Güncelleme Tarihi:
İstanbul, 4 Ağustos (DHA) - DenizBank Finansal Hizmetler Grubu Başkanı Hakan Ateş, "747 şube ve 15 bine yakın çalışan ile faaliyet gösteren bankamızın aktifleri 2017’nin ilk yarısında yıllık yüzde 24 artarak 147 milyar liraya ulaştı, net kârı ise yüzde 32 yükselerek 1 milyar lirayı geçti" dedi.
DenizBank'tan yapılan açıklamaya göre, 2017 yılının ilk yarısında DenizBank’ın yıllık olarak konsolide bazda;
- Mevduatı yüzde 33’lük artış ile 100 milyar TL’ye
- Toplam kredileri yüzde 26’lık artış ile 135 milyar TL’ye
- Müşteri sayısı ise 11 milyon kişiye ulaştı.
DenizBank’ın bu yıl 20. yaşını kutladığını belirten Hakan Ateş, 1997 yılında başladıkları yolculuklarında öncelikli motivasyonlarının her zaman faaliyet gösterdikleri coğrafyaya ve topluma değer katmak olduğunu ifade ederken; bugün itibarıyla 3. Havalimanı, Kıbrıs Barış Suyu ve Sağlık Bakanlığı’nın önemli PPP projeleri gibi işlere en büyük finansman sağlayan özel banka konumunda bulunduklarının altını çizdi.
KOBİ’lerin Türkiye ekonomisindeki yeri ve etkinliğini artırmayı sosyal sorumluluklarının bir parçası olarak gördüklerini vurgulayan Hakan Ateş, 1.4 milyonu aşkın KOBİ’ye doğrudan sağladıkları finansal destekle son üç yıldır bankacılık sektörünün çok üzerinde büyüdüklerini söyledi.
"Kredi Garanti Fonu (KGF)” teminatlı kredi hizmetini 2017 yılının ilk yarısında tüm DenizBank şubelerinde KOBİ’lerin kullanımına sunmaya devam ettiklerini belirten Ateş, KOBİ’lerin KGF teminatlı krediler ile birlikte 9 milyar liralık kredi ile desteklendiğinin altını çizdi.
Tarım alanında teknolojiye yatırıma da büyük önem atfettiklerini söyleyen Ateş, bankacılık hizmetini üreticiler için daha erişilebilir kılmak üzere tabletler ile üreticileri tarlalarında ziyaret ettiklerini, DenizBank şubelerini Türkiye’nin dört yanında köylere taşıdıklarını belirtti.
DenizBank’ın dijital dünyadaki varlığını bir adım öteye taşımak ve yeni jenerasyon ile bağını kuvvetlendirmek için sektörde bir ilke imza atarak Görünen Adam isimli internet dizisini hayata geçirdiklerini belirten Ateş, böylece bir finans kurumunun televizyon reklamlarında kullandığı karakterin, ilk defa internet dizisinde senaryoya entegre edildiğini vurguladı ve ekledi:
"Bankamız yeni neslin temsilcileri olan, geleceğimizi şekillendirecek Z kuşağı ile ilişkisini geliştirmek üzere yepyeni bir alana yelken açtı. 10 bölümü tamamlanan ve 18 milyonun üzerinde izlenme sayısına ulaşan diziye ilişkin aldığımız dönüşler sevindirici." (Fotoğraflı)