Güncelleme Tarihi:
Lecce Pen Kalemcilik Tic. A.Ş. Genel Müdürü Ümit Kaya sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Üretimin tamamı Polonya ve Türkiye fabrikalarında yapılmakta ve buralardan 100 ü aşkın ülkeye dağıtımı yapılmaktadır. Ürünlerimiz firmaların kurumsal tanıtım, ürün lansmanı, promosyon amaçlı kullanımı olarak bir çok şekilde kullanılmaktadır. En az ürün kadar önemli olan içindeki mürekkebi yani refill kısmıdır. Ürünlerimizde Alman mürekkepli 2.000 mt yazım uzunluğu olan refiller kullanılmaktadır.
Yaklaşık 4 yıl önce piyasaya thINKme markası ile sürülen defter modellerimiz kalemi tamamlayıcı bir ürün olarak kısa zamanda tüketicilerin beğenisini kazanmıştır. Bu ürün Avrupa’da 3 ülkede perakende de satılmaktadır.
2017 yılı özellikle kur baskısı sebebi ile oldukça zor bir yıl oldu. Yaz dönemi bir önceki yıllara göre çok durgundu. Ancak son 3 ayda bir toparlama oldu. Bir önceki yıla göre hedeflenen doğrultuda büyümemiz gerçekleşti. İhracatta ise yeni başladığımız 2 ülkede iyi sonuçlar elde ettik. Avrupa pazarında ise hedeflenen rakamın üzerinde bir büyüme yaşandı. Bu da bize Avrupa’nın ekonomik olarak toparlanma sürecine girdiğini çok net gösteriyor. Tabi 2018 yılı nasıl geçecek önceden kestirmek zor, ancak öncelikli hedefimiz ihracat olacak. Bize bağlı bulunan pazarlarda 2017 yılından itibaren yürütmekte olduğumuz çalışmaların olumlu dönüşlerinin olacağına inanıyoruz.
2019 yılında bir çok yeni model çıkacak o sebeple 2018 i bir geçiş yılı olarak görüyoruz. 2019 yılında çıkacak modellerden bir tanesini Türkiye’de üretme isteğimiz var, ürün gamımızda olmayan bir dizayn.. Eğer uygun şartları sağlayabilirsek Türkiye’de üretim yapmayı planlıyoruz. Ayrıca bu yıl iki önemli markanın distribütörlüğünü de aldık, yakın zamanda lansmanlarını yapacağız. Bu açında bizim için önemli bir yıl olarak görüyoruz 2018 yılını.
Aynı zaman iç işleyişimizi gelişen teknoloji ile uyumlu hale getirmek için yatırımlar yapıyoruz. MRP sistemimizi yeniliyoruz, yeni web sitemizin denemelerini yapıyoruz, kısa zamanda o da yayında olacak.
Neredeyse her sektörden Türkiye’nin önde gelen bir çok şirketi ile çalışıyoruz, müşterilerimiz ağırlıklı olarak ilaç sanayi, otomotiv sanayi , finans ve turizm sektörünün önde gelen temsilcileri oluyor. Birkaç önemli uluslar arası ajans ile de çalışıyoruz.
Türkiye’de yapmaya çalıştığımız en önemli faaliyetlerin başında firmalara “promosyon”un amacını anlatmak. Maalesef ülkemizde bir çok kişi “promosyon” malzemelerini düşük kaliteli ürünlerden oluşan bir ürün grubu olduğunu düşünüyor. Sadece bir gider kalemi olarak görüyor, kriz anında ilk azaltılacak masraf kalemi olarak düşünüyor. Halbuki her sektörde olduğu gibi düşük fiyatlı ürünlerde doğal olarak kalite de düşük oluyor. Firmaların ürün seçerken sadece fiyatına bakması, tanıtımını yapmak istediği ürün veya markanın değerini düşürebiliyor. Bu da bırakın boşa masraf yapılmasını, markaya zarar bile verebiliyor. O yüzden ürün seçerken çok dikkat edilmesi gerekir. Fiyat ile birlikte yazım uzunluğu, tasarım, garanti, referanslar da mutlaka kontrol edilmeli. Çünkü piyasada bir çok düşük kaliteli ürün dolaşıyor.
Azalan tüketim adetleri, Çin ve Hindistan pazarındaki üreticilerin çok düşük maliyetli üretim yapabilmeleri sebebi ile Türkiye’de üretim yapmak çok cazip değildi, ancak özellikle son iki yılda art arda gelen vergiler sebebi ile Türkiye’de bir çok firma üretim yapmaya başladı. Tabi üretim yapmak yetmiyor, yeni modeller olmalı ve özellikle Avrupa ölçeğinde tasarım olmalı, kabul edilmeli. Birkaç firma dışında, üretim yapan firmalar genellikle yerel pazarın ihtiyaçlarını karşılayacak modellerin üretimi yapılıyor.
Kalem hali hazırda en çok kullanılan tanıtım malzemesi arasında yer alıyor, çünkü kalem aynı zamanda günlük kullanımda ihtiyaç duyulan bir ofis malzemesi. Bu sebeple kalemi diğer tanıtım ürünlerinden ayırmak gerekir. Kalem kullanılmaz diyemezsiniz. Düzgün çalışan ve yazan, estetik olarak beğenilen bir kalemin içindeki mürekkebi bitene kadar çöp olmaz, sürekli el altında ve kullanılır olur. Dolayısıyla markanızın akılda kalma, markalaşma, tutundurma faaliyetlerinde büyük katkısı olur hem de oldukça ekonomik bütçeler ile..
Biz kalem tasarımlarında ve renklerde özellikle üzerinde duran ürünümüzü kullanan markanın ön plana çıkması ve değerinin yükseltilmesidir. Bu amaçla dikkat çekici, estetik, uyumlu renkleri bir araya getirmeye çalışıyoruz. Örneğin Forte modelimizden standart olarak 65.536 farklı renk kombinasyonu ile kalem elde etmeniz mümkün. Tüm parça renklerini kendiniz renk kartelamızdan belirleyip firmanıza/markanıza özgü tasarım yaptırabilirsiniz. Dolayısıyla başka bir firma ile aynı ürünü yaptırmış olma ihtimalinizi ortadan kaldırıyorsunuz, farklılaşıp dikkat çekiyorsunuz. Rahmetli Prof. Arman Kırım hocanın belirttiği gibi “Mor İneğin Akıllısı” olabiliyorsunuz. Bu hizmeti biz standart olarak sunuyoruz.
Sektörün birkaç önemli sorunu bulunuyor. Bunun en önemlisi promosyon ürünlerinin bir sınıflandırması yok, sektör olarak değerlendirilmiyor, ticaret odasında temsilcisi dahi yok. Diğer sıkıntı sektörün giriş engeli çok düşük, bu sebeple düşük sermayeler ile şirketler kuruluyor, bir iki ithalat yapıyor ancak kısa süre sonra maalesef bu firmaların bir kısmı kapanıyor, bir kısmı ortadan kayboluyor, ürünler teslim edilemiyor, pazarlama çalışmaları vaktinde yapılamıyor, hem bu firmadan alışveriş yapan firmalar hem de sektör bu işten çok zarar görüyor. “dedi.