Güncelleme Tarihi:
İstanbul, 10 Mayıs (DHA) - Hepsiburada, KOBİ’lere ve işletmelere e-ticaretin avantajlarını anlatarak yerel markaları büyütecek projesini dün Adana’dan başlattı. “E-Ticaret Buluşmaları” adıyla düzenlenen etkinlikler dizisinde Hepsiburada’nın yanısıra Google, Facebook gibi teknoloji şirketlerinin temsilcileri dijital dönüşümün faydalarını anlatırken yerel ekonominin temsilcileri ise internetten satışa başladıktan sonra işletmelerinin nasıl büyüdüğünü örneklerle aktardı.
Hepsiburada’nın ilkini Adana Hilton’da düzenlediği “E-Ticaret Buluşmaları”nda; dijital dönüşüm, online ödeme, teslimat ve dijital pazarlama konu başlıklarında oturumlar ve eğitim seansları düzenlendi. Aralarında Facebook, Google gibi teknoloji şirketlerinin yanı sıra TOBB, Ticaret Odaları gibi sivil toplum kuruluşlarından da temsilcilerin yer aldığı sektör profesyonelleri yerel marka sahipleriyle bir araya geldi; bilgi ve deneyimlerini paylaştı.
İnternetten satış başladı, cirolar katlandı
Adana’nın yanısıra Adıyaman, Hatay, Kayseri, Mersin ve Gaziantep’ten yaklaşık 850 işletme sahibinin katıldığı, yarım gün süren etkinlikte KOBİ temsilcileri, internetten satışa başladıktan sonra işlerini nasıl büyüttüklerini örnekleriyle anlattı. Pazaryeri’nde online mağaza açmanın hiçbir maliyetinin olmamasının bile kendileri için büyük bir avantaj olduğundan bahseden KOBİ temsilcileri, online satışa başladıktan kısa süre sonra cirolarında önemli bir artış gözlemlediklerini belirtti.
“Yerel işletme ve markalar teknoloji desteğiyle işlerini hızla katlayabilir”
Panelde söz alan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, Adana’nın bir başlangıç olduğunu belirterek “E-Ticaret Buluşmaları” aracılığıyla yerel işletmeleri Türkiye’nin tüm tüketicileri ile buluşturmaya vesile olacaklarını ifade etti. Ekmekçi konuşmasına şöyle devam etti: “Bugün burada hayatımızın her noktasına dokunan dijitalleşme konusunda görüş alışverişinde bulunmak, deneyimlerimizi paylaşmak için bir araya geldik. Türkiye’nin ve bölgenin lider e-ticaret platformu olarak, Türkiye perakende sektörünün dijitalleşmesine öncülük ediyoruz. E-Ticaret Buluşmaları’nın en önemli işlevi deözellikle KOBİ’lerin dijitalleşme sürecine katkı sağlamak olacak.”
Profesyonellerden E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Önerileri
E-ticaret buluşmalarına sektörün önde gelen isimleri katkıda bulundu. Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç, Adana Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Özel, Adana Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Bilgiç, TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Adana İl Başkanı Rana Dal, Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, İŞKAD Yönetim Kurulu üyesi Sema Soykan, Facebook Türkiye Marka Direktörü İlke Çarkçı Toptaş, Google Kanal Yönetimi Bölüm Başkanı Şebnem Erzan, EticaretSEM kurucusu ve TOBB Eticaret Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir, Hepsipay Ticari Grup Başkanı İlknur Uzunoğlu ve Hepsiexpress Direktörü Ömür Batu Şengül bilgi ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.
“E-ticaret Buluşmaları” yıl boyunca, Anadolu’nun farklı illerinde gerçekleşecek toplantılarla devam edecek.
Hepsiburada: 30 farklı kategoride 10 milyon ürün
E-ticaret alanında Türkiye’nin önde gelen markalarından biri olan Hepsiburada, 30 farklı kategoride 10 milyon ürün ile müşterilerinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için çalışmaktadır. Yıllar içinde pek çok ödüle layık görülen Hepsiburada; 2011, 2012 ve 2013 yıllarında Türkiye’nin en sevilen markası, 2013 yılında ise ‘Yılın E-ticaret Sitesi’ seçilmiştir. Bugün Türkiye’de online alışverişin lideri olarak müşterilerine en uygun fiyatlarla en iyi ürünü ulaştırmaya çalışan Hepsiburada, büyümeye ve e-ticareti büyütmeye devam etmektedir. (Fotoğraflı)