Güncelleme Tarihi:
Enver ALAS/İSTANBUL, (DHA) İSTANBUL'u alışveriş destinasyonu olarak cazibe merkezi haline getirmek amacıyla 2011'den itibaren düzenlenen İstanbul Shopping Fest(İSF), bu yıl 'paylaşmak' temasıyla 1-16 Temmuz tarihleri arasında 7'nci kez alışveriş tutkunlarıyla buluşacak.
İSF 2017'nin tanıtımı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile İstanbul Ticaret Odası(İTO) Başkanı İbrahim Çağlar'ın katılımlarıyla düzenlenen basın toplantısıyla gerçekleşti. İTO'nun, Eminönü'ndeki merkezinde düzenlenen toplantıda konuşan Kadir Topbaş, İstanbul'un dünyada hak ettiği yere gelmesi için çalıştıklarını ifade etti. İSF'nin 2011 yılından beri yapıldığını anımsatan Topbaş, etkinliğin her geçen yıl gelişerek dünyada kabul gördüğünü söyledi. Topbaş, " 2016 maalesef hem İstanbul hem de Türkiye için sıkıntılı bir yıl oldu. Çok kısa zamanda toparlanan bir şehir ve ülkeyiz. Bunu milletçe başardık" dedi.
"İSTANBUL'UN SADECE BİR ALIŞVERİŞ DEĞİL HER YÖNÜYLE YAŞANABİLME İMKANI VAR"
İstanbul Shopping Fest'in her yıl yüzde 20-30'luk artışlarla büyüdüğüne vurgu yapan Kadir Topbaş, " 2015'de bir önceki yıla göre yüzde 48 büyümüşüz. Kaybettiklerimizi telafi etme adına 2017'nin çok daha farklı gelişeceğine inanıyorum. İstanbul çok önemli bir fırsat ortaya koyuyor. İstanbul'un sadece bir alışveriş değil her yönüyle yaşanabilme imkanı var. Mevsim de buna uygun ve duyarlı bir mevsim. Hep beraber bu şehrin Shopping Fest'te dünyada en önde gelen bir merkez olmasını arzu etmekteyiz. Bunu kesinliklikle başaracağız" diye konuştu.
İTO BAŞKANI ÇAĞLAR, ETKİNLİKLERİ ANLATTI
İTO Başkanı İbrahim Çağlar da konuşmasında İSF'yi küresel bir marka haline getirdiklerini söyledi. Etkinliğin İstanbul'daki birçok kurum ve kuruluşun birlikte hareket etmesiyle çok güçlü hale geldiğini ifade eden Çağlar, İSF etkinlikleri kapsamında bu yıl sanat ve tasarım etkinliklerine de yer vereceklerini bildirdi.
"200'E YAKIN YERLİ VE YABANCI TASARIMCI KATILACAK"
İstanbul'a sadece alışveriş için gelinmediğini bununla birlikte İstanbul'un kültürünü ve sanatını da görmeye geldiklerini belirten Çağlar, bundan dolayı bu yıl farklı konsept ve tasarımların olacağını ifade etti. Çağlar, İSF ile ilgili şu bilgileri verdi:
" 9 AVM'de tüm etkinliklerimiz gerçekleştirilecek. Toplamda 200'e yakın yerli ve yabancı tasarımcı, 15'e yakın sanatçı ve sergi, 150 civarında atölye ve sohbet programı, 30'u aşkın müzik ve dans performansı sergilenecek. Bu etkinlikler 16 gün boyunca devam edecek."
"16 TEMMUZ İLE SINIRLAMAMIZIN SEBEBİ 15 TEMMUZ'DA YAPILACAK OLAN ANMA ETKİNLİKLERİ"
İbrahim Çağlar, 15 Temmuz darbe girişiminden dolayı geçen yıl etkinliğe katılan kişi sayısında azalma olduğunu, bu yıl katılımın artacağını bildirdi. Daha önceki yıllarda bir ay süren İSF'nin bu yıl 16 gün boyunca yapılacak olmasıyla ilgili bir soruya Çağlar, "Bu yıl 15 Temmuz'da ülkemizde şehitleri anma etkinliklerimiz olacaktır. Shopping Fest'te süre olarak bayramdan hemen sonra başlamak zorunda. Biz bunu 16 Temmuz ile sınırlamamızın sebebi 15 Temmuz'da yapılacak olan etkinlikler ile shopping fest etkinliklerinin aynı tarihe denk gelmemesidir" şeklinde konuştu.
İSTANBUL SHOPPİNG FEST
Öte yandan İSF'nin yeni konsepti ile bu yıl alışveriş tutkunları ilkleri yaşayacak. Ziyaretçiler, Design İSF alanlarında "Sanat, Tasarım ve Atölye" çerçevesinde sergilerden söyleşilere, dinletilerden enstalasyonlara kadar farklı etkinliklere katılma fırsatı yakalayacak.
Akasya, Capitol, Emaar Square, Forum İstanbul, İstinyePark, Kanyon, Palladium, Venezia Mega Outlet ve Zorlu Center'da kurulacak "Design İSF" alanları, ziyaretçileri alışveriş fırsatlarının yanı sıra tasarım ve sanat ile buluşturacak.
ÜNLÜ MODA TASARIMCILARINA ULAŞMA İMKANI
Design İSF alanları, katılımcılara Bahar Korçan, Arzu Kaprol ve Gamze Saraçoğlu gibi moda dünyasının tanınmış tasarımcılarının yanı sıra mücevher, aksesuar, mobilya, seramik, grafik, kumaş, kitap, kırtasiye, cam, takı, aydınlatma ve organik gıda gibi alanlarda fark oluşturan üreticilerin ürünlerine de ulaşma imkanı sağlayacak.
(FOTOĞRAF)