Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL, (DHA) - BAĞCILAR Belediyesi ile PTT arasında e-fatura, e-arşiv fatura ve e-defter hizmetleri ile ilgili iş birliği protokolü imzalandı. Bu sistem sayesinde bürokratik süreç en aza indirilirken kurumlardaki kağıt israfı ve zaman kaybı da engellenmiş olacak.
Dijital belediyecilikte hizmetlerine bir yenisini ekleyen Bağcılar Belediyesi, başta e-Devlet hizmetleri olmak üzere, e-imza, mobil-imza, e-yazışma, e- arşiv fatura ve KEP gibi önemli uygulamalarının yanında e-fatura, e-arşiv, e- defter hizmetleri de sistemine entegre ediyor. Belediye bu amaçla Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT) ile bir işbirliği protokolü imzaladı. Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı ve PTT Genel Müdür Yardımcısı Adil Zembat başkanlığındaki heyetlerin katılımıyla imzalanan protokol ile PTT tarafından Bağcılar Belediyesi’ne sunulması öngörülen e-fatura, e-arşiv fatura ve e-defter hizmetlerinin kapsamı da belirlendi.
Elektronik ortamda düzenlenecek olan e-faturalar doğrudan belediyenin sistemine ulaşacağı için faturaların kaybolması, geç gelmesi gibi sıkıntıların ortadan kaldırılması, veri akışının hızlı ve güvenli bir şekilde sağlanması, zaman ve işgücü israfının önüne geçilmesi, basılı fatura ile kargo veya posta masraflarının asgariye indirilmesi öngörülüyor.
Ayrıca e-devlet kapısı üzerinden bütünleşik hizmetler sunan Bağcılar Belediyesi başta Emlak Vergisi Bildirimi olmak üzere, borç ödeme, Tahakkuk Bilgileri Sorgulama, Emlak Vergisi Bildirim Sureti Sorgulama, e-Makbuz Sorgulama, Arsa Rayiç Değeri Sorgulama, İmar Durumu Sorgulama ve Evrak Takibi Sorgulama olmak üzere 28 yeni hizmeti vatandaşlara sunuyor.
“KAĞIT İSRAFI VE ZAMAN KAYBININ DA ÖNÜNE GEÇİLECEK”
PTT ile imzalanan işbirliği protokolünün iki kuruma da önemli kazanımlar sağlayacağını belirten Lokman Çağırıcı, “İşbirliğimiz hayırlı olsun. Bu sistemle artık bürokratik süreç en aza indirilirken, kurumlardaki kağıt israfı ve zaman kaybının da önüne geçilecek. Teknolojik uygulamalarımızı da hizmete sunmaya devam edeceğiz" dedi.