Güncelleme Tarihi:
Betül KARABACAK/Oral OKAYBEN - İSTANBUL, (DHA) - LİSANS Yerleştirme Sınavı (LYS) sonuçlarının açıklanmasının ardından tüm adaylar puan ve sıralamaları doğrultusunda LYS tercihlerini gerçekleştirecekler. Sınav sonucu heyecanını üzerinden atan adaylar vakit kaybetmeden tercihler konusunda çalışmalara başladı. Tercih sürecinde adaylara tavsiyelerde bulunanNişantaşı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Esra Hatipoğlu, "Hayallerin peşinden gitmek de önemli ama bölüm seçiminde gerçekçi olmakta fayda var" dedi.2017 LYS sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte gözler tercih sürecine çevrildi. "Tercih demek aslında bir takım şeylerden de vazgeçmek demek" diyen Nişantaşı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Esra Hatipoğlu, şöyle konuştu:"Öncelikle başarılar diliyorum ve kendilerinden sakin olmalarını istiyorum. Tercih demek aslında bir takım şeylerden de vazgeçmek demek. Dolayısıyla öncelikleri iyice belirlemek, kendi yeteneklerine, arzularına ve ihtiyaçlarına uygun tercih listeleri hazırlamak öncelikli işleri olacak. Aslında epey bir zamanları da var. Dolayısıyla bu süreyi en iyi şekilde kampüslere giderek, hocalarla görüşerek, kendi istedikleri bölümlerde bundan sonra neler olabileceği, hangi mesleklerin kendileri için daha uygun olabileceğinin tartışmalarını yaparaktercih sürecini geçirebilirler. Aslında hayallerin peşinden gitmek çok önemli. Bir hayaliniz olmazsa nereye gideceğinizin de çok farkında olamıyorsunuz. Ona yönlenemiyorsunuz, odaklanamıyorsunuz. Ama hayallerin peşinde giderken de biraz gerçekçi olmakta fayda var. Çünkü hepimiz kendimizi en iyi tanıyanlarız. Neler yapabileceğimizi, nelere daha yetenekli olduğumuzu, neyi daha severek yaptığımızı kendimiz çok daha iyi biliriz, çevredeki insanlardan ziyade. O yüzden biraz gerçekçi davranmakta fayda var. Bir takım seçenekleri daha sonra değerlendirmek de mümkün. Örneğin bir bölüm seçersiniz daha sonra çift anadal yaparsınız, yandal yaparsınız, seçmeli havuzundaki derslerden kendinizi destekleyebilirsiniz.""BUGÜNÜN GÜNCEL MESLEKLERİYLE KENDİMİZİ SINIRLANDIRMANIN ANLAMI YOK"Geleceğin meslekleri konusuna da değinen Prof. Dr. Esra Hatipoğlu, "Dünya çok çabuk değişiyor ve bizim tercihlerimiz de çok çabuk değişiyor. O yüzden aslında bugünden sınırlandırmanın yani bugünün güncel meslekleriyle kendimizi gelecek için sınırlandırmanın çok anlamlı olmadığını düşünenlerdenim. Ne yapıyorsak ne yapmak istiyorsak o işin en iyisini yapabilmek güzel olan. Çünkü siz hangi mesleği yaparsanız yapın eğer bir başarınız söz konusuysa, eğer severek yapıyorsanız mutlaka kendinize bir yol bulursunuz. Günümüzün çok popüler meslekleri de var tabii. Daha dijital bir çağdayız. Yeni medya çok önemli. Bilişim sektörü çok önemli" diye konuştu.AÇIK UÇLU SORULARBu sene ilk kez uygulamaya konan açık uçlu soruların olumlu ve olumsuz etkilerini de anlatan Prof. Dr. Hatipoğlu, "Aslında her öğrencinin kendine ait bir soru çözme biçimi ve soruları cevaplandırma yatkınlığı var. Bazı öğrenciler için bu yeni yöntemin çok daha faydalı olduğu ortaya çıktı, bazı öğrenciler açısından da tam tersi. Ama neticede bu bir sınav ve bunun üzerinden bir değerlendirme yapılıyor. Çok kısa bir zaman dilimi içerisinde