çalışıyor. Migros’un ayrıcalıklı sistemi tüketiciye çok doğru bir karma ve bol seçenek sunuyor. Özgün markalı ürünlerin, markalı ürünlerle birlikte toplam büyümesini sağlamanın, uzun vadede sektöre katkısına odaklanıyoruz. Biz, raflarımızda private label markalarımızla birlikte, lider, rekabetçi, takipçi ve niş markaların tamamına yer veriyor, müşterilerimize bol çeşit ile seçim hakkı sunuyoruz. Private label stratejimizi belirlerken, Migros markalı ürünlerimizi, markalı ürünlere rakip değil, tam tersi tamamlayıcı bir seçenek olarak görüyoruz. Markalı ürünlerin yanı sıra satışa sunduğumuz özgün markalı ürünlerde yüksek kalite konusunda büyük bir hassasiyet gösteriyoruz. Biz rafa kendi markamızla bir ürün koymuşsak, müşterilerimizin bu ürünle ilgili yüksek beklentilerini de mutlaka karşılamak zorundayız. Migros’a duyulan güvenin boşuna olmadığını, aldığımız bu ödüllerle bir kez daha gösterdiğimiz için mutluyuz” diye konuştu.
Yüksek kalite standartlarının sürdürülebilir olmasını sağlayan güçlü ve donanımlı bir kalite yönetimi ekibine sahip olduklarını, ayrıca tedarikçi seçimine de büyük önem verdiklerini belirten Rodoslu şöyle devam etti:
“Yüksek standardımız, öncelikle özgün markalı ürünümüzü üretecek tedarikçinin seçiminden başlıyor. Tedarikçilerimizi uluslararası standartları karşılayan bir denetim sistemine göre değerlendirerek seçiyoruz. Migros’ta satılan özgün markalı ürünler özenle geliştiriliyor, hassas denetimlerden geçirilerek düzenli analizler ve tüketici panelleri ile kalite sürekliliği sağlanıyor. Özgün markalı ürünlerin, markalı ürünlerle birlikte toplam büyümesini sağlamanın, uzun vadede sektöre katkısına odaklanıyoruz. Bugün sektörümüzde temel gıda ürünlerinde tüm private label markaları aynı fiyat ortalamasını yakalamış durumda. Fakat araştırmalar gösteriyor ki her iki kişiden biri pahalı olsa bile istediği markayı satın almaktan vazgeçmiyor. Biz, raflarımızda private label markalarımızla birlikte, lider, rekabetçi, takipçi ve niş markaların tamamına yer veriyor, müşterilerimize bol seçenek ile seçim hakkı sunuyoruz.
Market markalı ürün stratejimizin temelini yüksek kalite konusundaki hassasiyetimiz oluşturuyor. Yüksek kalite standartlarının sürdürülebilir olmasını sağlayan, sektörün en güçlü ve donanımlı kalite yönetim ekibine sahibiz. Bu ekiple, özgün marka ürünlerin yanında taze ürünlerde de kalitenin hakkını veriyoruz. İyi Tarım Uygulamaları kapsamında meyve sebzede 224 kriterle, ette 220 kriterle yapılan kalite kontrol sistemlerini Türkiye’de ilk uygulayan perakendeciyiz.”
“ÖZGÜN MARKA GELİŞİMİNDE TÜRK PERAKENDE SEKTÖRÜNE ÖNCÜLÜK EDİYORUZ”
Türkiye’de özgün markalı ürünlerde sürekli bir gelişimin gözlemlendiğinin altını çizen ve Migros’un da bu gelişime paralel olarak private label ürünlerini “Sadece Migros’ta” çatısı altında farklı marka ve ürün gruplarında topladığını belirten Rodoslu, “Tüketici, gün geçtikçe kalite ve ürün çeşitliliği konusunda daha duyarlı hale geliyor. Özgün marka pazarının markalı ürünlerle bir bütün olarak büyümesi bizim için büyük önem taşıyor. Pazarda ürün çeşitliliğinin artması, toplam tüketimin artmasını ve tüketici ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verilmesini sağlıyor. Migros olarak liderlik misyonumuz gereği, müşterinin seçme alanını ve özgürlüğünü genişletmek için özgün marka kavramını genişlettik ve özgün marka yoluculuğuna M işaretli ürünlerle başladık. Bu ürün yelpazesine Migros kalite etiketini vurduk. Private label ürünlerine kendi markanızı vermeniz cesaret isteyen bir adımdır. Biz özgün marka ya da market markası adı ile tanımlanan ürün grubuna, liderlik misyonuna uygun olarak yepyeni bir açılım getirdik ve tüketiciden tam not aldık. Migros olarak bünyemizdeki değişik formatlarda, o formatın hedef kitlesi ve müşteri beklentilerine uygun olarak özgün markalar yarattık. Bir adım daha ileri giderek her yaşam tarzına özel ürün serileri ile müşterilerinin seçim alanlarını genişlettik. Bu alanda hem tüketicilerimizin artan beğenisiyle, hem de alacağımız nice ödüllerle çalışmalarımızı taçlandırmayı hedefliyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.
(FOTOĞRAF)