Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL (DHA) - MALTEPE Üniversitesi Tıp Fakültesi genç hekim adayları sağlık söz konusu olduğunda Türk halkının sağlığına ya da bununla bağlantılı haberlere nasıl itibar ettiklerini, bu sorunlarla nasıl yaşadıklarını ya da başa çıktıklarını mizahi bir dille ortaya koyan bir sergi oluşturdular. Sağlık çalışanları hasta yakınlaşmasına ve tedavi yöntemlerine sanatı da dâhil ederek sorunlara çözüm olacak yeni iletişim becerileri geliştirmek amacıyla gerçekleşecek serginin açılışı 21 Şubat Salı Günü saat 11.30'da Maltepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sergi Salonu'nda yapılacak.
Sağlık sorunlarının ciddiyetine ve bu sorunlarla başa çıkma yollarını arama biçimleri üzerinde düşündürmek amacıyla gerçekleşen sergide Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. ve 2. dönem öğrencilerinden oluşan 80 kişilik öğrenci topluluğu ile 2015-2016 güz yarıyılı boyunca “Disiplinlerarası Sanat” ve “Medikal İlüstürasyon” dersleri kapsamında bu sergiyi ürettiler. Tıp ve Sanat öğretim üyeleri tarafından yürütülen dersler atölye çalışmalarıyla desteklendi.
Anatomi Anabilim Dalı öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Uğur Baran Kasırga, "Tıp eğitiminde hastalıklar, teşhis ve tedavi yöntemlerini bilimsel metot ve uygulamalarla öğrenen tıp öğrencileri mezuniyet sonrası kendilerini kalın bilimsel duvarların arkasında bulmaktalar. Bu durum hasta-hekim ilişkisinin kalitesini olumsuz etkilemekte, doğru ya da yeterli tedavinin uygulanmasına engel olabilmektedir. Hekim hasta iletişimini zayıflatan bu kalın duvarlar, sağlık çalışanlarına yönelen şiddetin temel nedenlerine dönüşebilmektedir. Bu ve benzeri sergiler bu duvarların aşılmasına neden olmaktadır. Bu çalışmaya başlarken amacımız, kendilerini kuşatan kalın bilim duvarlarının arkasına hapsolmadan, Sanat’ın hasta ve hasta yakınlarıyla etkin iletişim kurmalarını sağlayacak çok etkili bir iletişim aracı olduğunu tıp öğrencilerine anlatmak ve bunu deneyimlemelerini sağlamaktı" diye konuştu.
Proje yürütücülerinden Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Özen ise şunları söyledi:
"Başka üniversitelerde benzerine pek rastlanılmayan ve her sene Tıp müfredatına eklenen bu sanat dersleri tüm fakülteyi heyecanlandırıyor. Genç hekimler sağlık sorunlarına sanatı dahil ederek topluma tedavi edici yeni yeni yöntemler geliştiriyorlar. Sağlık alanındaki toplumdaki yanlış algıların sanatı kullanarak değiştirmenin mümkün olduğunu şimdiden öğrenmeleri onları mesleklerinde çok daha başarılı olmalarını sağlayacaktır. Ne yazık ki, toplum olarak sanata bakışımız ve kalın bilim duvarlarının arkasında kısılıp kalmış hekimlerimizin ağır iş yükü mezuniyet sonrası gerekli iletişim becerilerini inşa etmelerine imkan vermiyor. Oysa sanat, hayal gücü ve duyularımızı daha etkin kullanmamız için gereken donanımı bize sağlarken duygularımızı duyu organları olarak kullanabilme yeteneğini de bize kazandırır. Bu sayede artık hastalığı sadece bir tıbbi durum olarak değil hastanın bizzat yaşadığı bir olgu olarak değerlendirmek mümkün olabilir."
(FOTOĞRAFLI)