öğrencilerimizi farklı testlerle değerlendirmek durumunda kalıyoruz. Öğrencilerin bilgisinin daha iyi nasıl algılanabileceğini deneyen yöntemler bu yeni soru stilleri. Her değişiklik mutlaka bir korkuyu beraberinde getirir ama sanıyorum bu tür değişiklikler devam edecek. Dolayısıyla öğrenci arkadaşlarımızın da bu tür sorulara hazırlıklı olmasında fayda var" dedi.YENİ EĞİTİM MODELİ: 'NISH EDU'Nişantaşı Üniversitesi'nde 'Nish Edu' adıyla yeni bir eğitim modeli uygulamaya koyduklarını söyleyen Hatipoğlu, modeli şöyle anlattı:"Bizim son 2 yıldır ciddi bir çalışmamız var. Hem yeni eğitim modeli üzerinden hem de akademisyenlerimiz ve yeni kampüs çalışmalarımız üzerinden. Nish Edu dediğimiz yeni bir eğitim modelimiz var. 3. nesil üniversite de bunun bir boyutu aslında ama Nish Edu eğitim modelinin birkaç boyutu var. Bunlardan bir tanesi dijital eğitim. Müfredatın dijital olması, öğrencilerin dijital ortamlarda dersleri dinlemeleri, akıllı sınıflar üzerinden bu dersleri takip etmelerinin sağlanması, daha küçük sayıdaki öğrenci gruplarıyla bir takım özel sınıflar oluşturma şeklinde. İkinci en önemli unsurumuz bu dijital süreci karşılayabilecek bir akademik kadronun oluşması. Üçüncüsü ise çok iyi İngilizce öğretmeye hala çaba sarf ediyoruz ve bunun çok önemli olduğunu düşünüyoruz.Üçüncü nesil üniversitenin de önemli unsuruaslında sektörle ilişkiler. Nişantaşı Üniversitesi'nin eğitim modelinin en önemli kısmı sektörle ilişkiler. Sektörün önde gelen kamu ve kuruluşlarının temsilcilerinden çok sayıda hocamız var. Müfredatımızı onların ihtiyaçlarına göre revize etmiş durumdayız. Genel olarak da öğrencilerimizin staj ve mesleki uygulamalar yapmalarını sağlayacak ortamı yaratıyoruz. Bir de tabi çift anadal ve yandal yapma kolaylıkları sağlıyoruz. Ücretsiz olarak bunları gerçekleştiriyoruz. Başarı kriterlerini karşıladıkları anda öğrenci arkadaşlarımızın Nish Edu çerçevesinde iki diploma almalarınıyada belli ölçülerde sertifika almalarını sağlamaya çalışıyoruz. Öğrencilerimize iyi İngilizce öğretme misyonumuzu baştan kendimize koyduk. Bu yüzden dil merkezlerimizle öğrencilerimizin yurtdışında ücretsiz olarak İngilizcelerini geliştirmelerini yani İngilizcenin konuşulduğu ülkelerde öğrenmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Bu uluslararasılaşmanın bir boyutu. İkinci olarak da öğrencilerimize yaptığımız her türlü ikili anlaşmalar çerçevesinde bir değişim programı oluşturmaya çalışıyoruz. Erasmus Plus ise örneklerden biri. Hem akademik personelimize, hem idari personelimize hem de öğrencilerimize değişim olanakları sağlıyoruz. Aynı zamanda da ikili anlaşmalar çerçevesinde daha farklı bir düzlemde öğrencilerimizin vizyonlarını geliştirmeye çalışıyoruz. Bunların dışında da ben bir uluslararası ilişkiler profesörü olarak kendi daha önce kurmuş olduğum ilişkiler çerçevesinde çok ciddi bir uluslararası ağımız olduğunu düşünüyorum. Bunları da öğrencilerimizin kullanıma açıyoruz. Konferans davetleri olursa öğrencilerimizi bilabedel olarak gönderiyoruz. Bütün bunlar öğrencilerimizin dünya vatandaşı olarak hayatlarını devam ettirmelerini sağlamak için. Bütün öğrenci arkadaşlarımıza başarılar diliyorum. Kendileri için en doğru seçimi yapacaklarına inandığımı da bir kez daha yineliyorum."