Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL, (DHA)- MİGROS, “İyi Yaşam” bilincinin küçük yaşlarda edinilen davranış değişikliği ile mümkün olduğu inancıyla geçtiğimiz yıl hayata geçirdiği “Çocuklar İçin İyi Yaşam Mağaza Turları” projesine bu yıl da devam etti. Çocuklar, İyi Yaşam Turları kapsamında dengeli beslenme, hareket etmenin önemi ve doğru alışverişin püf noktalarını tüm incelikleri ile öğrendiler.
Mağazalarında satışa sunduğu iyi tarım, iyi et ve iyi tavuk ürünleri ile Türk tüketicisine sürdürülebilir tarım ve hayvancılık ürünlerini ulaştıran Migros, ‘İyi yaşam’ bilincinin küçük yaşlarda edinilen davranış değişikliği ile mümkün olduğu inancıyla mağazalarında çocuklara bilinçlendirme turları düzenledi. Geçen yıl pilot uygulamasını yaptığı “İyi Yaşam Mağaza Turları”na, gelen yoğun istek ve talep üzerine bu yıl da devam etti. Etkinlik kapsamında, dileyen tüm çocuklar mağazalara rezervasyon yaparak turlara katıldılar. Migros, İyi Yaşam Mağaza Turları ile birlikte, İyi Yaşam farkındalığı çerçevesinde düzenlediği tüm projelerle bugüne kadar 81 bin çocuğa ulaştı.
MİGROS 65 İLDEKİ MAĞAZALARINDA ‘İYİ YAŞAM’ EĞİTİMLERİ VERDİ
Proje kapsamında Gıda Güvenliği Derneği ile birlikte, çocuklara yönelik ‘Sağlıklı Büyüme Rehberi’ hazırlayan Migros, bu rehber eşliğinde, bu yıl 65 ildeki mağazalarında çocuklar için keyifli bir mağaza turu gerçekleştirdi. Migros Mağaza Yöneticileri bu turlara, Oyuncu ve Davranış Bilimleri Uzmanı Mehmet Auf tarafından verilen ‘İyi Yaşam’ eğitimlerini alarak hazırlandılar. Türkiye’nin her bölgesinden eğitime katılan mağaza yöneticileri bu eğitimlerde, çocuklara hangi bilgileri, nasıl aktarmaları gerektiği konusunda detaylı bilgi edindi.
ÇOCUKLAR ETİKET OKUMAYI VE ALIŞVERİŞİN PÜF NOKTALARINI ÖĞRENDİ
Migros mağazalarında dört gün boyunca düzenlenen 20 kişilik turlarda ‘İyi Yaşam’ eğitimi alan çocuklar; meyve-sebzelerin faydalarından, ürünlerin raflara ulaşana kadar geçirdiği kontrol süreçlerine ve iyi tarım uygulamalarına kadar birçok bilgiye ulaştı. Turlarda dengeli beslenme ve hareket etmenin önemi vurgulandı. Ayrıca; şarküteri ve kasap reyonlarından alışveriş yapmayı, kg ve adetli alınan ürünler arasındaki farkı, etiket okuma ve indirimli ürünleri ayırt etme gibi gündelik hayatı kolaylaştıran bilgilere de sahip oldular. Çevreci uygulamalar ve geri dönüşüm faaliyetleri ile ilgili olarak da çocukların daha iyi bir gelecek için yapabileceği katkılar anlatıldı. Migros, ‘İyi Yaşam’ eğitimlerine katılan çocuklara, içerisinde çeşitli ürün indirimleri olan Money Club kartının yanında Gıda Güvenliği Derneği ile birlikte hazırladığı ‘Migros Sağlıklı Büyüme Rehberi’ kitabını hediye etti.
(FOTOĞRAF)